|
|
Post Reply ![]() |
Author | ||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Joined: 11-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 852 |
![]() Posted: 05-September-2008 at 09:58 |
|
Kom ved en ren tilfældighed til at tale internet/telefoni udbydere med min søster, som bor i Jyllinge, hun har Cybercity (CC) som netudbyder og havde bestilt deres 1 mbit forbindelse med telefoni i år 2006. Midt i aug. 2008 fik hun et pænt brev fra CC som oplyste at de vederlagtfrit satte hendes forbindelse op til 2 mbit Da jeg fik set på hendes regning fra CC blev jeg ganske chokeret, fordi hun betalte over 450,- kr. om måneden, og ifølge fakturaen leverede de en 10 mbit. Jeg kontrollerede derfor hastigheden, som viste at hun kun havde 2 mbit i download. Ved eftersyn af hendes regninger fra CC viste det sig, at hun havde betalt for den høje hastighed, lige fra kontragtens indgåelse, og der blev endvidere opkrævet 15 kr. pr. måned for en udlandspakke, som slet ikke har bestilt eller for den sags skyld brug for. Jeg kontaktede derfor straks CC som lakonisk oplyste, at det var kunderne selv som skulle kontrollere at de får hvad de betaler for, og CC absolut kun ville regulere for fremtiden, og ikke ville give nogen former for dekort. Vi prøvede derfor at finde en anden udbyder, som ved søgning på adressen ikke ville kunne levere en en højere hastighed end 2 mbit, pga afstanden til centralen. Der er selvfølgelig bestilt anden udbyder, pga CC´s frækhed. Så derfor efterkontroller Jeres egen, familen og venners download hastigheder, og se nøje på fakturaen hvis I bruger Cybercity som udbyder.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-Februar-2006 Location: Danmark Status: Offline Points: 8665 |
![]() |
|
Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.
|
||
![]() |
||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Joined: 11-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 852 |
![]() |
|
selvfølgelig skal man det, men du skal sammenholde oplysningerne med den lovede ydelse |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10515 |
![]() |
|
Ydelsen var jo netop som lovet, det var prisen dog ikke. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-Februar-2006 Location: Danmark Status: Offline Points: 8665 |
![]() |
|
Hvis hun har bestilt 1Mbit men betaler for 10 + en udlandspakke hun heller ikke har bestilt, er det en fejl i regningen og ikke en mangel i ydelsen. |
||
![]() |
||
Think-T-wice ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 15-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 246 |
![]() |
|
uanset hvad, så er det sku for ringe af CC, når de jo kan se at der er betalt for meget og samtidigt kan de se at der kun er 2mb...
men som koret siger, altid tjek regninger op mod hvad man har købt/bestilt osv.. Mht at skiftet udbyder, ved jeg nu ikke om jeg ville. De år jeg har haft CC har det altid virket 100% Ændre du hendes forbindelse til SOLO og så kan du evt hjælpe hende med support ![]() |
||
Mvh
Think-T-wice |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2004 Location: Århus Status: Offline Points: 3195 |
![]() |
|
Hvis der er faktureret for meget skal CC selvf. betale pengene tilbage. Prøv at skrive et brev til dem, hvor du redegør for de faktiske forhold og kræv det for meget betalte beløb tilbage. Evt. kontakt en advokat, eller en gratis retshjælp for at høre deres syn på sagen.
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |