recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  New Posts New Posts RSS Feed - Beosound Stage mister wifi signal
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Beosound Stage mister wifi signal

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
fkjfkj View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 20-August-2020
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fkjfkj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Beosound Stage mister wifi signal
    Posted: 20-August-2020 at 20:44
Efter at YouSee opdaterede modem sw for et par dage siden er min beosound stage begyndt at opføre sig mærkeligt.

Er par gange i døgnet sker følgende. 

Den mister forbindelsen til wifi. Den siger selv fremragende signal . Fullrate måler app siger 100 % signal tæt på beosound stage.  Ingen andre af husets wifi enheder mister forbindelsen. 
Når wifi signalet mistes høres nogle blop lyde og den prøver uendeligt at koble på med høje blop lyde.
Dvs vækker hele huset om natten. Heldigvis bor vi i hus, så nabo freden bevares. 
Efter reset af beosound stage eller reset at YouSee modem, kobles op på wifi igen. 

Efter variabelt stykke tid gentager problemet sig.
1) ideer til fejlløsning ønskes.
2) nogle der ved om man kan slå blop lyden fra, når der forsøges wifi forbindelse ? 
Har forgæves søgt i indstillinger, 

På forhånd tak for alle indlæg og gode indlæg







Edited by fkjfkj - 20-August-2020 at 20:46
Back to Top
jake51 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 02-Januar-2005
Location: Randers
Status: Offline
Points: 6329
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jake51 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2020 at 21:20
Fandt det her: Af sikkerhedsmæssige årsager skal du udføre en fabriksnulstilling, hvis du skifter din højttaler til et nyt Wi-Fi-netværk
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Back to Top
fkjfkj View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 20-August-2020
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fkjfkj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2020 at 21:51
har ikke skiftet netværk eller ssid.  YouSee har blot opdateret modem sw, som de har gjort mange gange før. Men de er sku s... lige glade med mit Beosound stage problem.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2020 at 22:00
Har du prøvet at resette din Stage?

Forventer du at YouSee ved, hvad Stage har af problemer?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
fkjfkj View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 20-August-2020
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fkjfkj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2020 at 22:14
hej Klaus.

Ja op til flere gange. Nej forventer ikke at YouSee, ved hvilke problemer beosound stage har, men ville de skulle lukke lidt op for, hvad der var ændret i modem sw, udover et ændret bruger interface.
Back to Top
michael.hojgaard View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 08-September-2014
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote michael.hojgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-August-2020 at 08:10
Du kan godt slå notifikationslyde fra. Indsæt lige selv ip'en fra produktet:


Du kan også komme ind på siden via B&O app'en. Mener det hedder noget ala "produkt indstillinger"->"konfigurer"->"indstiller"->"Lokalbetjening"
MJH
Back to Top
fkjfkj View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 20-August-2020
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fkjfkj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-August-2020 at 09:00
tak 
Michael

Det er hermed gjort, så bliver vi da i det mindste ikke vækket.

Så må jeg se om jeg kommer nærmere, hvorfor den pludselig mister wifi signalet. Har jo ikke ændret eller flytter noget som helst. Kun YouSee modem opdatering

Mvh Flemming
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Juni-2021 at 08:26
hej @fkjfkj 

Jeg er klar over at dette er en ældre tråd, men jeg vil høre om du nogensinde fandt en løsning da jeg i 2021 oplever præcis de samme problemer med både Stage og begge mine m3 . Jeg har prøvet både 2.4G og 5G på Yousee homebox, men også at omdøbe wifi navn til uden specialtegn , da jeg har læst et andet sted, at det kunne være fejlen. Det løste heller ingenting, og nu har jeg også prøvet at droppe homebox, til fordel for en Asus router koblet direkte til fiberboksen. Dog fortsætter Stage og m3 med at miste wifi forbindelsen? 
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Juni-2021 at 08:28
[QUOTE=fkjfkj]

Jeg har også haft sendt logs til b&o som siger, at det med 99% sikkerhed, er mit wifi, som er problemet. Mit LG c9 TV hopper dog ikke af wifi ?
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Juni-2021 at 08:32
der er iøvrigt forsøgt med nulstilling af de omtalte beosound højttalere op til flere gange. Det løser problemet i en halv dags tid cirka. 
Jeg har også forsøgt mig med at skifte til lavere frekvenser på 2.4G uden held
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Juni-2021 at 09:10
”allow roaming” under indstillinger er også slået fra.

At hive strømmen og sætte det til igen, afhjælper problemet i en halv dags tid, på samme måde som nulstilling/reset af enhed

Back to Top
michael.hojgaard View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 08-September-2014
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote michael.hojgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Juni-2021 at 09:36
Hvad mener du med at de "mister" wifi forbindelsen?
1: Kan du ikke se dem på airplay eller chromecast?
2: Hopper de helt af netværket(først blinker de orange i 15min og derefter konstant blåt)?
3: Kan du ikke se dem i B&O appen?
4: Kan du tilgå dem fra en webbrowser direkte hvis du taster deres sidste kendte IP ind?
MJH
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.