recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
RX400 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 13-December-2013
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RX400 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak
    Posted: 13-December-2013 at 09:53
Hej,

Jeg har et Samsung smart tv og en Onkyo receiver. (OnkyoTX SR608) med hak i lyden ved Surround Sound.

Problemet er når jeg fx se en film i Netflix med Surround Sound. Der kan komme et hak med få sekunders mellemrum eller min.

Jeg kan replikere problemet ved at sætte Walking Dead på i Netflix og næsten de samme steder i introen hakker lyden.

Problemet er der ikke hvis jeg ændre lydoutput i Samsung tv’et til PCM i stedet for Dolby Digital.

Jeg har oplevet problemet få gange med ved TV delen fx når den står på Discovery HD, men der er det mere intens hakkeri lyden når fjernsynet tændes- Efter en sluk og tænd er lyden dog fin. Jeg ser sjælendt tv delen så ser ikke det som et problem.

Tv’et er tilsluttet med HDMI kabel via Arc og Anynet+ til forstærken. Har tjekket receiverens indstillinger og har slået alle ekstra features fra og der ikke sat nogen delay til.

Jeg har endda prøvet med et S/PDIF kabel og igen samme lag med Walking Dead.

Fjernsynet er ca 1 år gammelt og receiveren ½ år.

Enhver hjælp modtages med åbne arme.
Back to Top
JordanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 03-December-2009
Location: Randers C
Status: Offline
Points: 2327
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JordanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-December-2013 at 10:44
Prøv skifte hdmi kabel. Opdater tv og onkyo til nyeste firmware.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Back to Top
RX400 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 13-December-2013
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RX400 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-December-2013 at 12:21
Hej JordanDK,

Fjernsynet har den nyeste firmware - Kan dog ikke finde firmware til Onkyo HT-R390. Tror ikke at skifte kabel gør nogen forskel, da det samme problem med S/PDIF.
Back to Top
ekelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 22-August-2006
Location: Aalborg Denmark
Status: Offline
Points: 1426
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ekelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Januar-2014 at 20:52
Fandt du en løsning jeg har sammen problem nu her når jeg ser netflix
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2014 at 12:39
Hvilket samsung tv har du?
Jeg har samme problem med mit 6805 med smart tv 1.0 som samsung åbenbart ikke synes skal have den opdateret og nyeste version af netflix på. Der mistes lyden også i bestemte intervaller.
Jeg bruger en sony receiver, men det var samme problem med Onkyo receiveren.
Back to Top
ekelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 22-August-2006
Location: Aalborg Denmark
Status: Offline
Points: 1426
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ekelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2014 at 12:41
Står i min signatur ;)

Men har et samsung F8005 med nyeste smart hub , men efter hvad jeg kan læse mig til er det et generelt problem når man sætter netflix til at spille 5.1 lyd
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Back to Top
joeblach View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 21-Maj-2006
Location: Denmark, Greve
Status: Offline
Points: 454
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote joeblach Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2014 at 13:08
Jeg har samme problem ved lyd når jeg ser home trio, har ik prøvet med netflix....? Jeg havde en tråd kørende uden det hjalp...
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127558&KW=&PID=1291695&title=arc-og-lydudfald#1291695
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Back to Top
joeblach View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 21-Maj-2006
Location: Denmark, Greve
Status: Offline
Points: 454
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote joeblach Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2014 at 13:10
Originally posted by JordanDK JordanDK wrote:

Prøv skifte hdmi kabel. Opdater tv og onkyo til nyeste firmware.

hvordan opdaterer man onkyo og hvordan ser man hvilke vers. den har..?
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Back to Top
ekelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 22-August-2006
Location: Aalborg Denmark
Status: Offline
Points: 1426
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ekelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2014 at 13:30
Kan kun tale for min egen onkyo , der henter man den nyeste opdatering på onkyo´s hjemmeside og ligger den ind med en usbnøgle 
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Back to Top
RX400 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 13-December-2013
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RX400 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Februar-2014 at 09:28
Nej, har ikke fundet en løsning.

Men, som nævnt ovenfor og hvad jeg har læst mig frem til ser det ud som et genrealt problem når man vælger 5.1 output på fjernsynet. (Hvis man vælger PCM er problemet væk, men ingen Surround Sound).

Tror presset skal lægges på Samsung for at få det ordnet.

Jeg har ikke mulighed for at opdatere firmwaren på receiveren via deres site, så den skal til reparation hvis det er. (TV er up2date)

http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?t=3510&p=12657


http://forums.cnet.com/7723-13973_102-601070/samsung-soundbar-skips-audio-when-streaming-netflix/
Back to Top
Lave View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 02-Maj-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lave Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Februar-2014 at 20:23
Jeg har næsten samme setup som dig.

Vil i løbet af weekenden prøve om der er samme problem her på Netflix.

Viaplay kører uden problemer her.
Back to Top
ekelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 22-August-2006
Location: Aalborg Denmark
Status: Offline
Points: 1426
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ekelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Februar-2014 at 20:36
Grunden til du ikke få fejlen med viaplay er fordi de kun køre i stereo  , du oplever kun fejlen på 5.1 lyd
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.