|
LG vil ikke altid optage |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
exlærer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-April-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20-Oktober-2013 at 17:19 |
Hej recordere.
Er der nogen der har oplevet noget lignende med LG smart tv? Har et LG 42" smart tv fra 2013 der burde kunne optage. Men det vil den ikke altid.. Den kan kun afspille hvis det er en hd med strøm til. Den vil ikke optage hvis man også ser programmet den optager. Andre gange begynder den slet ikke på at optage selv om den lyser med at den gør det. Timer indstillinger med ekstern tænd og sluk ur på hd er også et problem for den. Har talt med LG som ud over at være meget lidt serviceminded skyder skylden fra sig ved at sige at det er min tvudbyder (STOFA) og Experts skyld. Har haft lånt et Toshiba tv der kunne -selv min gamle analog video kan gøre det ![]() Hvis der er nogen der har en løsning må I endelig sige til. Om ikke andet er jeg kommet af med lidt skuffethed Edited by exlærer - 20-Oktober-2013 at 17:24 |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Joined: 15-Juli-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår ikke denne her sætning:Timer indstillinger med ekstern tænd og sluk ur på hd er også et problem for den.Har du brugt samme hdd på Toshiba ? Kan godt være at hdd ikke duer til LG...
Lav et master reset af LGen og start forfra.
|
|
![]() |
|
exlærer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-April-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 886 |
Hej Gonardo
Tak for dit svar og forslag. Jeg vil lige prøve at reset (den er updated). Toshibaen kunne både på passiv og med strøm på. Harddisken var renset inden den kom i. Har testet den på min mors Sharp og på pc uden problem. Hvad angår det andet.. Den eksterne hardisken står og kører hele tiden hvis ikke der er sat et tænd og sluk ur til den så den kun kører når den skal bruges. Endnu en gang tak for hjælp. Vil melde tilbage med resultatet. Mvh
|
|
![]() |
|
Hmm det hjalp desværre heller ikke.. Tror fejlen kan ligge i læsningen af EPG signalet fra Stofa. LGen tager betydeligt længere tid om at finde programmerne end min gamle Sharp gør. Da det er fra EPGen (guide hvis man taler LGsk)jeg indstiller /sætter i gang kunne fejlen ligge der...
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
Har du prøvet at høre lg om de er bekendte med problemer ved stofs og optagelse?
|
|
![]() |
|
hej aerik. Tak for dit bud. Har talt med dem... De mente også det kunne være Stofa(sjovt så at andre mærker kan). Har oplevet lignende problemer med andre LG produkter der havde digitaltuner og de måtte instilles til at tro at de boede i Sverige, men det er efterhånden et par år siden..
|
|
![]() |
|
Martin_LG ![]() Ny bruger ![]() Joined: 11-November-2013 Status: Offline Points: 3 |
Hej Exlærer,
Hvilket mærke og størrelse er din extern harddisk? Hvilket modelnr er din skærm?
|
|
Med venlig hilsen
Martin LG Danmark |
|
![]() |
|
Hej Martin LG -ja så må du vide noget om det
![]() Tvet hedder LG 42LN575v-ze Hd: har prøvet med 1. Toshiba passiv ekstern hd på 500gb(afleveret igen til Expert) 2. Seagate ide ekstern ide hd på 80gb/ 7200 med egen strømforsyning 3. Maxtor 250gb sata ekstern hd med egen strømforsyning Tvudbyder: Stofa mellempakke Håber du kan hjælpe for det er temmelig irriterende ikke at kunne stole på at man også får det optaget. Mvh
|
|
![]() |
|
Er der slet ikke nogen der ved noget? Heller ikke LG Martin?
|
|
![]() |
|
RasmusW ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 02-Februar-2010 Location: Aalborg, DK Status: Offline Points: 40 |
Jeg har ikke samme model LG, men et LG plasma fra 2011 - også på Stofa. Det optager uden problemer. Har du prøvet at softwareopdatere tv'et?
Jeg bruger en 2.5" disk, der får strøm fra tv'et. |
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 26-December-2003 Location: Brøndby Status: Offline Points: 625 |
lg 55la790w 2013,, ingen problem, med 2.5" passport HD, power via TV
Edited by TommyF - 12-December-2013 at 19:11 |
|
![]() |
|
Hej
Tak for dit bud. Desværre skal den her model i følge LG have en hd med strømforsyning. Har prøvet med en passiv hd og det gik ikke da tvet ikke leverer strøm til hd. Den har den nyeste opdagtering som kom efter overvågnings artikkelen om LG smart tv. Så der er desværre ikke noget at gøre der. Tak for forsøget |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |