recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bruger til bruger
  New Posts New Posts RSS Feed - Forum gruppe for folk der kører Skoda?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Forum gruppe for folk der kører Skoda?

 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>
Author
Message
Enerneslo View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 17-November-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 227
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Enerneslo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Januar-2025 at 17:06
Super Smile Det er også en god ting at gøre engang imellem, så ikke dine bremseskiver ruster. Det er lidt ærgerligt at skulle have dem skiftet, fordi man bruger dem for lidt
Back to Top
OleA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Februar-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 665
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OleA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Januar-2025 at 17:50
Kører du i D eller B mode når du kører?

Hvis du kører i B er det regenrativ breaking, hvilket gør at bilen selv bremser lidt ned når du slipper speederen(lidt a la motorbrems). D mode triller den videre og bremser kun når du træder på bremsen.


Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Back to Top
Thorvald View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-April-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 7973
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thorvald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Januar-2025 at 17:51
En gang i mellem måske ja, men jeg tænker heller ikke man behøver at overdrive. Måske en gang om måneden eller noget - det finder jeg nok ud af. Når / hvis den begynder at bremse mærkeligt igen, så er det nok ved at være tid og ellers måske bare en gang om måneden - tænker jeg lidt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Back to Top
Thorvald View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-April-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 7973
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thorvald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Januar-2025 at 17:58
Originally posted by OleA OleA wrote:

Kører du i D eller B mode når du kører?

Hvis du kører i B er det regenrativ breaking, hvilket gør at bilen selv bremser lidt ned når du slipper speederen(lidt a la motorbrems). D mode triller den videre og bremser kun når du træder på bremsen.


Det er faktisk ikke helt rigtigt. Jeg kører i D mode som det er nu, begynder den også selv at bremse lidt i nogle situationer og det synes jeg er helt fint. Nogle gange bremser den faktisk relativt meget (nok til mig i hvert fald).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Back to Top
jensoest View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-December-2009
Status: Offline
Points: 214
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensoest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Januar-2025 at 23:08
Originally posted by Munch Munch wrote:

Originally posted by fltk fltk wrote:

Originally posted by Thorvald Thorvald wrote:

Hvad betyder VAG?


Jeg mener det betyder noget i retning af Volkswagen Audi Gemeinschaft.

Flemming
Næh, det er længe siden at der stod Audi. Nu har de jo opkøbt temmelig mange mærker siden. Derfor står A’et for Auto.

konklusion VOLKSWAGEN AUTO (ikke audi) GROUP GmbH (aktieselskab) smiley

GmbH = Gesellschaft Mit Beschränkter Haftung (virksomhed med begrænset hæftning)

VAG er og har altid været en forkortelse for Volkswagen Aktiengesellschaft. VAG-biler er således biler produceret af Volkswagen AG selv eller af helt eller delvist ejede datterselskaber. 

Bilmærkerne omfatter blandt andet Volkswagen, Audi, Bentley, SEAT/CUPRA, Skoda og Porsche.

Da de i høj grad deler teknik, giver det mening at tale om VAG-biler som en samlebetegnelse. En Skoda Enyaq er således mere eller mindre identisk med en Audi Q4 og en Volkswagen ID.4.


Edited by jensoest - 27-Januar-2025 at 23:10
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 01-Juli-2004
Location: Køge egnen
Status: Offline
Points: 7190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Januar-2025 at 06:50
Originally posted by Munch Munch wrote:

Det er det sjove/ gode ved en VAG bil. De fleste indstillinger er nulstillet hver gang du sætter dig i bilen. Klimaanlægget står på 22 grader og auto, kørestil på normal, lys og visker på auto. Men sædevarmen kan godt huske om det er 1, 2, eller 3

Noget af det kan kodes om. hvis du har kabel og rette software


Edited by hansie - 28-Januar-2025 at 06:51
Back to Top
K_J View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 17-August-2014
Status: Offline
Points: 148
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote K_J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Januar-2025 at 16:22
jeg har også en Enyaq, min bremser er ikke rustne men min bil stopper også brat til sidst i en blød opbremsning.
Jeg har lige haft bilen på værksted men de kunne ikke mærke noget så jeg prøver igen når jeg har dokumenteret alle de andre dumme fejl bilen har som de ikke kender til, selvom hele internettet kender til disse fejl. 
Back to Top
Thorvald View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-April-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 7973
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thorvald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Januar-2025 at 17:02
#K_J: Jeg synes faktisk at min holdt op med at gøre det, efter at jeg oppe i fart skiftede gear til N og  bremsede ned - og gjorde det et par gange efter hinanden. Det virker lidt skørt på mig, men det virker som om at det virkede. I hvert fald har jeg kørt bilen som jeg plejer, uden at mærke denne lille korte bratte opbremsning til sidst i en almindelig opbremsning. Og ja, som du siger måske især i en blød opbremsning.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Back to Top
Popeyejunior View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 21-Juli-2009
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Popeyejunior Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2025 at 19:55
Jeg kører i en VW ID4 som vist er samme platform og jeg tænker med samme køreassistent systemer.
Jeg kører primært med B fordi jeg synes det giver en mere afslappet opbremsning netop ved vejkryds og rundkørsler som den snildt selv kan komme igennem, blot man styrer på rattet. 
Hvis du triller i D og kommer hurtigere frem mod et kryds end bilen synes om, vil den lave en opbremsning som du oplever, hvor det mere minder om en nødopbremsning.

Prøv at slå nogen af assistentsytemerne fra og se om det giver en forskel.

Kan selvfølgelig også være det var dine bremser der ikke var holdt i brug så det hjalp at give dem noget massage Sleepy

Og jeg tror, hvis du opretter dig som bruger i bilen, så husker den dine indstillinger, bortset fra alt omkring assistent alarmer som man selv skal slå fra hver gang bilen startes. Men det er en EU lovgivning vi hænger på der. Det gælder alle nye biler i EU.

Pop

This message is sent in eco-friendly recycled electrons.
Back to Top
Thorvald View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-April-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 7973
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thorvald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2025 at 21:12
#Popeyejunior. Jeg kan bedst lide at køre i D. Jeg har ikke prøvet i B, men jeg synes det er bedre at bilen triller i stedet for straks at motorbremse, hvis man løfter trykket fra speederen. Det er (eller var) typisk ved langsomme bløde opbremsninger at den lavede den lille lidt hårde opbremsning til sidst, så jeg tror ikke det har noget at gøre med at bilen ikke tror, at man har styr på opbremsningen. Det med en brugerprofil har jeg overvejet, men jeg er ikke kommet så langt endnu. Jeg har jo kun haft den i 2½ uge.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Back to Top
Enerneslo View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 17-November-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 227
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Enerneslo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Januar-2025 at 22:40
Om du kører i D eller B gør ingen forskel mht. at bruge bilens skivebremser. Begge modes bruger rekuperation, ind til du bremser så hårdt, at det ikke er nok og skiverne derfor må hjælpe til
Back to Top
Thorvald View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-April-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 7973
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thorvald Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2025 at 07:19
Her til morgen, begyndte den igen på denne lille hårde opbremsning mod slutningen af en opbremsning. Så har jeg et par steder, hvor det går lidt ned ad bakke, f.eks. mod et kryds med lysregulering. Så lige komme op over en lille bakke / en lille stigning, sørge for at der er fart på (omkring 50 km/t), ved starten af nedturen skifte til N, trille nedad mod krydset og bremse godt op. Det gjorde jeg to gange hvor jeg havde en lille bakke nedad. Så var det væk igen.  LOL  
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.