|
bilka vil ikke |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Author | ||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Joined: 11-November-2013 Location: Slagelse, DK Status: Offline Points: 457 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der kan også være et issue, hvis der er tale om et køtilbud hos konkurrenterne. Altså hvor der f.eks. er meget få stk. til den nedsatte pris.
Din kammerat må vist æde differencen, sådan er livet nogle gange. |
||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
||
![]() |
||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Snak med en chef det hjælper. Jeg har fået 500 kr tilbage på en stol som de havde på tilbud ca 1 måned efter :)
|
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det stiller sagen helt anderledes.
Trådstarters ven har set TVet billigere hos Elgiganten.
|
||
![]() |
||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Joined: 04-Marts-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ahh det kan du have ret i :)
|
||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||
![]() |
||
j333 ![]() Super bruger ![]() Joined: 01-Maj-2004 Status: Offline Points: 277 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
min ven var over at snakke med varehuschefen, her idag, for at se om han ikke, ville hjælpe,
men der var intet at gøre, hverken ned i pris eller tage tv tilbage, ville han |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19670 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorfor skulle de også gøre det?
Din ven har købt et tv, til en pris han var glad for (på købstidspunktet), ellers havde han vel ikke købt det? Han har valgt at købe det i en butik der ikke har prisgaranti på det givne tv. Var det en vigtig parameter, havde han vel spurt om det på forhånd? Lad ham nu bare nyde sit nye tv. Det ville alligevel komme billigere på tilbud på et tidspunkt..... For øvrigt, så har Elgiganten oftest tv med et lidt andet varenummer end andre butikker, når de har tilbud, for ikke at have i selvsamme situation. Klaus |
||
![]() |
||
j333 ![]() Super bruger ![]() Joined: 01-Maj-2004 Status: Offline Points: 277 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
han fik jo at vide ,da han købte tvet, at der var prisgaranti på, hvis den skulle blive billige, en anden sted,
bilka beklager også, at en af deres tv salgs folk, har givet min ven forkerte oplysninger, da han købte tvet fik han også at vide, han kunne komme tilbage med tv inden 14dage, hvis han ikke hvar tilfreds med tvet men de oplyste bare ikke at den ikke måtte komme ud af kassen |
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Juli-2013 Status: Offline Points: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis de indrømmer at det er det de har oplyst ved købet, så er det også det der gælder, så længe det aftalte er bedre end købelovens mindstekrav. En mundtlig aftale er altså også bindende. Aftalen er self også bindende selv om de ikke vil indrømme det, men det er jo svært at bevise.
Det bliver dog vanskeligt at finde ud af om man er tilfreds med et TV hvis man ikke må pakke det ud, så hvis han ved handelens indgåelse ikke er blevet oplyst om at det ikke måtte pakkes ud, men ved samme lejlighed har fået at vide at det kunne returneres hvis han ikke var tilfreds, vil jeg tro at man kunne argumentere for at han har handlet i god tro og kunne være berettiget til at få pengene tilbage alligevel. Hvis Bilka rent faktisk vil indrømme ovennævnte og samtidig nægter at tage TVet retur vil jeg foreslå forbrugerrådet. Dog med det forbehold at jeg synes at hele sagen er ret speget i forhold til prisgarantien og på kanten til hvad man kan forvente som kunde. Edited by dpny - 28-Marts-2014 at 15:11 |
||
![]() |
||
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Joined: 23-Oktober-2013 Status: Offline Points: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som jeg læser betingelserne så kan man godt returnere, hvis altså det er på bilka.dk - "varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage" -Men det kræver jo at det er købt gennem nettet - check evt. bon - om der står returret der! Fortrydelse af køb og returneringIfølge
forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen
af varen. Varer købt på Bilka.dk er dog omfattet af Bilka’s forbedrede
fortrydelsesret, sådan at du inden for 30 dage efter modtagelsen af
varen kan fortryde dit køb. Ved fortrydelse skal varen være i væsentligt
samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original
emballage. Edited by Byteman2 - 28-Marts-2014 at 16:08 |
||
![]() |
||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-April-2007 Status: Offline Points: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ligger landet ikke også sådan, at hvis sælger både har webshop og fysisk butik, så er han forpligtet til at have 14-dages fortrydelsesret i såvel webshop som butik?
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Joined: 05-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tror godt du kan regne med, ud fra hvad j333 skriver, at der er tale om et købt der er gjort i en fysisk butik, siden han skriver at salgsersonalet har sagt at de var returret osv. - selv om det viser sig der ikke er. Der må vel på den bon der er leveret med stå hvem sælger er? Så må varehuschefen tale med den pågældende medarbejder. En aftale er en aftale, også mundtlig, men det kan være rimelig svært at få Bilka til at tage ansvaret, når nu det er sket mundtlig. Jeg ville personligt have tjekket den dokumentation jeg fik med ved købet, om sælger nu også havde ret i sine "påstande", og hvis ikke de betingelser han havde stillet mig i udsigt stod nogen steder, ville jeg få ham til at påføre dem. Men nu er jeg også ret bagklog
![]() |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Joined: 05-April-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ikke skal, men de kan faktisk komme til at efterleve det. Der er en sag der er afgjort til en kundes fordel, fordi webbutikken ikke understregede forholdene omkring den fysiske butik godt nok, og kun havde webbutikkens returret stående: http://www.fdih.dk/nyheder/2014/mar/forbrugerklagenaevn-online-returret-gjaldt-ogsaa-i-fysisk-butik/ Hvis Bilka på deres hjemmeside gør opmærksom på de forskellige returretregler for helholdsvis webshop og butik, er der nok ikke noget at komme efter.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |