|
Samsung 55F8005 eller Sony 55W805B |
Post Reply ![]() |
Author | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 22-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06-Juni-2014 at 21:32 |
Jeg har droppet det med 4K tv, kan ikke se ideen lige nu, tak til alle der skrev på min tråd. Jeg syntes ikke at se ret mange test af det nye 55W805B tv. Det er på tilbud i elgiganten næste uge ud med en lille soundbar (hvis nypris de er lidt kække med). Jeg syntes ikke rigtig SONY har den popularitet mere det har haft, mine sidste 4 skærme har været SONY. Jeg skal selvfølgelig ud og sammeligne. Nogen der vil fraråde SONY. W9 serien får ikke så mange fine ord med på vejen. Der er ikke rigtig nogen der har testet B versionen, syntes jeg at se.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 3498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet med Sony W9 serien, er dens IPS panel. hdtvtest.co.uk skriver i deres test: KDL-55W955B is the worst-performing Sony Bravia flagship HDTV we’ve reviewed in terms of picture quality. Der er da en ret god test af Sony W805 her: Edited by kskruger - 06-Juni-2014 at 21:54 |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Joined: 11-November-2013 Location: Slagelse, DK Status: Offline Points: 457 |
I ren billedkvalitet er Samsungen bedre. Navigationen i TV'ets menuer er også klart hurtigere i Samsungen.
Så umiddelbart ville jeg vælge Samsung. Hvorfor har jeg så selv valgt Sony fremfor Samsung? Det var så heller ikke med min gode vilje, men Samsung kan have handshake-problemer med apparater fra andre mærker. Det problem har Sony tilsyneladende ikke. |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 22-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 913 |
Ok, hvis 805B i 55" har de samme specs så er det ikke en mulighed. Mit næste panel skal helt ind til væggen. Kunne godt leve med den lille ekstra tykkelse for nede, men sørme ikke at SONY dikterer beslaget. Ekstern PSU, den havde jeg ikke lige set. 9 serien var også aflivet, havde set den dårlige test. Hvis SONY har en krise inden for paneler så forstår man det godt. Men de laver nogle gode konsoller, og jeg er stadig glad for mit D4550, men det er for lille.
Køb ikke briller, køb et større panel....
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
henriksen78 ![]() Bruger ![]() Joined: 14-December-2010 Status: Offline Points: 120 |
der er lavet en VESA adapter. her kan strøm forsygning ligge i.
er dog ikke sikker på hvor den kan købes. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |