recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Power on af NAD ved Sonos Connect afspilning
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Power on af NAD ved Sonos Connect afspilning

Post Reply Post Reply
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sskova Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Power on af NAD ved Sonos Connect afspilning
    Posted: 26-December-2012 at 23:36
Jeg har et par Sonos Connect's og vil gerne have, at mine NAD forstærkere tænder, når jeg spiller musik fra mine Sonos Connect's. Ingen af forstærkerne har "12V trigger in". Målet er at jeg kan starte musikken fra min smartphone uden at skulle tænde forstærkerne. Alternativet er at lade dem være tændt 24/7, og det er jeg ikke så interesseret i aht strømforbruget.

Er der nogen, der har gode forslag til, hvordan man kan få det til at fungere?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-December-2012 at 06:14
USB elspareskinne, hvis din Sonos har en ledig USB port der bliver powered sammen med den.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-December-2012 at 09:25
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

USB elspareskinne, hvis din Sonos har en ledig USB port der bliver powered sammen med den.

Klaus

Sonos har ingen USB port. Og der er også for lidt forskel på strømforbruget i tændt og standby tilstand til at den anden type strømsparekninne fungerer. Men det er nu også en upraktisk løsning, hvis forstærkeren bruges til andet. Så skal man tænde op for Sonos, for at kunne se film fra sin blu-ray.
Back to Top
Bschmidt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bschmidt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-December-2012 at 09:55
Hvis problemet er, som beskrevet, at der mangler "12v trigger ind" går jeg ud fra at der er styr på trigger signalet og det er til stede når det skal bruges.

Hvis dette et korrekt er det en smal sag at lade de 12v trække et relæ der styrer en stikkontakt/forlængerled.

Er det IKKE sådan så kan det laves med en fjernstyret stikkontakt eller måske et ur der slukker forstærkerne om natten.

BS
Back to Top
sskova View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sskova Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-December-2012 at 14:04
Glem det. Har fundet en alternativ løsning. Tak for jeres indlæg. Case closed

Søren
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.