recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - LG vil ikke altid optage
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

LG vil ikke altid optage

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote exlærer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: LG vil ikke altid optage
    Posted: 20-Oktober-2013 at 17:19
Hej recordere.
Er der nogen der har oplevet noget lignende med LG smart tv?
Har et LG 42" smart tv fra 2013 der burde kunne optage. Men det vil den ikke altid.. Den kan kun afspille hvis det er en hd med strøm til. Den vil ikke optage hvis man også ser programmet den optager. Andre gange begynder den slet ikke på at optage selv om den lyser med at den gør det. Timer indstillinger med ekstern tænd og sluk ur på hd er også et problem for den. Har talt med LG som ud over at være meget lidt serviceminded skyder skylden fra sig ved at sige at det er min tvudbyder (STOFA) og Experts skyld. Har haft lånt et Toshiba tv der kunne -selv min gamle analog video kan gøre detSmile Så "Life is not Good"når det nu er knapt så smart.

Hvis der er nogen der har en løsning må I endelig sige til. Om ikke andet er jeg kommet af med lidt skuffethed

Edited by exlærer - 20-Oktober-2013 at 17:24
Back to Top
Gonardo View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gonardo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2013 at 20:13
Jeg forstår ikke denne her sætning:Timer indstillinger med ekstern tænd og sluk ur på hd er også et problem for den.
Har du brugt samme hdd på Toshiba ? Kan godt være at hdd ikke duer til LG...

Lav et master reset af LGen og start forfra.
Back to Top
exlærer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote exlærer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Oktober-2013 at 00:24
Hej Gonardo
Tak for dit svar og forslag. Jeg vil lige prøve at reset (den er updated). Toshibaen kunne både på passiv og med strøm på. Harddisken var renset inden den kom i. Har testet den på min mors Sharp og på pc uden problem.

Hvad angår det andet.. Den eksterne hardisken står og kører hele tiden hvis ikke der er sat et tænd og sluk ur til den så den kun kører når den skal bruges.

Endnu en gang tak for hjælp. Vil melde tilbage med resultatet.
Mvh
Back to Top
exlærer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote exlærer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Oktober-2013 at 14:06
Hmm det hjalp desværre heller ikke.. Tror fejlen kan ligge i læsningen af EPG signalet fra Stofa. LGen tager betydeligt længere tid om at finde programmerne end min gamle Sharp gør. Da det er fra EPGen (guide hvis man taler LGsk)jeg indstiller /sætter i gang kunne fejlen ligge der...
Back to Top
aerik View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aerik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Oktober-2013 at 14:15
Har du prøvet at høre lg om de er bekendte med problemer ved stofs og optagelse?
Back to Top
exlærer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote exlærer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Oktober-2013 at 12:29
hej aerik. Tak for dit bud. Har talt med dem... De mente også det kunne være Stofa(sjovt så at andre mærker kan). Har oplevet lignende problemer med andre LG produkter der havde digitaltuner og de måtte instilles til at tro at de boede i Sverige, men det er efterhånden et par år siden..

Back to Top
Martin_LG View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Martin_LG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-November-2013 at 20:57
Hej Exlærer,
Hvilket mærke og størrelse er din extern harddisk? Hvilket modelnr er din skærm?
Med venlig hilsen
Martin LG Danmark
Back to Top
exlærer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote exlærer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-November-2013 at 22:10
Hej Martin LG -ja så må du vide noget om detSmile 
Tvet hedder LG 42LN575v-ze
Hd: har prøvet med 1. Toshiba passiv ekstern hd på 500gb(afleveret igen  til Expert)
                                2. Seagate ide ekstern ide hd på 80gb/ 7200 med egen strømforsyning
                                3. Maxtor 250gb sata ekstern hd med egen strømforsyning
Tvudbyder: Stofa mellempakke

Håber du kan hjælpe for det er temmelig irriterende ikke at kunne stole på at man også får det optaget.
Mvh
Back to Top
exlærer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote exlærer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2013 at 15:18
Er der slet ikke nogen der ved noget? Heller ikke LG Martin?
Back to Top
RasmusW View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RasmusW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2013 at 18:31
Jeg har ikke samme model LG, men et LG plasma fra 2011 - også på Stofa. Det optager uden problemer. Har du prøvet at softwareopdatere tv'et? 

Jeg bruger en 2.5" disk, der får strøm fra tv'et.
Back to Top
TommyF View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TommyF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2013 at 19:10
lg 55la790w 2013,, ingen problem, med 2.5" passport HD, power via TV

Edited by TommyF - 12-December-2013 at 19:11
Back to Top
exlærer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote exlærer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-December-2013 at 19:19
Hej
Tak for dit bud. Desværre skal den her model i følge LG have en hd med strømforsyning. Har prøvet med en passiv hd og det gik ikke da tvet ikke leverer strøm til hd. Den har den nyeste opdagtering som kom efter overvågnings artikkelen om LG smart tv. Så der er desværre ikke noget at gøre der. Tak for forsøget
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.