recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Køb og salg > Jura
  New Posts New Posts RSS Feed - Enormt imponeret over Humac
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedEnormt imponeret over Humac

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678>
Author
Message
petrucci View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Joined: 09-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 822
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 08:41
Iflg. mine erfariner med pixelfejl på skærme generelt, så bør Humac tage maskinen tilbage og bytte den, ellers ligger de i bunden af servicelisten i forhold til alle andre butikker i DK. Det er rigtigt at der er nogen specielle "pixelregler" der omhandler pixels, subpixels, farven på pixels osv. men hvis der sidder en pixel midt på skærmen og lyser kraftigt så det helt sikkert virker generende...så bør der altså ikke være et problem at tage den tilbage. En pixelfejl på en Macbook Pro er nok lige så sandsynlig som en pixelfejl på alle andre skærme.

Mht. off-topic debatten, så har der været massive produktions- og designfejl ved næsten alle Apple produkter de sidste par år. Skærmfejl, macbooks der revner i siden osv. osv.   Men jeg synes faktisk at deres software-problemer er værst. Mener de lå i toppen af listen over antal softwarebugs i 1. halvår 2010.
Back to Top
Simon R. View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 04-August-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 824
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 10:08
Originally posted by ojr5896 ojr5896 wrote:


Originally posted by TiXe TiXe wrote:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur ,
men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds ,
kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry

Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.
 
Som svin? Jeg modtog en Macbook Pro (købt på Apple Store), og der var der noget bleeding på skærmen jeg ikke var tilfreds med. Den sendte jeg bare retur (dvs. de sendte en fragtmand ud til mig og hentede den) og fik pengene igen og bestilte en ny.
 
Hvorfor bestiller du ikke fra deres online store, når du ved, du har 14 dages returret der....??
 
Back to Top
rhsin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Joined: 19-Januar-2007
Location: Århus
Status: Offline
Points: 5990
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 10:19
jeg syntes også det er en ufattelig ringe udtalelse om apple der citeres ovenfor, jeg havde købt en iphone 3GS som havde problemer med dårlig modtagelse hvor andre tilsvarende 3GS ingen problemer havde.. den sørgede de for afhentning af, og de leverede en ny inden den anden var afhentet.. så jeg kan kun sige min oplevelse med apple er fin service Thumbs Up
Mvh

René
Back to Top
Aim View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 30-Juni-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 1135
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 10:49
Jeg har også været igennem Apple / Humac møllen. Apple sagde fint det burde blive lavet via forhandler og var generalt flinke, desvære kan man ikke sige det samme om Humac. Humac er en af de værste butikker man kan handle i og jeg begriber ikke hvorfor apple lader dem forhandle deres udstyr. De er super flinke i Humac når man er dernede for at købe noget, men ligeså snart dankortet er kørt igennem stopper al venlighed. Ved godt dette indlæg ikke hjælper trådstarter, men hvergang muligheden er der for at gør opmærksom på Humac dårlige service så benytter jeg den, blot for at advare andre. Tjek plot Trustpilot http://www.trustpilot.dk/review/www.humac.dk

Edited by Aim - 14-Januar-2011 at 10:50
Back to Top
ojr5896 View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 24-April-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 392
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 11:29
Originally posted by Simon R. Simon R. wrote:

Originally posted by ojr5896 ojr5896 wrote:


Originally posted by TiXe TiXe wrote:

du kan ikke tvinge nogen fysisk butik til at bytte eller tage en vare retur ,
men mon ikke de har en ordenlig retur politik og kan forstå at du ikke er tilfreds ,
kommer an på hvad apples pixel regler er selvfølgelig

Det er nemlig ligenøjagtig Apple der bekymrer mig, de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry

Så jeg frygter de ikke er så samarbejdsvillige.
 
Som svin? Jeg modtog en Macbook Pro (købt på Apple Store), og der var der noget bleeding på skærmen jeg ikke var tilfreds med. Den sendte jeg bare retur (dvs. de sendte en fragtmand ud til mig og hentede den) og fik pengene igen og bestilte en ny.
 
Hvorfor bestiller du ikke fra deres online store, når du ved, du har 14 dages returret der....??
 

Det skulle jeg også have gjort, men forstår du jeg ligger med en brækket hofte, er lige kommet hjem fra sygehuset, og så skulle der bare ske noget i spændende i en fart, hvis du forstår..

Jeg har så talt med dem til morgen, min kone skulle komme over med den, så vil de kigge på det, så jeg håber det løser sig selv.
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Back to Top
ojr5896 View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 24-April-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 392
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 11:32
Hvorfor jeg skriver at Apple ikke opfører sig pænt, er fordi der har været mange sager netop omkring reklamationer, jeg ved godt det er et stort selskab med rigtig mange solgt enheder og derfor vil der også være mere støj.

Jeg håber at sagen løser sig selv, og alle bliver glade.
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Back to Top
rhsin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Joined: 19-Januar-2007
Location: Århus
Status: Offline
Points: 5990
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 12:05
Originally posted by ojr5896 ojr5896 wrote:

Hvorfor jeg skriver at Apple ikke opfører sig pænt, er fordi der har været mange sager netop omkring reklamationer, jeg ved godt det er et stort selskab med rigtig mange solgt enheder og derfor vil der også være mere støj.

Jeg håber at sagen løser sig selv, og alle bliver glade.
well du skriver om apple fra første side "de behandler deres kunder som svin, fordi der desværre bare er ny at tage afAngry"
 
Apple sælger mange enheder, og selvfølgelig er der også reklamationer, berettigede/uberettigede og nogle løses tilfredsstillende og andre gøres ikke, men at generalisere som du gør også sige at de behandler deres kunder som svin er efter min mening dybt useriøst, og har intet hold i virkeligheden... jeg tror at apple som alle andre producenter er klar over de også gerne skal leve af at sælge en ny enhed til kunden når den gamle er slidt op.. og det gør man da ikke hvis man ikke relativt generelt opfører sig pænt.
 
Så vil der altid være sager der ryger udenfor kategori, men dermed behøves det jo ikke være udtryk for standarden som du siger.
Men som andre også er inde på Humac er IKKE = med apple.. men dermed kan det da godt være at apple tolker pixelfejl som stort set alle andre skærmproducenter, nemlig at vi forbrugere hvad enten vi kan lide det eller ej af og til må acceptere pixelfejl.. endda selv på helt nyt.
 
Når det så er sagt så forstår jeg godt din vrede.. det er fanme surt at sidde med helt nyt udstyr også opdage en fejl midt på skærmen.. og håber da problemet bliver løst for dig på den ene eller anden måde Smile
Mvh

René
Back to Top
ojr5896 View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 24-April-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 392
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 12:18
Det kan godt være min udtalelse ikke var så pæn, men der skal ikke så meget til at slå mig ud i disse dage, brækket hofte sygemeldt i lang tid, og til sidst uvist om jeg undgår varige men.
 
Havde den døde pixel bare været i siden, men den er lige midt i skærmen, allerede ved opstart når æblet kommer kan man se den, prøv at forstille jer at sidde og udpakke den nye baby - første opstart resulterer i en dyb skuffelse.
 
Derudover viker det til at være en fed notebook, jeg har aldig før haft mac, så det er også lidt et stilskifte for mig.
 


Edited by ojr5896 - 14-Januar-2011 at 12:19
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Back to Top
rhsin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Joined: 19-Januar-2007
Location: Århus
Status: Offline
Points: 5990
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 12:20
ahem.. for at sige det på jysk.. "op på hesten" men ok.. med en brækket hofte... surt... god bedring
Mvh

René
Back to Top
ojr5896 View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 24-April-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 392
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 14:47
Jeg ændrer overskriften nu, jeg er enormt imponeret over Humacs service, de har ombyttet uden nogle problemer overhovedet - så jeg er meget gladSmile
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 14:48
Super!  Smile  Thumbs Up
 
M.v.h.
Back to Top
tipsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 29-August-2005
Location: Odense, Denmark
Status: Offline
Points: 3722
Direct Link To This Post Posted: 14-Januar-2011 at 14:56
Super - og god fornøjelse med den nye bærbare :-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.