recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  New Posts New Posts RSS Feed - DR Kontant: Gigant for enhver pris
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

DR Kontant: Gigant for enhver pris

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 11:51
Originally posted by Deschain Deschain wrote:

'Kontant' er generelt et sensationshungrende program, som ofte farver/drejer virkeligheden så det giver mere "spændende" TV.

Ingen tvivl om at de har afsløret nogle grimme sager, men hovedparten af deres programmer er på ingen måde objektive.


Det er jeg bestemt ikke enig i. Tværtimod. Og når de så opsøger "synderen" kan eller vil han sjældent svare for sig. Jeg synes der er fint at få den slags frem i lyset - det gør at man måske er mere vågen næste gang man handler med sådan et firma. Når det så er sagt har jeg kun haft positive oplevelser de få gange jeg har benyttet "klik og hent" i Elgiganten.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
Clemen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 05-Februar-2006
Status: Offline
Points: 606
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Clemen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 12:03
Sendte på et tidspunkt min ældre mor i elgianten efter ny iphone, der forsøgte sælgern også ihærdigt at få hende til at skifte abonenement, fordi hun bestemt ikke havde nok data i hendes nuværende med 5 gb.

Han forsøgte med panzer glas, forsikring, nyt abonnement, da intet bed på blev han næsten sur og ubehøvlet.
Back to Top
slumbert View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 05-November-2009
Status: Offline
Points: 1977
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote slumbert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 17:24
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.

Mon ikke man skal overveje om det er butikken det er galt med, hvis man ikke er tryg ved at lade sin mor på 75 gå derned alene
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Back to Top
slumbert View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 05-November-2009
Status: Offline
Points: 1977
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote slumbert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 17:28
Originally posted by Munch Munch wrote:

Originally posted by quarkir quarkir wrote:

Originally posted by Munch Munch wrote:

Et hvert supermarked/dagligvare butik optimerer placering af varegrupper, og benytter tilbud på populære varer, for at få dig ind i butikken og købe mere end du havde regnet med. Det er ikke kun elektronik butikker der snyder dig.
Jeg er helt med på hvad der sker og hvorfor de gør der, men kan virkelig ikke se, hvorfor du kalder det "snyd"?
Nej jeg mener heller ikke det er snyd! Det var svar på Gromits snyd i Power. Jeg glemte at sætte apostrof omkring “snyd”.

Det med apostroffen er nu ikke nødvendigt. Det er snyd når det sender en mail om at nu kan man hente varen, og varen så på mystisk vis er forsvundet når man kommer for at hente den. Det er snyd når sælgeren lyver om at den ting man har besværet sig med at afhente ikke er der. Det er ikke et lokketilbud, men en allerede afgivet bestilling man kommer for at hente. 

Mersalg og upsalg er ikke snyd. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Back to Top
Cyberguyen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4945
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cyberguyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 18:37
Originally posted by slumbert slumbert wrote:

Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.

Mon ikke man skal overveje om det er butikken det er galt med, hvis man ikke er tryg ved at lade sin mor på 75 gå derned alene
Lige præcis...

Sender man hende i Bilka for at købe en mikrobølgeovn, så kommer hun enten hjem med den eller også er den udsolgt.

Men sender man hende 2 gange i Elgiganten med en ring rundt om varen i kataloget. Så kommer hun hjem med en helt andet og dyrere vare. Foruden hun nu har tegnet abonnement med et andet el-selskab.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Back to Top
moremusic View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 04-November-2013
Status: Offline
Points: 582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote moremusic Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 19:58
.

Edited by moremusic - 19-November-2020 at 19:59
Back to Top
Sylvest View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 21-Oktober-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 892
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sylvest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 20:38
Det der mest irriterer mig ved Elgiganten er at der sjældent er nogen som gider hjælpe en med at finde en vare. Men finder man den selv og bevæger sig mod kassen så får de pludselig travlt med at få sat deres navn på 'salget' og de bliver skide sure når jeg beder dem rende og hoppe.


.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Marts-2010
Location: Taastrup
Status: Offline
Points: 4909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 21:22
Det hele handler om optimering og profit.

Kunderne vil ikke betale for service. Elgiganten tjener for lidt på selve salget og forsøger at proppe forsikringer mv ned i halsen på folk.

Hvis vi sammenligner Power og Elgiganten, så er Elgiganten klart dem jeg helst vil handle med. 

Så hvis man gerne vil have service og hjælp skal man søge andre steder hen. 
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-November-2020 at 22:54
Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV, ville jeg vise min tilfredshed ved igen at købe et TV hos Elgiganten.
Jeg modtog beløbet i kontanter i Sønderborg og ville have samme fabrikat, men en årgang nyere.
Jeg fandt et tilbud på dette Tv hos Elgiganten i en anden by. Et tilbud der endog gav mig overskud.
Ifølge oplysninger på nettet havde afdelingen kun et tilbage. Jeg bestilte på nettet.
Jeg ventede til efter den tid jeg skulle, men fik ingen bekræftelse på afhentning. Alligevel kørte jeg for at afhente.
Desværre havde man kun et udstillingsTV, hvilket jeg ikke ville have. Jeg havde ikke købt et brugt.
Jeg ønskede et nyt.
Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr samt bestilte det ønskede, der  kom med ekspresfart.
Er par uger senere opdagede jeg en prisnedsættelse  og jeg fik omkring kr 1500 retur.
Vel havde Elgiganten lavet en fejl, men mon ikke at de gjorde fejlen god igen?

Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
KennethJensen View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 10-Januar-2011
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KennethJensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-November-2020 at 08:32
Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Back to Top
Cyberguyen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4945
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cyberguyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-November-2020 at 15:32
Originally posted by KennethJensen KennethJensen wrote:

Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Kan du ikke lige linke til, hvor det står i lovgivningen?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Back to Top
Cyberguyen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4945
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cyberguyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-November-2020 at 15:35
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV
Hvad måtte du betale for de to tordenfluer og kan de også bruges på et tv, som har en anden alder? LOL Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.