|
Power on af NAD ved Sonos Connect afspilning |
Post Reply ![]() |
Author | |
sskova ![]() Bruger ![]() Joined: 18-Juni-2009 Status: Offline Points: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26-December-2012 at 23:36 |
Jeg har et par Sonos Connect's og vil gerne have, at mine NAD forstærkere tænder, når jeg spiller musik fra mine Sonos Connect's. Ingen af forstærkerne har "12V trigger in". Målet er at jeg kan starte musikken fra min smartphone uden at skulle tænde forstærkerne. Alternativet er at lade dem være tændt 24/7, og det er jeg ikke så interesseret i aht strømforbruget.
Er der nogen, der har gode forslag til, hvordan man kan få det til at fungere?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19664 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
USB elspareskinne, hvis din Sonos har en ledig USB port der bliver powered sammen med den.
Klaus |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
Sonos har ingen USB port. Og der er også for lidt forskel på strømforbruget i tændt og standby tilstand til at den anden type strømsparekninne fungerer. Men det er nu også en upraktisk løsning, hvis forstærkeren bruges til andet. Så skal man tænde op for Sonos, for at kunne se film fra sin blu-ray. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-November-2009 Location: Virtual-utopia Status: Offline Points: 3291 |
Hvis problemet er, som beskrevet, at der mangler "12v trigger ind" går jeg ud fra at der er styr på trigger signalet og det er til stede når det skal bruges.
Hvis dette et korrekt er det en smal sag at lade de 12v trække et relæ der styrer en stikkontakt/forlængerled. Er det IKKE sådan så kan det laves med en fjernstyret stikkontakt eller måske et ur der slukker forstærkerne om natten. BS
|
|
![]() |
|
sskova ![]() Bruger ![]() Joined: 18-Juni-2009 Status: Offline Points: 61 |
Glem det. Har fundet en alternativ løsning. Tak for jeres indlæg. Case closed
Søren |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |