recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Fluer igenigen
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Fluer igenigen

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Basto View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-December-2011
Location: danmark
Status: Offline
Points: 533
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Juli-2018 at 18:03
Mit nuværende tv er købt i elgiganten   
Og som bromberg skrev så er det trist at man skal  rose en butik fordi  de følger loven
Men omvendt rart at man kan slappe af  hvis man sku være en af de uheldige som får besøg af tordenfluer  

Mvh Michael 

Back to Top
ridderdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 29-September-2006
Location: Køge, Denmark
Status: Offline
Points: 985
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ridderdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Juli-2018 at 10:43
tror jeg jeg vil lade det ligge et par uger for at se om jeg kan abstrahere fra den.hvis den stadig generer mig, så får Power lov at behandle sagen, forhåbentlig uden for meget ballade.......

Edited by ridderdk - 24-Juli-2018 at 10:45
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Juli-2018 at 10:49
Originally posted by ridderdk ridderdk wrote:

tror jeg jeg vil lade det ligge et par uger for at se om jeg kan abstrahere fra den.hvis den stadig generer mig, så får Power lov at behandle sagen, forhåbentlig uden for meget ballade.......

"Jeg er fluen - jeg har vinger på"

Det KAN VÆRE, de falder ned i bunden af skærmen, over tid. Husker, at jeg havde en computer, hvor der også var kommet tordenfluer ind. En Acer Travelmate 5600. Efter nogen tid, var de forsvundet, og jeg tror, de netop var lige så stille drysset ned, da de pludselig ikke var at se mere
Back to Top
Kallespears View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 07-April-2011
Location: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kallespears Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Juli-2018 at 18:35
Originally posted by claus_jac claus_jac wrote:

kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.


Det er da virkelig at underminer vores lov om 2 års reklamationsret. Power står allerede at og gnider sig i hænderne over at dette sker.
Back to Top
Basto View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-December-2011
Location: danmark
Status: Offline
Points: 533
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Juli-2018 at 19:23
Ja enig . Power syntes det er fantastisk hvis folk hopper på deres søforklaring.
Der er jo en grund til at der er et regelsæt  netop fordi der er nogle butikker som syntes at de er hævet over loven .

Mvh Michael 


Edited by Basto - 24-Juli-2018 at 19:23
Back to Top
ridderdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 29-September-2006
Location: Køge, Denmark
Status: Offline
Points: 985
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ridderdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Juli-2018 at 19:56
Har alligevel bestemt mig for at reklamere, kan slet ikke abstrahere for den skod flue!
Har svaret Power:

Hej
Tak for svar
Det er sælgers ansvar at undersøge varen samt sørge for det videre forløb med eventuel indblanding af producent. Min rolle er at reklamere overfor sælgeren, det er hermed gjort.

Læs eventuelt her:



Edited by ridderdk - 24-Juli-2018 at 19:57
Back to Top
ridderdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 29-September-2006
Location: Køge, Denmark
Status: Offline
Points: 985
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ridderdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2018 at 09:49
Originally posted by Basto Basto wrote:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread

Fortæl dem om den her tråd evt 

Mvh Michael 

Tak for link Michael, den er læst og den hænger vist også lidt hen i det uvisse :-)

Til gengæld har jeg efter mail fra Power, sendt en mail til Sony DK.
Deres svar var som forventet: Tordenfluer er IKKE dækket af garantien, men de kan tilbyde at lade service center gruppen hente det med henblik på reparation, men jeg kommer selv til at betale minimum 500,- hvis jeg ikke vil betale hvad det derudover koster at få fjernet fluen!

Derfor sendte jeg Sony's svar til Power og fortalte jeg fastholder min reklamation overfor dem.
Power virker mere imødekommende nu, og vil nu tage sagen herfra med Sony.

Så jo, det er muligt det i nogle tilfælde er hurtigere at springe sælgeren over, men så skal sagen jo nok være så oplagt at producenten ikke vil unddrage sig ansvaret....

Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4118
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2018 at 10:13
Originally posted by ridderdk ridderdk wrote:

Originally posted by Basto Basto wrote:

https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41778&view=unread#unread

Fortæl dem om den her tråd evt 

Mvh Michael 

Tak for link Michael, den er læst og den hænger vist også lidt hen i det uvisse :-)

Til gengæld har jeg efter mail fra Power, sendt en mail til Sony DK.
Deres svar var som forventet: Tordenfluer er IKKE dækket af garantien, men de kan tilbyde at lade service center gruppen hente det med henblik på reparation, men jeg kommer selv til at betale minimum 500,- hvis jeg ikke vil betale hvad det derudover koster at få fjernet fluen!

Derfor sendte jeg Sony's svar til Power og fortalte jeg fastholder min reklamation overfor dem.
Power virker mere imødekommende nu, og vil nu tage sagen herfra med Sony.

Så jo, det er muligt det i nogle tilfælde er hurtigere at springe sælgeren over, men så skal sagen jo nok være så oplagt at producenten ikke vil unddrage sig ansvaret....


Der er jo forskel på reklamationsret og garenti. Sælger er forpligtet til 2 års reklamationsret. Producenten kan yde garenti, men det er ikke det samme som reklamationsret
Back to Top
ridderdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 29-September-2006
Location: Køge, Denmark
Status: Offline
Points: 985
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ridderdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2018 at 10:17
Originally posted by PerW PerW wrote:


Der er jo forskel på reklamationsret og garenti. Sælger er forpligtet til 2 års reklamationsret. Producenten kan yde garenti, men det er ikke det samme som reklamationsret

Nej, enig 
Hvem påstår andet?
Back to Top
Fnulder View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 28-September-2008
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Fnulder Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Juli-2018 at 12:06
Originally posted by Kallespears Kallespears wrote:

Originally posted by claus_jac claus_jac wrote:

kan heller ikke se noe - kan godt se det i videoen, men der er teksten også blæst så voldsomt meget op at det ikke giver noget som helst indtryk. - og nej - du kontakter sony's support så de kan sende en supporter ud og se på det. længere er den ikke. Jeg er egentlig hvem der har skylden. - lav dog 3min's arbejde selv i stedet for at blive irriteret på en eller anden leverandør!

Det samme gælder hvis du køber en highend DELL monitor - al kontakt foregår via producenten da de har onsite support på. Det kan forhandleren ikke honorere, og du er langt bedre til at forklare fejlene i telefonen. OG du optimerer tiden ved at gå direkte.


Det er da virkelig at underminer vores lov om 2 års reklamationsret. Power står allerede at og gnider sig i hænderne over at dette sker.
Det er da kun god service hvis en producent har direkte support overfor kunden som eks. eksemplet med Dell? 
Vil da være tosset forhandler ikke gøre kunden opmærksom på deres servicesag kan klares på en bedre og nemmere måde for alle partner Smile
Back to Top
ridderdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 29-September-2006
Location: Køge, Denmark
Status: Offline
Points: 985
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ridderdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2018 at 11:55
Vil anbefale at insistere på kontakten skal være med sælger.
Det er min erfaring, efter Sony skriftligt har meddelt mig garantien ikke dækker torden fluer gik jeg tilbage til Power og bibeholdt min reklamation overfor dem. Power har så haft al kommunikation med Sony, og i dag fik jeg besked fra Sony, at de vil bytte mit TV med et tilsvarende.

Er glad for Power har håndteret sagen .
Back to Top
Basto View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-December-2011
Location: danmark
Status: Offline
Points: 533
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-August-2018 at 13:04
Sådan .. nu er er efterårets tv hygge reddet Wink
Dejligt at de overholder reglerne , men igen blev det bevist at forbrugeren ikke skal give op ( når forbrugeren har ret )

Mvh Michael
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.