recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bruger til bruger
  New Posts New Posts RSS Feed - Åbent "brev" til Pioneer.dk
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedÅbent "brev" til Pioneer.dk

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
lahan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 14-September-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 9423
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 14:31
Originally posted by Hother Hother wrote:

Og æææhhh...vil helst have receiveren med dansk Pio garanti

Hvorfor ?

Fordi du tror at deres danske service er god
Back to Top
HQjben View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-August-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 583
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 14:37

Det er jeg ikke helt enig med dig i. Hvis din første bestilling er på en anden vare, kan du da ikke påstå at det er en måned siden du bestilte en 71'er.

Du kunne måske derimod, fortælle dem, hvorfor du har afbestilt din 51'er, til fordel for 71. At det ikke har ændret på sagen, er så beklageligt.

Back to Top
Sidsel80 View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 12-April-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 78
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 14:41

Hother jeg er sq ked af at du kommer til at stå med sådan et deprimerende syn på ubestemt tid. Har Pioneer ikke et nummer der kan ringes på, som en lille ekstra ting oveni dit åbne brev? Det er jo heller ikke en holdbar situation og pynter ikke på et ry... (Lige nu ville jeg da bestemt ikke handle Pioneer medmindre det var en ting hvor jeg halvvejs stod med kassen i hånden...)

Glæder mig dog til at se den "lille ny" derhjemme  

- Sidsel

Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+

B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685

Film: Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 14:51
Originally posted by Sidsel80 Sidsel80 wrote:

Det er dog deprimerende at deres service skal være sådan. Om ikke andet burde de da kunne give en forventet leveringsdato.

Den er ikke helt nen dén der, faktisk. Jeg ved ikke hvorfor logistik skal være så svært, men det er det altså (det er ikke en kritik af nogen, jeg er glad for at det ikke er min opgave). Men hvad siger man til kunderne, når man reelt ikke har en konkret dato man ved om man kan overholde? Hvis man siger at man forventer at varen kan leveres den og den dato, og den så bliver forsinket, så bliver folk pissesure over at man ikke fra starten meldte ud at man ikke ved hvornår den kommer. Hvis man melder ud at man ikke ved hvornår den kommer, så har man ikke fred før man har udleveret en dato. Ikke at have en klar logistik med en specifik leveringsdato, er bare en lose-lose situation, uanset hvilken udmelding man kommer med, så vil man ikke kunne gøre kunden tilfreds.

Jeg må dog indrømme at overordnet set, så hælder jeg til at melde ud at man ikke ved hvornår den kommer, hvis man vitterligt ikke ved det, frem for at gætte på datoer. Gætteriet har jeg konstateret at jeg ikke er specielt god til, derfor har jeg også ret tidligt i forløbet med Oppo'en f.eks., da jeg konstaterede at de datoer vi fik i første omgang ikke holdt, gået over til at sige "ved ikke", og når der endelig kommer lidt information om forventede datoer, smører jeg godt på med "...men det er meget usikkert!"

Jeg tror med andre ord at man må indfinde sig med at mange firmaers logistik-systemer ikke er bygget til at give så præcise leveringsdatoer, og så er det vel bedre at være i uvished, end at få oplyst datoer der ikke holder alligevel.

Back to Top
david79 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 26-September-2008
Location: mn, USA
Status: Offline
Points: 173
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:12
Originally posted by lahan lahan wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Og æææhhh...vil helst have receiveren med dansk Pio garanti

Hvorfor ?

Fordi du tror at deres danske service er god


Fordelen er jo, at hvis den skulle blive totalskadet, så har han en ny indenfor få halve år.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:24
Originally posted by HQjben HQjben wrote:

Det er jeg ikke helt enig med dig i. Hvis din første bestilling er på en anden vare, kan du da ikke påstå at det er en måned siden du bestilte en 71'er.

Du kunne måske derimod, fortælle dem, hvorfor du har afbestilt din 51'er, til fordel for 71. At det ikke har ændret på sagen, er så beklageligt.

Jo..det mener jeg godt at jeg kan påstå, for afbestillingen af vsx skete da man overhovedet ikke vidste hvordan den var på trapperne. Jeg fik så det råd, at måske var LX71 mere tilgængelig, hvad den åbenbart ikke er. Som jeg forstår det havde jeg ikke fået VSX´en et minut hurtigere end den jeg går og venter på nu

Dette er bestemt ikke Sparshop jeg bringer i "ilden", for de gør hvad de kan. Og det må da være lige så umuligt at være forhandler

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:27
Originally posted by Sidsel80 Sidsel80 wrote:

Hother jeg er sq ked af at du kommer til at stå med sådan et deprimerende syn på ubestemt tid. Har Pioneer ikke et nummer der kan ringes på, som en lille ekstra ting oveni dit åbne brev? Det er jo heller ikke en holdbar situation og pynter ikke på et ry... (Lige nu ville jeg da bestemt ikke handle Pioneer medmindre det var en ting hvor jeg halvvejs stod med kassen i hånden...)

Glæder mig dog til at se den "lille ny" derhjemme  

- Sidsel

Jo da, jeg har skam talt med Produktchefen som ikke kunne udtale sig, og han mente vist i øvrigt at jeg forventede særlige benefits - hvad jeg naturligvis ikke gjorde

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:30
Originally posted by AV Precision AV Precision wrote:

Originally posted by Sidsel80 Sidsel80 wrote:

Det er dog deprimerende at deres service skal være sådan. Om ikke andet burde de da kunne give en forventet leveringsdato.

Den er ikke helt nen dén der, faktisk. Jeg ved ikke hvorfor logistik skal være så svært, men det er det altså (det er ikke en kritik af nogen, jeg er glad for at det ikke er min opgave). Men hvad siger man til kunderne, når man reelt ikke har en konkret dato man ved om man kan overholde? Hvis man siger at man forventer at varen kan leveres den og den dato, og den så bliver forsinket, så bliver folk pissesure over at man ikke fra starten meldte ud at man ikke ved hvornår den kommer. Hvis man melder ud at man ikke ved hvornår den kommer, så har man ikke fred før man har udleveret en dato. Ikke at have en klar logistik med en specifik leveringsdato, er bare en lose-lose situation, uanset hvilken udmelding man kommer med, så vil man ikke kunne gøre kunden tilfreds.

Jeg må dog indrømme at overordnet set, så hælder jeg til at melde ud at man ikke ved hvornår den kommer, hvis man vitterligt ikke ved det, frem for at gætte på datoer. Gætteriet har jeg konstateret at jeg ikke er specielt god til, derfor har jeg også ret tidligt i forløbet med Oppo'en f.eks., da jeg konstaterede at de datoer vi fik i første omgang ikke holdt, gået over til at sige "ved ikke", og når der endelig kommer lidt information om forventede datoer, smører jeg godt på med "...men det er meget usikkert!"

Jeg tror med andre ord at man må indfinde sig med at mange firmaers logistik-systemer ikke er bygget til at give så præcise leveringsdatoer, og så er det vel bedre at være i uvished, end at få oplyst datoer der ikke holder alligevel.

Det er jeg ikke enig med dig i Otto. Bestiller jeg et radarhoved i mit job, som først skal enten modificeres eller produceres, så ved jeg med sikkerhed hvilken uge produktet kommer. Og sådan er det på mange områder i mit job

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:33
Originally posted by david79 david79 wrote:

Originally posted by lahan lahan wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Og æææhhh...vil helst have receiveren med dansk Pio garanti

Hvorfor ?

Fordi du tror at deres danske service er god


Fordelen er jo, at hvis den skulle blive totalskadet, så har han en ny indenfor få halve år.

Ja den udgang kan man jo godt frygte

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Sidsel80 View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 12-April-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 78
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:40
Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by Sidsel80 Sidsel80 wrote:

Hother jeg er sq ked af at du kommer til at stå med sådan et deprimerende syn på ubestemt tid. Har Pioneer ikke et nummer der kan ringes på, som en lille ekstra ting oveni dit åbne brev? Det er jo heller ikke en holdbar situation og pynter ikke på et ry... (Lige nu ville jeg da bestemt ikke handle Pioneer medmindre det var en ting hvor jeg halvvejs stod med kassen i hånden...)

Glæder mig dog til at se den "lille ny" derhjemme  

- Sidsel

Jo da, jeg har skam talt med Produktchefen som ikke kunne udtale sig, og han mente vist i øvrigt at jeg forventede særlige benefits - hvad jeg naturligvis ikke gjorde

Pfft! Jeg mener at når man giver en pæn portion penge for sit legetøj, så er der visse benefits påkrævet, b.la. at man ved hvornår man får det! (Uden yderligere sammenligning, så ender jeg altid med at afbestille ting hos Coolshop da de bare flytter leveringsdatoen som vinden blæser... Der er det trods alt måske bedre at de ærligt indrømmer at de ikke ved en dyt om hvornår de forventer lagerstatus...)

- Sidsel

Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+

B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685

Film: Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:42
Originally posted by lahan lahan wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Og æææhhh...vil helst have receiveren med dansk Pio garanti

Hvorfor ?

Fordi du tror at deres danske service er god

Nej Lahan, men forhandleren er god

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-April-2009 at 15:47
Originally posted by Sidsel80 Sidsel80 wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by Sidsel80 Sidsel80 wrote:

Hother jeg er sq ked af at du kommer til at stå med sådan et deprimerende syn på ubestemt tid. Har Pioneer ikke et nummer der kan ringes på, som en lille ekstra ting oveni dit åbne brev? Det er jo heller ikke en holdbar situation og pynter ikke på et ry... (Lige nu ville jeg da bestemt ikke handle Pioneer medmindre det var en ting hvor jeg halvvejs stod med kassen i hånden...)

Glæder mig dog til at se den "lille ny" derhjemme  

- Sidsel

Jo da, jeg har skam talt med Produktchefen som ikke kunne udtale sig, og han mente vist i øvrigt at jeg forventede særlige benefits - hvad jeg naturligvis ikke gjorde

Pfft! Jeg mener at når man giver en pæn portion penge for sit legetøj, så er der visse benefits påkrævet, b.la. at man ved hvornår man får det! (Uden yderligere sammenligning, så ender jeg altid med at afbestille ting hos Coolshop da de bare flytter leveringsdatoen som vinden blæser... Der er det trods alt måske bedre at de ærligt indrømmer at de ikke ved en dyt om hvornår de forventer lagerstatus...)

- Sidsel

Ja men vi er slet ikke uenige. Men i dette tilfælde er det jo ikke forhandleren der er problemet. De har altid overholdt aftalerne - hvis det er aftaler som de selv har styr på.

Jeg har mere på fornemmelsen er det er importørne der har et noget "alternativt" forhold til forhandler og kundepleje.

Og glæd dig til den "lille ny", den står her ved siden af mig

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.