recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Post Reply Post Reply Page  <1 27282930>
Author
Message
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2015 at 16:58
Jans sag, der ikke blev afgjort, kan ikke danne præcedens. Læs mine sidste rettelser Kim.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
cccd View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 07-Februar-2006
Location: Svendborg
Status: Offline
Points: 732
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cccd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2015 at 17:09
Originally posted by fltk fltk wrote:

Originally posted by cccd cccd wrote:

Øv-- Der slap Bilka for let  Ouch
 
Det forstår jeg ikke meningen med. Jan var i hvert fald ikke blevet bedre stillet ved eventuelt efterfølgende at vinde sagen i retten.
 
Flemming
 
 

Nej det var han nok ikke !

Men hvis han have orket at køre sagen og vundet den, vil den jo have dannet præcedens  Wink

Derfor syntes jeg bilka slap billigt Confused










Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-December-2015 at 17:33
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Jans sag, der ikke blev afgjort, kan ikke danne præcedens. Læs mine sidste rettelser Kim.

Okay, så er vi enige Wink
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-November-2012
Location: Høng
Status: Offline
Points: 3793
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februar-2017 at 13:38
Er der nogen der har et reelt bud på sandsynligheden for at få medhold i anke er på? Ved det vil være individuelt selvfølgelig.
Jeg har idag oprettet en sag mod cinematisk netop med tordenfluer. Skærmen har været hos servicebroker som afviser fejl eller mangler på skærmen, hvilket jeg stadig ikke er tilfreds med og derfor har oprettet sag.
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februar-2017 at 15:18
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Er der nogen der har et reelt bud på sandsynligheden for at få medhold i anke er på? Ved det vil være individuelt selvfølgelig.
Jeg har idag oprettet en sag mod cinematisk netop med tordenfluer. Skærmen har været hos servicebroker som afviser fejl eller mangler på skærmen, hvilket jeg stadig ikke er tilfreds med og derfor har oprettet sag.

Ud fra en teoretisk vurdering - Stor sandsynlighed. 
Principielt kan forbrugerklagenævnet jo ikke acceptere fluer eller andet i skærme, som ganske enkelt ikke høre til der. Jeg tror det er sådan meget kort fortalt, det som de oftest ender ud med at konkludere.

Back to Top
-Henrik- View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 18-December-2012
Status: Offline
Points: 412
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -Henrik- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Februar-2017 at 23:24
Jeg tror, at folk, der ikke selv har prøvet det, nok undervurderer lidt, hvor belastende det egentlig er, at skulle have en sag kørende - uanset hvilken slags sag, der er tale om.

Man skal passe på sig selv helbredsmæssigt.
Prisen for (måske) at få ret i sidste ende, kan godt gå hen og blive høj.
Derfor forstår jeg trådstarter 100%.
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 00:11
Det er også ekstremt belastende, desværre. Og oftest er der en enorm lang behandlings tid, hvilket gør det hele endnu værre for forbrugerne, da vi oftest skal undvære produktet i mellemtiden. Det er skidt det er sådan, for det er desværre ikke til forbrugernes fordel. 
En sag som fluer i en skærm, den burde nærmest være afgjort i løbet af ganske få timer. Men sådan er det desværre ikke. Enhver sag behandles individuelt og i rækkefølge. 

Jeg er helt enig i, at man skal passe på sit helbred. Intet produkt er mere værd end et menneskeliv. Men desværre er der producenter og forhandlere som lever højt på dette, og netop på at forbrugerne ikke orker alt det ballade, og bare affinder sig med situation. Det er rigtig skidt for alle, for det afføder desværre bare en massiv bølge af elendige produkter, som så igen gør det hele meget værre. 

Jeg har forståelse for dem der ikke orker det. Jeg har selv prøvet. Den sidste gang var et defekt bundkort, som forhandlere mente jeg havde ødelagt. På årsdagen for sagen, der gav forhandleren sig, fordi forbrugerklagenævnet rykkede i sagen, og ville have bundkortet vurderet. Jeg fik pengene retur.. Så lang tid for et skide bundkort til 1200,- der bar tydelige spor af at være blevet behandlet forkert fra producentens side.
Det er grotesk det skal tage så lang tid. Men det løser sig næppe før forbrugerklagenævnet får væsentlige flere ressourcer. Og så måske en decideret myndighed der kan pålægge producenter/forhandlere hårde straffe med det samme, hvis de bevidst udnytter det. 
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-November-2012
Location: Høng
Status: Offline
Points: 3793
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 00:53
Er det forhandler eller producent der står med problemet hvis man får medhold?

Peter fra cinemagic sagde i ret klare vendinger "jeg skal ihvertfald ikke betale for at du får et nyt panel i".
"Vend du bare med Forbrugerrådet hvad der skal ske med din skærm, så mailer du tilbage".

Jeg mener, går det egentlig uden om cinemagic? Trods de er forhandlere afviser de alt og siger gentagende gange at det er et anliggende imellem Panasonic og mig.

Forbrugerklagenævnet har sagt det tager maks 90 dage.
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 02:19
Det er 500% et mellemværende mellem dig og forhandleren!

M.v.h.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 06:31
Hej Bromberg5 (her du et rigtigt navn?)

Du har købt en vare hos en forhandler, alt hvad der hedder reklamationsret (inklusive tordenfluer) er et anliggende mellem dig og forhandler.
Hvad aftale forhandleren har med leverandøren er dig uvedkommende!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-November-2012
Location: Høng
Status: Offline
Points: 3793
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 08:35
Tak for svar. Jamen det er også således jeg har henholdt dem min anke, at de er forhandlere og modtagere af mine penge, hvorfor jeg henvender mig hos dem.
Uanset sagde de hos Forbrugerklagenævnet også at jeg skulle ikke argumentere så meget i virkeligheden, jeg kunne jo spørge til er løsningsforslag og ville de ikke det så "acceptere" det - for nu.

Jeg spørger også mest fordi jeg sgu er blevet ramt lidt på stoltheden eller hvad man vil kalde det. Jeg syntes fandme ham Peter var en arrogant skid og håbede at det er dem der blir gjort opmærksom på en sag er sat igang og at jeg faktisk får medhold.
Jeg kan ikke have at han så arrogant (som sælger), blot sætter sig tilbage med et argument der går på at HAN ihvertfald ikke skal betale for et nyt panel og jeg jo bare kan betale de 1600kr og få mit tv tilbage.
Simpelthen fordi han mener det er Panasonic der skal håndtere den hvis det skal gøres og det nægter Panasonic også.



Edited by Bromberg5 - 18-Februar-2017 at 10:14
Back to Top
Bruger udmeldt 31 View Drop Down
--
--


Joined: 20-April-2006
Status: Offline
Points: 2601
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 31 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 09:01
Tak for info. Så er der endnu et sted man ikke skal handle....
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 27282930>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.