|
Nyt stereo - Valg mellem 2 muligheder (max 5500) |
Post Reply ![]() |
Author | |
Stephan A ![]() Bruger ![]() Joined: 03-Januar-2008 Status: Offline Points: 176 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25-Marts-2014 at 11:29 |
Kære recorder,
Jeg blev henvist hertil fra Hifigalleri, da der, mod min forventning, ikke var så meget aktivitet og respons derinde. Sagens kerne: Mit nuværende setup skal udskiftes. Jeg har før haft harman kardon 5.1 surround, og har på nuværende tidspunkt et gammelt 2.1 bose system (acoustimass 5). Kort fortalt er jeg ikke tilfreds med dette. Bassen lyder mudderet og højtalere indelukket. Oveni hatten, er min forstærker nu brændt sammen, hvorfor jeg endelig har en god grund til at tage skridtet. Rum, budget og lydkilde: Budet: 5.500.- Købet du gerne brugt?: Ja, se mit eget forslag Rumstørrelse: Jeg står overfor en flytning om +6 måneder, men kan ikke vente med at købe. højtalerne vil blive placeret i en mindre stue på mellem 12 og 18 m2. Lydkilde: Stationær computer, bærbar og iphone. Jeg anvender primært Spotify, men vil også have opbygget et lydbiblotek. Egne forslag til nyt stereo: Forslag 1: http://www.nubert.de/nupro-a-200/p1362/?category=202#tab_technical Aktiv højtaler fra Nubert kaldet Nupro A-200 med indbygget DAC. Pris: Rundt regnet 5.500.- Forlsag 2: Monitor Audio Silver RX 1 højtaler (brugt) Yamaha A-S500 stereoforstærker (brugt, cirka 3 år) Cambridge DAC magic (brugt) Pris: Rundt regnet 4.750.- (Nypris 9.300.-) EGNE OVERVEJELSER: Jeg er meget i tvivl om, hvor jeg umiddelbart får den bedst lydende løsning. Ved nuPro a-200, er der ikke brugt unødige penge på dyre "indpakninger" til forstærker eller DAC, og højtaleren er "smedet" til at passe sammen. Til gengæld, er jeg stadigvæk ikke klar over om disse 2 aktive højtalere leverer lige så god lyd som et stereo setup, der reelt har kostet 9.300.- fra nyt. Omvendt er jeg heller ikke klar over om Yamaha A-S500 vil være flaskehalsen, der eventuelt vil gøre nuPro a-200 overlegen NB! Jeg ved, at mange af jer sikker ALDRIG har hørt om nuPro-serien fra Nubert, men er der umiddelbart nogen måde hvorpå man kan sammenligne kvaliteten af de komponenter der er anvendt for at bedre kunne gennemskue hvor man får den bedste lyd? Hermed mener jeg størst dynamik, et flot opløst og luftigt lydbillede med detaljer mv. Mvh. Stephan |
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Joined: 08-Maj-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville anbefale at kigge på surround receiver med Spotify Connect, på den måde får en musik fra Spotify der kan styres via smartphone og tablet, istedet for at rejse sig op fra sofaen og gå over til computeren
![]() |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Januar-2012 Location: Bramming Status: Offline Points: 1154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I det prisleje ville jeg kigge efter
brugt HK-3490 1500-2000kr Apple TV Højttalere kunne være de monitor audio du selv nævner (kender dem ikke) eller dali zensor 1 eller en af de andre kompetente standerhøjttalere de har i hifi-klubben imellem 1000-1500kr/stk |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |