recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Køb og salg > Jura
  New Posts New Posts RSS Feed - Annullering af bilkøb
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Annullering af bilkøb

 Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Message
danbenmog View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 17-Februar-2021
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote danbenmog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Annullering af bilkøb
    Posted: 17-Februar-2021 at 07:43
Hej, 

Jeg er i den lidt trælse situation, at jeg i starten af januar modtog min helt nye Skoda Octavia Combi IV. 
Den kører sådan set rigtig godt, men der er problemer med infotainment systemet, som gør, at bakkameraet ikke virker hver 3-4 gang, nogle gange går systemet helt i sort, som betyder jeg fx ikke kan putte varme på, og den trådløse mobiloplader virker kun få minutter af gangen indtil den siger fejl, og beder mig fjerne andre ting end min mobil - der ligger bare ikke andre ting. 

Igår begyndte mit køredisplay så også at blinke under kørsel. 

Den er som sagt helt ny, men har indenfor den første måned allerede haft den på værksted to gange. De mener der er tale om et softwareproblem, som de ikke kan løse på nuværende tidspunkt før Skoda frigiver en opdatering. 

Hvordan er jeg stillet i denne situation? Kan jeg på nogen måde kræve at de tager bilen tilbage eller på anden vis gøre noget? Bilen har stadig kørt under 500 km, så det er ikke fordi den er blevet brugt voldsomt efter jeg modtog den. 
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Marts-2010
Location: Taastrup
Status: Offline
Points: 4909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 07:56
Jeg har selv stået i samme situation.

En diesel Skoda der fik skiftet 9 pumpedyser og stod på værksted sammenlagt i 2 måneder.

VAG er desværre fuldstændig ligeglade med deres kunder. Her får du absolut ingen hjælp.

Min sag endte med at FDM gik ind i sagen og jeg solgte bil til forhandler.

Resultatet blev et tab på 50.000kr og en kunde der aldrig køber Skoda eller vw. Ouch
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 08:22
Meld dig ind i FDM og gør som Mufti, få dem på sagen. Lyder som en seriøs mandags bil du har fået. Disapprove

Edited by DanishCanadian - 17-Februar-2021 at 08:23
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 01-Juli-2004
Location: Køge egnen
Status: Offline
Points: 7188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 08:26
Det er meget sjældent at en bil kan returneres pga fejl.

Efter mage år i branchen har jeg kun oplevet det få gange og det var alvorlige og gentagende mekaniske fejl.

Kan anbefale du spørger på et vag forum 

https://vagcars.dk/ ;  kan anbefales.   der er både Sælgere, mekanikere og alm brugere.
Der deles meget viden og hjælp der.


Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4118
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 08:37
Da biler er lidt dyrer, så gælder reglen desværre ikke med at de har 3 forsøg til at udbedre fejlen og er den ikke udbedret, så kan man ophæve købet.

Om du får noget ud af at melde dig ind i FDM ved jeg ikke. Normalt tager FDM kun sager hvor forbrugeren var medlem af FDM på købstidspunktet.

Du kan oprette dig på https://vagcars.dk/ og hører om andre har lign problemer. For hvis det er et software problem, så burde andre også opleve det samme. 
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Marts-2010
Location: Taastrup
Status: Offline
Points: 4909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 08:52
Jeg desuden anbefale at du skriftlig beder forhandleren hvor du har købt bilen om at udbedre fejlen.

Du skal kun acceptere skriftlig svar.

Husk det skal være hos den forhandler du har købt bilen. Selvom forhandler er autoriseret betyder det ikke at de er ansvarlig for garantien. Forhandlere er nemlig forskellige momsnumre og firmaer. Så det er kun der du har købt bilen du kan forlange at de udbedrer fejlen.

Desværre er VW og Skoda så stærke varemærker, at de kan tillade sige at skide på kunder.

Historier om dårlig kundeservice er utallige.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 09:24
Mufti har ret her.

Dit køb og din garanti/reklamationsret er udelukkende et spørgsmål mellem dig og forhandleren du har købt bilen af.
Og skriftlig er altid godt at have.

En del VAG værksteder et utroligt ringe hvad kundeservice angå, andre ganske okay.

Og reparationer på kulance er afhængigt ag værksted og importør.
På min gamle Golf fik jeg skiftet gearkasse en gang, koblinger to gange, magnetkobling til kompressor og knastkæde uden at betale en krone, vel at mærke i et forløb, hvor bilen var mellem 1 og 4 år gammel.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 09:26
Originally posted by danbenmog danbenmog wrote:

Hej, 

Jeg er i den lidt trælse situation, at jeg i starten af januar modtog min helt nye Skoda Octavia Combi IV. 
Den kører sådan set rigtig godt, men der er problemer med infotainment systemet, som gør, at bakkameraet ikke virker hver 3-4 gang, nogle gange går systemet helt i sort, som betyder jeg fx ikke kan putte varme på, og den trådløse mobiloplader virker kun få minutter af gangen indtil den siger fejl, og beder mig fjerne andre ting end min mobil - der ligger bare ikke andre ting. 

Igår begyndte mit køredisplay så også at blinke under kørsel. 



I marts sidste år købte jeg også en fabriksny Skoda Octavia Combi IV. Jeg har nu kørt godt 16.000 km i den uden et eneste problem, så det er formentlig ikke et softwareproblem. Det skal dog siges, at jeg ikke har bakkamera, men kun baksensor.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4118
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 09:29
Det er ikke rigtigt at garenti kun er mellem dig og forhandleren.

Reklamationsret er mellem dig og forhandleren, for det er det der står i købeloven.

Men da Skoda har givet 2 års garanti på bilen, så kan denne bruges hos alle Skoda værksteder.

Jeg har selv Skoda og købt hos en forhandler, hvor imod den enkelte fejl jeg har haft indtil nu er udbedret på garentien hos det Skoda værksted jeg plejer at komme hos. Som faktisk slet ikke mere er Skoda forhandler. 

Problemet er nok mere at bilerne efterhånden er blevet så tekniske, så man forhandler er overbebyrdet i deres kunnen.
Back to Top
jbl View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 08-November-2013
Location: København
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jbl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 09:30
Hvis det er et softwareproblem, burde de kunne fremvise mindst én anden køber med samme problemer. Kan de det?

Du kan også prøve at kontakte importøren, forklare at forhandleren ikke er hjælpsom og spørge om de har erfaring med de problemer du oplever.
Back to Top
j8544 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 13-Januar-2016
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote j8544 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 09:55
Jeg er bange for, at de "gamle" bilmærker og deres mekanikere/teknikere ikke ved meget om software. Jeg fik en ny "premiumbil" i juli 2020 (ikke en Audi), og den er heldigvis uden problemer, men det par gange, hvor jeg har nævnt ordet "software" til et værkstedsmenneske, bliver vedkommende dårlig, får trækninger i ansigtet og skynder sig at henvise til en anden.

Jeg tror, at værkstedspersonalets softwareuddannelse er utilstrækkelig.
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Februar-2021 at 10:17
Der står “Mulighed for omlevering” ved garanti for VAG biler her i FDM’s oversigt. Betyder det ikke ombytning?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.