recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Hjælp til køb af nyt stereoanlæg
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hjælp til køb af nyt stereoanlæg

Post Reply Post Reply
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote journalisten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjælp til køb af nyt stereoanlæg
    Posted: 10-Januar-2013 at 11:21
Da det lader til, at mit stereoanlæg er brændt sammen, er jeg på udkig efter et nyt, og jeg håber derfor, at nogle af jer kan hjælpe mig med at finde et.

Prisklassen skal være mellem 1.200-1.700, og lyden skal være god til prisen. Jeg ved, det er svært at definere, hvad god lyd er. Jeg kan sige så meget, at jeg ikke er vant til dyrt udstyr til flere tusind kroner - jeg forventer bare en lyd, der håndterer både de dybe toner og diskanten, uden at det lyder mudret. Jeg hører mest rock/punk og vil gerne have en klar lyd til instrumenterne såvel som vokalen, og lyden skal i det mindste være bedre, end den man får, hvis man køber en ipod dock til 900 kroner. 

Derudover skal der være cd-afspiller, dock og radio i.

Jeg har selv fundet frem til tre kandidater - er der nogen af jer, som erfaring med dem eller ud fra specifikationer kan se, hvilket der vil være bedst til mit behov, og hvilket der giver bedst lyd til pengene? På forhånd tak for hjælpen.

De tre kandidater:

Sony CMT V50

Sony CMT-CX51IP

Philips DCM2060

Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 11:46
Til den pris kan du ikke få et helt anlæg, der bare lyder lidt godt. Sats istedet på noget Airplay

Edited by Kampus - 10-Januar-2013 at 11:46
Back to Top
micklarsen View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote micklarsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 13:59
Hej her er der et godt bud på et lille anlæg til ingen penge :) som udgangspunkt laver pioneer altid god kvalitet til deres pris. 

Edited by micklarsen - 10-Januar-2013 at 14:00
Back to Top
journalisten View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote journalisten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 14:11
Takker - jeg tjekker jeres forslag ud:-)
Hvad med de tre, jeg selv har set på? Er der nogle af dem, der er anbefalelsesværdige?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 15:06
Ja, hvis du vil have lidt "transistorradiolyd" (undskyld mig mit udtryk).

Start med at købe disse:
http://www.dba.dk/hoejttaler-qln-601-150-w/id-87943593/

Så finder du dig en gammel brugt stereoforstærker og en CD afspiller, og køb dig så en lille passiv dock med audio out.

Du får 1000 gange bedre lyd og jeg er overbevist om at du bliver mere glad for det, end en samlet løsning. Når/hvis forstærkeren, eller CD afspilleren går i stykker, så kan du genbruge resten og købe en ny af den ting der er gået i stykker.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
beamer View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote beamer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 15:21
Kan tilslutte mig Klaus's ide. Jeg gjorde det samme for et år siden til mit kvist-værelse/hobbyrum. Med udgangspunkt i et par lignende 2-vejs B&W (efterladt af min søn) købte jeg en gammel Onkyo receiver med en udmærket CD-spiller til. Senere er kommet en pioneer direct drive grammofon med min hengemte super ortofon pickup, samt en dantax wifi-radio adapter. Så det var 3 enheder fra dba for ialt 1800 kr. Der er par Onkyo receivere på dba under forstærkere til 5-800 kr.

Edited by beamer - 10-Januar-2013 at 15:31
Back to Top
journalisten View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote journalisten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 15:42
Jeg takker for jeres forslag. Mit problem er bare, at jeg har begrænset plads, så stereoanlægget skal være så kompakt som muligt, og det er derfor, jeg har valgt de ovenstående muligheder, da de er ret nemme at finde plads til og flytte rundt med. 
Back to Top
beamer View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote beamer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 16:24
Hvorfor bruger du så ikke bare din iPhone ? Confused
Back to Top
tipsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tipsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Januar-2013 at 17:29
Måske en Tangent Fjord:
http://www.dba.dk/soeg/?soeg=tangent+fjord
Back to Top
B-CLG View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote B-CLG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Januar-2013 at 16:28
Originally posted by journalisten journalisten wrote:

Jeg takker for jeres forslag. Mit problem er bare, at jeg har begrænset plads, så stereoanlægget skal være så kompakt som muligt, og det er derfor, jeg har valgt de ovenstående muligheder, da de er ret nemme at finde plads til og flytte rundt med. 

Du stiller os et valg mellem pest eller kolera, og forventer et begavet svar.

Rådet herfra er "pest" - og hovedtelefoner.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.