|
Panasonic G20 Lyd på HD kanaler for lav |
Post Reply ![]() |
Author | ||
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 11-August-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 278 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18-September-2012 at 22:48 |
|
Hej. Jeg har længe døjet, med at DR HD og DR1 HD (efter den er blevet HD) har meget lav lyd i forhold til alle andre kanaler. Jeg kan ændre lyden til 2.0 stereo i stedet for 5.1 DD under "option" og så bliver lyden "normal styrke", men det gider jeg jo ikke gøre hver gang jeg slår over på kanalen. (ja det har stået på i lang tid men har aldrig fået skrevet noget herinde). Nogen foreslag til at løse problemet. Irriterende når man glemmer det og slår videre til næste kanal og lyden brager ud af højttalerne :-)
Edited by Bornholmeren - 20-September-2012 at 20:35 |
||
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nej, sådan gør det også hos mig. Går ud fra at summen af outputtet er det samme i 5.1 som i stereo. Grunden til at det lyder lavere, er så fordi du kun vælger lyd fra to højttalere.
|
||
![]() |
||
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 11-August-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 278 |
|
Ja det er når lyden går igennem TV´et, som det for det meste gør ved alm. TV-kiggeri.
|
||
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
|
Præcis! Du udnytter kun signalet til "fronterne".
|
||
![]() |
||
|
Ville ønske man kunne gemme lyd indstillingerne til næste gang, men lige såsnart der skiftes kanal er det glemt :-(
Edited by Bornholmeren - 20-September-2012 at 20:34 |
||
|
||
![]() |
||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Joined: 15-Juli-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 249 |
|
Det må jo være DR, der har valgt at sende lyden 4dB lavere...på TV2Film HD bliver det sendt 3dB laver...
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Joined: 25-December-2010 Status: Offline Points: 2017 |
|
Er det DR1 HD, der snakkes om? Kabel, eller antenne? Fordi på kabel, YouSee er DR1 HD HØJERE i lydstyrken end DR1 SD hos mig - jeg har ingen surroundanlæg. Kun mit Beovision 8, tilkoblet en LG HR550C.
|
||
![]() |
||
|
Der står BOXER i nederste linie hos OP
![]() |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Joined: 25-December-2010 Status: Offline Points: 2017 |
|
Nåh...
![]() |
||
![]() |
||
|
Fair nok, det skulle jeg have skrevet i indlægget, men ja det er er Boxer.
Edited by Bornholmeren - 20-September-2012 at 20:33 |
||
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |