recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Subwoofer "drukner" når jeg spiller højt
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Subwoofer "drukner" når jeg spiller højt

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote henrik-d Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Subwoofer "drukner" når jeg spiller højt
    Posted: 01-Juni-2012 at 13:55
Hej.
Jeg har bemærket at når jeg skruer op til høj lydstyrke så "overhaler" mine almindelige højttalere subwooferen så denne næsten ikke er hørbar. Det må vel være noget med en indstilling som jeg ikke har styr på (er det crossover freq som er sat forkert måske?)

V.h.
Henrik

Dali lektor 2, Argon SUB, Denon AVR 1912.

Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juni-2012 at 14:06
Originally posted by henrik-d henrik-d wrote:

Hej.
Jeg har bemærket at når jeg skruer op til høj lydstyrke så "overhaler" mine almindelige højttalere subwooferen så denne næsten ikke er hørbar. Det må vel være noget med en indstilling som jeg ikke har styr på (er det crossover freq som er sat forkert måske?)

Eller en for ringe subwoofer.
Back to Top
astonmartin View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote astonmartin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juni-2012 at 19:29
Jeg er enig med Otto her, det kunne godt lyde som om din subwoofer ikke helt er på niveau med dine højttalere.
Mit setup:

Earthquake iQuake White
Earthquake MiniMe P8W
LG 50PK950N
Apple TV2 1080p
PS3
Back to Top
henrik-d View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote henrik-d Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juni-2012 at 20:08
Tak for jeres svar. Tænkte at der bare var tale om noget justerbart - øv :-(
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juni-2012 at 20:26
Du HAR vel sat crossover til MAX, Fase til 0 på subben? Sæt vol til kl 9, og foretag en mic kalibrering af recieveren. Det kan være det hjælper
Back to Top
henrik-d View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote henrik-d Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juni-2012 at 22:50
Det mener jeg bestemt, men vil da dobbelt checke.
Back to Top
db89 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote db89 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juni-2012 at 23:49
Du kan evt også eksperimentere med at skifte fasen. Men hvis det er en Argon sub 8 så er det ikke ligefrem den vildeste subwoofer efter min mening.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Back to Top
Chessr View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chessr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Juni-2012 at 13:56
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Du HAR vel sat crossover til MAX, Fase til 0 på subben? Sæt vol til kl 9, og foretag en mic kalibrering af recieveren. Det kan være det hjælper
Sniger lige et spørgsmål ind her. Gælder den instilling for alle subs ? Jeg har en Dali Ikon MK2 sub.
Back to Top
Kasper_J View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kasper_J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Juni-2012 at 14:09
Originally posted by Chessr Chessr wrote:

Sniger lige et spørgsmål ind her. Gælder den instilling for alle subs ? Jeg har en Dali Ikon MK2 sub.

nej det afhænger af subwooferen, placeringen, de øvrige højttalere, samt rummet generelt.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Juni-2012 at 14:25
Du kan se mere her.

Edited by Mufti - 06-Juni-2012 at 14:26
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Juni-2012 at 15:55
Originally posted by Chessr Chessr wrote:

De to første: JA! Om vol skal sættes til kl 9, 10, 11 osv, afhænger lidt af sub'ens følsomhed. Men også om du ønsker et kraftigere output fra recieveren for at tænde sub'ens auto-on.
Back to Top
Kasper_J View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kasper_J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2012 at 10:08

De to første: JA!

Undskyld mig, men sikke da en gang vrøvl - hvis man kategorisk kunne sige at sådan er det altid, så var der nok ikke mulighed for andre indstillinger velWink
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.