recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Pana ST50 50 tommer godt køb til 8k?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Pana ST50 50 tommer godt køb til 8k?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Pana ST50 50 tommer godt køb til 8k?
    Posted: 13-September-2012 at 10:09
Hejsa
Har en ven der er tæt på at købe denne plasma Panasonic st 50 - i 50 tommer - Bilka pris kr. 8.000. Efter at have læst testen her på siden ser den jo fin ud?.
Den er nok mest bruges til tv kigning 90 % og 10 % film.
Er der nogen der synes man kigge nærmere på  LG eller Samsung eller andre -  i klassen 8K inden man købe?

Tillægsspørgsmål: hvis den går istykker afhentes den af Panansonic? eller skal man selv bringe den til Bilka?  

Håber nogen kan give et par gode inputs:)
Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-September-2012 at 16:12
Er der ikke nogen der kan give lidt indspark omkring Pana ST50...
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-September-2012 at 16:23
Originally posted by tyros1 tyros1 wrote:

Er der ikke nogen der kan give lidt indspark omkring Pana ST50...
ST50 er efter min bedste vurdering et super køb til prisen, og jeg ville nok ikke tænke så meget over andre tv i samme prisklasse. Men du kan jo kigge alligevelSmile

Edit: Så det med levering til forhandler  i tilfælde af fejl. Typisk er det sådan, at en varer af den størrelse skal forhandleren komme og hente varenSmile

Edited by Hother - 13-September-2012 at 16:34
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
jcool View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jcool Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-September-2012 at 16:57
HiFi klubben har den til 8890kr. INCL. 3 år's fuld garenti

Back to Top
tyros1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tyros1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 10:35
Tak for indlæggende - tror nu jeg holder mig til kr. 8.000 som er laveste pris/ og bilka prisen  - mener deres garanti er ligeså god som hifiklubbens - bortset fra det 3 års garanti..... 

Har læst at Panasonic TV har man mulighed for få sin tablets/Ipad vist på tv,et ved hjælp af net delen?. Er der nogen der ved dette er indbygget i ST modellen her?

Ellers går man nok ikke galt i byen med denne model lyder det til......
Back to Top
mkirkelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mkirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 11:23
Hvis du endelig ønsker yderligere garanti, kan du i bilka købe tillidsforsikring for knap 1000 kr. som giver 4 års garanti. Så argumentet for at købe i Hifiklubben er lille.
Back to Top
Bravo View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bravo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 11:30
Det kan det også være at man i sin indbo forsikring har en elektronik forsikring...
Back to Top
Badsted View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Badsted Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 18:49
Jeg har lige været ude for at kigge på TV'et, men tog det ikke med hjem. Jeg syntes ikke, at jeg kunne se den billedkvalitet, jeg har læst om, bl. a. herinde.

DR 1 stod forholdsvis grynet og med skarpe fejl bl.a. omkring DR1 logoet.

DR HD lignede slet ikke HD men det SD signal, jeg normalt kigger på, og underteksterne lignede løgn. Store og som om der var skåret nogle pixler af i bunden af hver linie, måske fordi der ikke var plads til dem.

Der er da ikke noget sted man kan indstille undertekst størrelsen på sådan et TV?

Jeg kommer fra et Pana 42" PX80 med en Technisat Digyboxx T4 VA DVB tuner. Den kan godt fange DR HD, men ikke TV2 HD, men DR HD står, som jeg huskede det, væsentlig flottere på mit gamle TV med 1024 x 768 opløsning.

Er det bare mig, eller er der andre, der har set det TV, som kan be- eller afkræfte mine observationer?

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 18:57
Originally posted by Badsted Badsted wrote:

Jeg har lige været ude for at kigge på TV'et, men tog det ikke med hjem. Jeg syntes ikke, at jeg kunne se den billedkvalitet, jeg har læst om, bl. a. herinde.

DR 1 stod forholdsvis grynet og med skarpe fejl bl.a. omkring DR1 logoet.

DR HD lignede slet ikke HD men det SD signal, jeg normalt kigger på, og underteksterne lignede løgn. Store og som om der var skåret nogle pixler af i bunden af hver linie, måske fordi der ikke var plads til dem.

Der er da ikke noget sted man kan indstille undertekst størrelsen på sådan et TV?

Jeg kommer fra et Pana 42" PX80 med en Technisat Digyboxx T4 VA DVB tuner. Den kan godt fange DR HD, men ikke TV2 HD, men DR HD står, som jeg huskede det, væsentlig flottere på mit gamle TV med 1024 x 768 opløsning.

Er det bare mig, eller er der andre, der har set det TV, som kan be- eller afkræfte mine observationer?

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Nu er det billede du har set helt afhængig af det signal (kildemateriale), der er sendt til TV´et, så det kan du slet ikke regne med. Og har du selv et dårligt antennesignal hjemme, så vil du opleve det samme - og det uanset hvilket TV du kigger på med et ringe signal. 

Tro mig, selv sidder jeg med et YouSee kabelsignal, og her der ikke andet end et knivskarpt billede.

Jeg er ikke bekendt med, at man kan ændre på underteksterne på et Pana ST50Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Badsted View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Badsted Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 19:32
Det var det antennebårne DVB-T signal, lige som hjemme hos mig, så det er enten til stede eller ej.

Der var ikke pixeleringer, så signalet var som sådan kraftigt nok.

Nu kan jeg se, at du har et VT50 og der må jo nok være nogen forskel på billedkvaliteten :-)

Mvh
Henrik Badsted
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 20:09
Originally posted by Badsted Badsted wrote:

Det var det antennebårne DVB-T signal, lige som hjemme hos mig, så det er enten til stede eller ej.

Der var ikke pixeleringer, så signalet var som sådan kraftigt nok.

Nu kan jeg se, at du har et VT50 og der må jo nok være nogen forskel på billedkvaliteten :-)

Mvh
Henrik Badsted
Jeg har lidt på fornemmelsen, at deres antennesignal trækkes fra den samme kilde, og dermed fremkommer der et helt andet antennesignal til hvert enkelt TV. Prøv at checke et ST50 ud et andet stedWink

Jo, men så meget bedre er et VT50 så heller ikkeSmile
Back to Top
hjernemadsen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hjernemadsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-September-2012 at 21:12
Det lyder som om at TV'et har stået på Normal-profilen som absolut ikke giver det bedste billede. På mit VT50 virker billedet også grynet i denne profil. TV'et står som standard i denne profil, og man skal huske at vælge profil for hver indgang.

Der har muligvis været stillet på Zoom så billedet inklusiv undertekster har været forstørret op.

Det billede jeg har set på ST50 i en af de mere seriøse butikker var der ikke noget galt med. Men jeg tvivler på at sælgerne i Bilka forstår at indstille deres skærme optimalt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.