|
Kan skærm uden mpeg4 bruges i Danmark? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||||
Cristian2 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 31-Oktober-2014 Location: København Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31-Oktober-2014 at 09:52 |
|||
Jeg har fundet en fladskærm på nettet i udlandet, som jeg gerne vil have. Problemet er at den ikke har mpeg4. http://www.alternate.dk/Toshiba/48L1443DG/html/product/1149360? 1. Er det muligt at bruge den i Danmark alligevel? 2. Hvis ikke, er det så muligt at ændre på den, så den fungere, som hvis den havde mpeg4? 3. I givet fald - hvordan gør man det? Og hvad koster det? (Det skal jo ikke blive dyrere end at købe en tilsvarende skærm der HAR mpeg4 - en sådan skærm koster 1.000 kr. mere). Tak for hjælpen! |
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Der kan jo altid købes en ekstern boks, med den tunerdel man mangler.
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5342 |
|||
Hvorfor mener du den ikke har mpeg4? Tuner spec. fra link:
Med DVB-S2 og DVB-C (HD) tuner vil jeg da mene den har mpeg4? Om der så kan være problem med andre ting i forhold til Nordig standard, f.eks. problem med undertekst eller andet tør jeg ikke sige. Mvh. JørgenT
Edited by JørgenT - 31-Oktober-2014 at 10:18 |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
|||
Hvor i udlandet? Der tilkommer told og moms ved handel udenfor EU, og hvad med bøvlet ved reklamation og reparation? Vi har forholdsvis lave priser på TV i DK, så vil da anbefale at købe et her i landet.
|
||||
![]() |
||||
Cristian2 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 31-Oktober-2014 Location: København Status: Offline Points: 4 |
|||
[/QUOTE]Så vidt jeg lige kunne se står der ikke direkte at den har eller ikke har. Hvorfor mener du den ikke har mpeg4? Med DVB-S2 og DVB-C (HD) tuner vil jeg da mene den har mpeg4? Om der så kan være problem med andre ting i forhold til Nordig standard, f.eks. problem med undertekst eller andet tør jeg ikke sige. [/QUOTE] Jeg har talt med deres support, Susan, som taler dansk. Hun siger, at tv'et ikke har mpeg4. [/QUOTE]Hvor i udlandet? Der tilkommer told og moms ved handel udenfor EU, og hvad med bøvlet ved reklamation og reparation?[/QUOTE] Alternate har kontorer i Østrig og Spanien, dvs. indenfor EU, men jeg ved ikke om det medfører ekstra told? Men hvad koster det hvis jeg skal købe en "dims" selv - og er det noget der kræver at man splitter hele tv'et ad for at montere? |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
|||
Som JeTex skriver, sætter du en ext box til via hdmi. Og herefter foregår kanalskifte via boxens remote. Det hele kan også styres via Logitech's multiremotes.
Du kommer måske ikke til at betale dansk moms ved købet. Afhænger helt af fimaet. Men det er stadig dit ansvar at betale dansk moms, som toldvæsenet så opkræver sammen med et gebyr på 160kr vistnok. Edited by Kampus - 31-Oktober-2014 at 11:17 |
||||
![]() |
||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5342 |
|||
Hm.... Gad vide hvor hun har det fra? For Toshiba spec. siger H.264 = mpeg4: Der står dog ikke HD ved DVB-T (egen antenne), så måske derfor? Men da det har HD på både DVB-S2 og DVB-C ville det undre mig meget hvis det ikke skulle være muligt på DVB-T (har dog ikke -T2 som kræves til Boxer) Hvilken modtage form skal du bruge det til? Mvh JørgenT
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
|||
Der står ikke noget nævnt om det har CA.?? |
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
|||
[/QUOTE]Hvilken modtage form skal du bruge det til?[/QUOTE] Kabel-tv
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
|||
Så kan det jo være vigtigt at det har CA, men det står ikke nævnt, som jeg kan se, om det har. |
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
|||
Fra spec. link ovenfor: DVB Common Interface+ (CI+) v1.3
Hvis du er meget opsat på den model ville jeg ringe til hende igen, med henvisning til Toshiba spec. og høre hvorfor hun mener det ikke har Mpeg4. ![]() Bortset fra det, så siger link nu: Artiklen er desværre ikke tilgængelig p.t. Så måske udsolgt? Mvh. JørgenT
|
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10523 |
|||
Det har helt sikkert ikke CA, men måske CI.
Flemming |
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |