|
Standby forbrug KRP-500A? 23 watt :S |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 16-Januar-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11-April-2012 at 09:53 |
Hej Er der nogle her der har prøvet at måle
deres strømforbrug på en KRP-500A inkl mediaboks? Jeg ved godt det er "en ældre dame", men da jeg gik rundt og målte op i lejligheden i går aftes, slog det mig at jeg målte hele 23 Watt ved standby på hhv skærm og mediabox. Da jeg fjernede selve skærmen fra el-måleren, røg den ned på 21,50 watt. Jeg har så prøvet at slette nogle netværksindstillinger i medieboksen som jeg alligevel ikke bruger, for at se om der var noget der holdt den i kørende tilstand, men det hjalp ikke. Er der nogle der har en ide til hvad grunden til dette kan være? Det er immervæk 411 kr med min kWh pris, om året. Dem vil jeg hellere bruge på andre ting ;) MVH Claus
Edited by claus64 - 11-April-2012 at 13:32 |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2004 Location: Århus Status: Offline Points: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan være din strømmåler der ikke kan måle korrekt. Prøv evt. at låne et spar-o-meter på biblioteket.
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
Hven siger der er noget "galt"? Min yousee HD boks (den uden harddisk) trækker næsten 20 watt i standby. En del udstyr der kan tilsluttes ethernet har et højt standbyforbrug. Højest tænkekigt fordi det ikke er omfattet af det almindelige regler for standbyforbug.
MVH
|
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 16-Januar-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 693 |
Hej'
Jeg har netop et Spar-O-Meter som biblioteket også har. Og med alle andre produkter jeg har målt indtil nu, har stand-by og brugsniveau svaret til det opgivne af producenten, med +/- 10% :) Ifølge Pioneer.dk skulle media receiveren bruge 0,4 watt i stand-by og 52 watt i brug og TVet 0,3 watt i standby. Jeg er helt enig med dig kartoffel, det kan sagtens være noget med netværket, derfor spørger jeg her ![]() Har også selv Samsungs HDD boks fra Yousee og den bruger 17 -18 watt i standby og 24 watt ved brug. MVH Claus |
|
![]() |
|
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Joined: 17-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 267 |
Noget kunne tyde på at Pioneer har snydt lidt på vægten for at leve op til skærpede EU-krav til strømforbrug.
De 20 W forbrug er typisk tomgangsforbrug i strømforsyningen, som ikke kan afbrydes helt, da den skal holde liv i stand-by kredsløbene. Jeg tvivler på at nogen indstillinger hjælper på det. Det eneste der hjælper er at trække stikket ud af kontakten.
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 15-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 4172 |
Jeg har et 500a også.
Bruger det kun som monitor, men tjekker lige hvad det bruger. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
@SVP03 - Det ville være rigtigt fedt :) Jeg satte både skærmen og mediaboksen i et dobbeltstik som jeg så satte i strømmåleren ;)
Synes dog at de har snydt mere end "lidt på vægtskålen" hvis de lover 0,4 watt og bruger rundt regnet 55 gange så meget. Anyways, jeg har også skrevet til Pioneer og venter på om de har nogle gode råd.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Marts-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 8672 |
min 500M kan netop bruges som monitor og det gør jeg også men en A model har jo en mediaboks som skal bruges eller har du fundet en løsning så du er fri for denne |
|
![]() |
|
Uden jeg ved det, læser jeg det som at han bare bruger det som monitor. Altså Pc til medieboks og derfra til skærm :-)
Overvejer selv at gøre det samme og opsige mit kabeltv. |
|
![]() |
|
Pioneer fejer den indtil videre af med at jeg har en ringe måler. Men jeg bruger et Spar-O-Meter som dette http://www.shopnord.dk/product.asp?product=8 dog uden CO2 måler (som skulle være eneste forskel).
Jeg håber der er nogle der vil prøve at måle med et tilsvarende apparat. Jeg er også villig til at køre ud i KBH området med måleren hvis det skulle være, så vi/jeg kan teste om det er det samme hele vejen rundt. Men i mrogen vil jeg forsøge at låne et andet Spar-o-meter på biblioteket for at se om der skulle være en form for defekt.
Edited by claus64 - 11-April-2012 at 23:39 |
|
![]() |
|
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Joined: 17-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 267 |
Jeg tvivler på at det er dit Spar-O-Meter der er noget galt med, det skulle kunne måle helt ned til 0,2 W. Men hvis mediaboksen bruger 20 W i stand-by skulle den vel føles en smule varm i forhold til hvis den bruger 0,4 W.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
Scart output og i/o link. Prøv at skift lidt på dem og vent for øvrigt med din måling til 10-15 minutter efter du har slukket fjernsynet. Det kan være at dit tv står og sender signalet fra DVB-T tuneren ud på scartstikket, det tager strøm. Det kan også være at det står klar til at reagere på i/o link signaler - det tager strøm. Det kan også være at det ikke er gået helt i dvale, hvis du laver målingen lige efter du har slukket - det er set før. Klaus |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |