|
Overvejer udskiftning af PX80 til 50vt30 / 50vt50 |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Author | |
chico ![]() Super bruger ![]() Joined: 18-April-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05-Juni-2012 at 10:28 |
Hej forum! Jeg er i tvivl om jeg vil få et bedre billede ved at udskifte mit PX80 til en af ovenstående modeller (50vt30 eller 50vt50)? Jeg ser kun TV – via egen antenne – frie kanaler og TV2 (jeg ser en del tyske udsendelser). Vil billedet blive dårligere når jeg går fra 37 tommer til 50 tommer (afstand ca. 3 meter)? Får jeg glæde af den dyrere skærm når jeg ser TV via egen antenne – jeg tænker her på Rasmus Larsens artikel om bitrate – den laveste når man modtager via egen antenne? Jeg vil gerne høre fra nogen der kender en af ovennævnte skærme (evt. vt20 da der iflg. testen af vt30 på Flatpanels ikke er væsentlig forskel til vt30) og også har en af de billigere modeller at sammenligne med. Jeg har selv mange gange prøvet om jeg kunne se forskel når jeg har været i radio/TV-forretninger, men det giver ingen mening – dårlig belysning – forskellig indstilling mv. – der har ikke været væsentlig forskel at se. Jeg vil have en synlig forskel, hvis jeg skal skifte – ikke kun meget små detaljer som jeg alligevel ikke kan se i dagligdagen. Jeg synes at PX80 stadig har et meget flot billede - men er der sket noget væsentligt siden 2008?Jeg prioriterer - billedkvalitet - billedkvalitet - billedkvalitet - design - (lyd har jeg opgivet - jeg havde tidligere et B & O så nu er lyd ikke værd at tale om). Edited by chico - 06-Juni-2012 at 10:35 |
|
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er meget nemt at svare på, du vil få et markant bedre billede, næsten uanset hvilke af de nævnte modeller du nævner i forhold til dit nuværende panel.
Og husk at de nye modeller har indbygget DVB-T tuner som du kan gør brug af.
Som jeg ser det, og afhængig af hvad du prioritere, vil et VT30 eller et ST50 være et godt valg for dig ![]() Edited by Hother - 05-Juni-2012 at 10:38 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-November-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 1179 |
Du vil opleve en verden til forskel fra px80 til Vt30. Jeg har haft px80, LG PQ5000, 550N, 2 Samsung LCD TV og nu vt30.
vt30 tørrer gulv med ovenstående. Især fra px80 er forskellen enorm.
|
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Marts-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 8672 |
hvis du har penge nok, havde jeg valgt en ST50
Nej du vil stadig få et bedre billede på et 50 tommer med afstand 3 meter
den del skal du slet ikke tænke på |
|
![]() |
|
chico ![]() Super bruger ![]() Joined: 18-April-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 284 |
Hej alle! Tak for svar!
Er det en rigtig browser der er i vt30 og/eller vt50 så man kan anvende TV'et til internet eller er det kun begrænsede funktioner?
|
|
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juni-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1168 |
Jeg skiftede selv fra et 42PX80 til 55VT30 og det var en klar forbedring på alle punkter undtagen lyden.
Nogle programmer har dårlig billedkvalitet og der ser 55" ikke så godt ud på 3 meters afstand, men det hører til undtagelserne. Farver, skarphed, sort, kontrast, sov - alt sammen markant bedre. Der er en form for browser i VT30, men det fungerer for ringe til jeg gider det. Tør ikke sige, om VT50 er bedre der. |
|
![]() |
|
Hother kan du svare på mit spørgsmål om browser i vt50?
|
|
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
Godt nok ikke Hother der svarer dig, men ja, VT50 har en "ægte" browser indbygget.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Tak for svar JeTex - det er ok.
Kan du fortælle lidt mere - er det muligt at tilslutte tastatur eller er det kun via den medfølgende ekstra fjernbetjening at det fungerer - fungerer det godt - er der et sted hvor jeg kan læse om mulighederne/funktionaliteten?
Jeg har læst din og Hothers og andres oplevelser med vt50 - forventningerne var måske sat for højt - hvad er din mening nu hvor du har haft det nogen tid?
I starten kunne jeg bedre lide designet på vt30, men nu hvor jeg har set vt50 4-5 gange synes jeg bedre og bedre om designet (selv om jeg i starten mente at det måtte være nogle blanke rammer fra Samsung de havde købt).
Edited by chico - 05-Juni-2012 at 15:33 |
|
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
Nu er det godt nok ikke mig du spørger..... men
![]() Jeg har ikke set noget om, at man kan tilslutte et tastetur.
Omkring forventninger. Nej mine forventninger er ikke blevet skuffet omkring VT50. Det som du måske har noteret dig var jo, at mit billede via YouSee var ret elendigt, men det er jo ikke panelets skyld. Men nu er også YouSee fint. Derud over, så tager det et antal timer før panelet er "Kørt" til, og det er lige før, at man kan se forbedringer i billedet dag for dag. Jeg bruger ikke mit TV så meget, så jeg er kun oppe på omkring 35 timer i drift
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 04-Januar-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1427 |
Jeg har ikke set noget om, at man kan tilslutte et tastetur. NB. Det må da være mulig ? alt andet vil være ulogisk. Hvad skal man ellers med en indbygget Core processor ? |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
Jeg glæder mig til at høre om der er nogen der ved noget om tastatur - der er jo endnu ikke så mange der har skærmen og de fleste har nok mest travlt med at få det bedst mulige billede.
|
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |