recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  New Posts New Posts RSS Feed - Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Lennon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 06-Januar-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4858
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Advarsel! Pas på med at handle med Call Me.
    Posted: 01-Oktober-2012 at 21:32
Upload lige billederne ,så vi kan se hvad problemerne kan være med den nye Iphone5 .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2012 at 21:33
Du burde melde dem til forbrugerrådet, og tag Apple med i sagen, hvis de virkelig har udtalt det til teleselskaberne. Svineri!
Back to Top
Brianigenigen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Maj-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 624
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brianigenigen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2012 at 22:30
Takker for advarslen. Blir mere og mere overbevist om at jeg køber den i elganten, OG pakker den op på stedet, og er den ikke OK, så tager jeg den ikke med mig :)
Back to Top
iceman24 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 27-September-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 938
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote iceman24 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2012 at 16:24
nu arbejder jeg i en anden Telekæde og der har vi fået samme ting af vide... det samme gældte også 4 og 4S

apple har ikke DOA ombytning de skal sendes ind også bytter de dem derinde...

Egentlig ikke særlig fedt hvis en kunde kun har haft sin mobil få dage eller timer inden der er noget galt... det er bare ikke godt nok..

synes personlig det er for dårligt... viser desværre bare endnu engang Apple føler sig hævet over andre...


Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 24-Oktober-2007
Location: 2630 Taastrup
Status: Offline
Points: 24802
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flemming Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2012 at 17:31
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
mkirkelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 18-Januar-2008
Location: 2635 Ishøj
Status: Offline
Points: 2358
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mkirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2012 at 17:40
Har selv arbejdet ved flere teleselskaber. Fælles for dem alle er at de bukker sig og hiver bukserne ned når Apple kommer ind i billedet. 

Fælles for alle andre selskaber er at de ombytter til en ny telefon hvis en kunde for en som er død ved ankomst (DOA), tidsfristen for at indberetter det svinger fra 7-14 dage. Her skal kunden blot henvende sig i en butik for at få en ny med det samme. 

Har man derimod købt en iPhone SKAL den sendes på værkstedet for at blive ombyttet til en "refurbished" enhed - dette er uanset om den er købt og åbnet i butikken. 

Problemet er at hvis teleselskaberne ikke følger denne procedure, så hænger de på omkostningerne ved DOA ombytning, hvorimod Apple tager sig af den ved at følge den besværlige procedure. Samtidigt giver Apple kun selskaberne 1 års garanti, hvorimod selskaberne jo gennem den danske købelov giver kunderne 2.

Forstår ikke Teleselskaberne ikke står sammen for bedre vilkår overfor Apple. Jeg har set omkostninger i forbindelse med reperationer som teleskabet står på - det er IKKE små tal.
Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-Juni-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2012 at 14:16
Hej ChrisJJ.

Efter det jeg læser tror jeg at du skal lade Teleankenævnet klare det for dig.
Det gør du ved at klage, men du skal have sendt Call Me en klage først?

Fra en underside til  http://www.teleanke.dk/
'Du skal sende en klage til teleselskabet. Det skal fremgå klart af brevet, at du vil klage og hvad klagen drejer sig om. Vi anbefaler altid, at henvendelser sker skriftligt.'

Du får klagegebyret på 150 kr retur hvis du får helt eller delvis ret.

Hilsen Carsten.



Edited by csell - 24-November-2012 at 14:22
Back to Top
tvkartoffel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 18-Juni-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1998
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tvkartoffel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2012 at 14:24
Jeg har været ude for noget lignende med nu hedengangne Getmore. Jeg sendte et hunde dyrt kamera tilbage til dem med pakkelabel de selv havde sendt mig. De blev efterfølgende ved med at påstå at de ikke havde registreret at have modtaget pakken, så jeg ikke kunne få mine næsten 10K,- tilbage. Angry
 
Jeg fik pakken efterlyst hos Post DK via track n trace nummeret på pakke labelen og fik skriftligt besked om at den var udleveret til Getmores PostBox. Med det i hånden kunne jeg klage til e-handelsfonden. Det hjalp og jeg fik i enden mine penge. Jeg ved ikke hvor du kan henvende dig for at få hjælp, eller hvordan retsstillingen evt er hvis den er blevet stjålet på vejen til Callme, eller hos Callme, men det er IMO en god ide at få noget papir på at telefonen i det mindste er udleveret til Callme.
 
MVH
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 18-Februar-2011
Location: Nordsjælland
Status: Offline
Points: 3805
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2012 at 14:52
Originally posted by iceman24 iceman24 wrote:

nu arbejder jeg i en anden Telekæde og der har vi fået samme ting af vide... det samme gældte også 4 og 4S

apple har ikke DOA ombytning de skal sendes ind også bytter de dem derinde...

Egentlig ikke særlig fedt hvis en kunde kun har haft sin mobil få dage eller timer inden der er noget galt... det er bare ikke godt nok..

synes personlig det er for dårligt... viser desværre bare endnu engang Apple føler sig hævet over andre...


Nemlig, intet nyt her hvad angår Apples kundepleje, og det gælder for alle deres produkter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
rhsin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Joined: 19-Januar-2007
Location: Århus
Status: Offline
Points: 5990
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rhsin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2012 at 16:49
Originally posted by JeTex JeTex wrote:

Originally posted by iceman24 iceman24 wrote:

nu arbejder jeg i en anden Telekæde og der har vi fået samme ting af vide... det samme gældte også 4 og 4S

apple har ikke DOA ombytning de skal sendes ind også bytter de dem derinde...

Egentlig ikke særlig fedt hvis en kunde kun har haft sin mobil få dage eller timer inden der er noget galt... det er bare ikke godt nok..

synes personlig det er for dårligt... viser desværre bare endnu engang Apple føler sig hævet over andre...


Nemlig, intet nyt her hvad angår Apples kundepleje, og det gælder for alle deres produkter.
måske i bare skulle vælge at købe direkte hos apple, for i mit tilfælde sendte de en ny telefon, også arrangerede de afhentning af den tlf med ridser efterfølgende... så de yder faktisk en ok service mod slutbrugeren.
 
Jeg har iøvrigt været ude for tidligere at have behov for at ombytte en ny telefon, det kørte også uden bøvl og som beskrevet ovenfor
(har prøvet at få ombyttet både en iphone 5 og en 3GS)
Mvh

René
Back to Top
TommyF View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 26-December-2003
Location: Brøndby
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TommyF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2012 at 17:52
Originally posted by ChrisJJ ChrisJJ wrote:

Tak for jeres input.

Det jeg gjorde "forkert" da jeg sendte telefonen retur var ikke at bruge Call Me's returlabel. Jeg sendte den med en af post Danmarks almindelige labels. Iflg. en rigtig sød og hjælpsom receptionist hos Call Me så er jeg ikke den eneste der gør det. Problemet er at Call Me åbenbart ikke kan scanne de forkerte labels. Disse pakker med forkert


Så kan de for hel.... da tag og åbne de pakker og se hvad der er i, er de komplet hjælpeløse i den biks....
Back to Top
the old guy View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 28-Januar-2007
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote the old guy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-November-2012 at 21:48
Har også tidligere været kunde hos CallMe. Oplevede generelt ok service men havde så en rigtigt dårlig oplevelse med en i deres kundecenter. Det var så grelt jeg så mig nødsaget til at skrive til kundechefen. Svaret fra ham var at hvis jeg var utilfreds kunne jeg jo bare finde et andet selskab at være kunde i.
Nu er der jo ikke så langt fra ord til handling så er selvfølgelig ikke kunde der mere. Og kan da kun opfordre andre til ikke at vælge dem.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.