|
Apple TV 4K buffer ofte |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18-Januar-2025 at 19:43 |
|
I den forgangne uge er mit Apple TV 4K begyndt at tabe forbindelsen til nettet.
Det opleves når der streames, billedet bliver grynet og/eller taber helt forbindelsen. Jeg har forsøgt at nulstille Apple tv’et Jeg her forsøgt med kabel Har opgivet at opdaterer Apple TV da den går kold under vejs (afgiver melding om 50-100 timer for opdatering) Bruger jeg andre enheder opleves der ingen problemer Ideer modtages.
Edited by aerik - 03-Maj-2025 at 17:42 |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Joined: 26-Maj-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har du forsøgt at genstarte din router?
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
Kand ![]() Bruger ![]() Joined: 04-Marts-2014 Location: Arhus Status: Offline Points: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tænker symptomet med internet bliver langsommere kan skyldes AppleTV prøver at hente opdatering og der er noget galt på dit AppleTV så cpu forbrug stiger. Har du søgt efter en måde at lave hard reset af dit AppleTV så det kan opdateres? |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har endda forsøgt at opsætte mit netværk på ny
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg vil prøve at se, om jeg kan finde en måde at restore den på en anden måde en normal nulstilling
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Joined: 26-Maj-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så vidt jeg ved, så er der kun den ene mulighed du allerede har forsøgt. Prøv evt. at koble dit ATV til et hotspot på din telefon, for at se om det gør nogen forskel.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg lavede et hotspot og den fejlede ikke en eneste gang. Slog den tilbage på netværket og der var fejl efter 5 min. Tak for sporet, jeg vil arbejde mig igennem og se om jeg kan finde flaskehalsen i mit netværk. (Bare sjovt det kun er atv der fejler)
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fejlen er fundet:
Efter genopsætning af mesh netværket, opdagede jeg at Apple tv’et hoppede på det fjerneste accespoint. Efter at have låst Apple TV til nærmeste accespoint, har det fungeret upåklageligt |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Super du melder tilbage
Lignende fejl ses hos nogle Sonos brugere Når man har flere AP eller MESH skal man have et godt overblik
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Joined: 26-Maj-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Men du havde jo også problemmer med en kablet forbindelse
![]() |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, der står vi. To mulige løsninger: jeg havde fucket op i kablingen, eller også har mit netværk været udfordringen hele tiden inden gendannelse af netværket. Men vigtigst er det virker nu
![]() |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nu er den så galt igen, og jeg er lidt i tvivl om hvad det er denne gang
Apple tv’et har tendens til at skulle loade/buffe ofte. Jeg gendannede Apple tv’et i går, her hentede den dog uden problemer opdateringen med 60 mbps, sønder er jo umiddelbart ikke netværksproblemer Men lige så snart man vil streame Netflix eller viaplay mv, kan den ikke holde den høje billedkvalitet, og ofte stopper den op i afspilningen Jeg har prøvet at gendanne Apple TV, men uden det løste det Edited by aerik - 03-Maj-2025 at 20:07 |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |