|
Mystisk pladespillerproblem - Kun 1 kanal |
Post Reply ![]() |
Author | |
Claus Bagge-P ![]() Junior bruger ![]() Joined: 17-November-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09-Juli-2013 at 11:18 |
Kan nogen hjælpe med et mystisk problem. Pladespilleren er forbundet med 2 phonokabler til en surroundreceiver Onkyo TX-SR875. Derudover der det tynde "jordkabel" fra grammofonen naturligvis tilsluttet stelskruen på Onkyoen. Højttalerne er til stereoafspilning 2 stk. Dali Mentor 6. Dette er en en meget vellydende kombination - men jeg har et problem: Somme tider afspilles kun venstre kanal... Jeg har fundet ud af, at problemet forsvinder, hvis jeg trækker grammofonens strømforsyning ud af strømskinnen - og sætter den i igen. Bemærk at problemet består, hvis jeg blot tager det runde lavvolt-stik ud/ind af grammofonen. Der er ikke foretaget nogen decideret jording af anlægget, da der ikke umiddelbart er mulighed herfor. Er dette et kendt fænomen - og hvem kender kuren? På forhånd tak! |
|
Claus Bagge-P
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet kan ligge i forbindelserne fra pick-up til arm. Har ofte oplevet at lirken med stikkene afhjalp problemet
|
|
![]() |
|
Claus Bagge-P ![]() Junior bruger ![]() Joined: 17-November-2010 Location: Danmark Status: Offline Points: 24 |
Tak for forslaget - jeg har dog aftestet den mulighed - inden det gik op for mig, at der nok er tale om et stel/jord/statisk problem... |
|
Claus Bagge-P
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Ok, det har jeg ikke oplevet, kun dårlig forbindelse pga ir, når den ene kanal faldt ud
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |