recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud

 Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Message
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud
    Posted: 20-December-2014 at 23:12
Jeg har efterhånden bøvlet med routeren fra Yousee i 3 måneder nu og den VIL bare ikke yde ordentlig. Jeg har en 80/40 linje og fra mine hardwired PC'ere er det også hvad linjen leverer, men via WIFI er der nærmest ikke hul igennem. Det svinger mellem 7 og 25 Mbit/s men ikke mere end dét.

Jeg antager, at det er Netgear CG3000 der ganske enkelt er noget hø? Jeg måler samme lousy hastighed uanset hvor jeg befinder mig - 20 cm fra den eller 10 m fra den gør ingen forskel. Så vidt jeg kan se, så har den ikke 5 GHz, så det kan ikke testes, men engang i tidernes morgen, så kunne den altså trække en 40/40 linje via WIFI på alle mine enheder - de dage er dog forbi.

Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!

Hele huset er hardwired med netværks-kabler, så der er også mulighed for at trække en ny router ud til en mere central lokation i huset, hvis man blot kan gøre det fra en port på CG3000. Her tænker jeg noget ala en hardwired Apple Airport, hvis det kunne fungere.

Edited by Torben Rasmussen - 20-December-2014 at 23:15
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
strandvasker View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 30-September-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote strandvasker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 04:03
Det er ikke noget problem at sætte en router op mere centralt. 

På den router du sætter op trækker du en kablet forbindelse fra en af de interne lan porte (ikke wan porten!) til en af lan portene på din nuværende netgear. 

På den nye router går du ind i opsætningen og slår dhcp fra.

På netgear routeren går du ind og slår wifi fra, således at dine ipads osv. ikke kommer til at få wifi fra den langsomme af routerne, men altid finder den nye router i stedet.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-Marts-2010
Location: Taastrup
Status: Offline
Points: 4909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 08:05
Har du prøvet at skifte kanal på routeren?
 
Brug evt programmet inSSIDer til at tjekke om der er andre routere på samme kanal.


Edited by Mufti - 21-December-2014 at 08:07
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 08:29
Yes. Kanalerne er tjekket. Jeg er den eneste på kanal 3 i området.

Min tanke var at futte ud og hente en Apple AirPort Express og prøve med. I første omgang kan jeg vel blot sætte den op som nyt adgangspunkt eller bør jeg frakoble Netgear'ens wifi uanset hvad? Jeg har ikke styr på om det er enkelt at ændre opførslen af Express hvis den først er konfigureret.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
JanV. View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 12-August-2013
Status: Offline
Points: 44
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanV. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 09:18
Tjek lige at WMM er aktiveret.
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 09:28
Jeg havde forbundet WMM med noget lidt andet. Nu steg download til 40 og upload steg til det samme (testet lige før og efter ændring). Jeg synes ellers jeg havde prøvet alle options der gav mening. Tak for tippet jeg tester lige lidt videre de næste dage.

Edited by Torben Rasmussen - 21-December-2014 at 09:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
dkscan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 25-Februar-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dkscan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 09:44
Originally posted by Mufti Mufti wrote:

Har du prøvet at skifte kanal på routeren?
 
Brug evt programmet inSSIDer til at tjekke om der er andre routere på samme kanal.
Det vil dog ikke vise signalet fra Sonos, så der bør man manuelt tjekke, at det ikke overlapper med det normale WiFi.
Men ellers kan det anbefales at sætte CG3000 i bridge mode, så den udelukkende fungerer som kabelmodem og dernæst koble en bedre router på.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Back to Top
Moulder View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 03-December-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 372
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Moulder Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 09:53
Jeg havde samme problem, og en del andre problemer med CG3000 modemet fra YouSee.
Jeg ringede til dem og beklagede min nød, og oplyste dem om, at hvis DE ikke fandt en løsning på problemet nu og her, så kunne de afhente deres skrammel, og opsige både min TV pakke og bredbåndspakke.

Det hjalp at skrue bissen på, da de efterfølgende sendte mig en router til at koble efter modemet, og lade den styre wifi signalet.
Det er nu over et år siden, og siden har jeg genstartet den ca. 3-4 gange, hvor det før var det daglige antal genstarter af CG3000 Wink

Downloadhastigheden på Apple dimser iPhone 4S, iPhone6 og på iPad4 er dog på min 60/12 Mbs forbindelse "kun" omkring de 40/12. På knægtens Samsung halløj, og på hans Surface Pro3 er dog fuld hastighed.
Mvh

Moulder
Back to Top
jimmyjamdk View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger


Joined: 29-November-2009
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jimmyjamdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 09:55
Havde samme problem med min. Den er helt korrekt piv ringe. Jeg skiftede også kanaler på routeren uden det gjorde den mere stabil.

Især mit Samsung smart tv havde svært ved at fungere. Jeg måtte derfor jævnligt genstarte routeren for at få hul igennem.

Jeg løste problemet ved at købe en Airport Extreme og så sætte Netgear routeren i Bridge mode. 
Det har fungeret upåklageligt og det kører rigtigt godt. Extreme er en dyrere løsning, men hvis du har nyere Apple produkter er det rart med AC. Den kan jeg varmt anbefale.



Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 09:56
Sonos kan kun køre på 1, 6 eller 11. Mit kører på 6'eren, men det er der også andre i nærområdet der gør. Sonos har dog ikke haft problemer med forbindelsen - kun med udfald på DR Netradio fordi deres service ustabil i almindelighed.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 10:00
Jimmy: egentlig så har selve forbindelsen til routeren været OK. Der har bare ikke været hul igennem til internettet via Wifi. Da Netgear'en ikke har 5 GHz så kunne det med en Extreme eller en Express dog være en måde at få hele nettet fir mig selv. Der er 0 synlige netværk på 5 GHz i mit område, men 8-10 på 2.4 GHz nettet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Joined: 06-Februar-2007
Location: København
Status: Offline
Points: 4378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2014 at 10:03
Originally posted by Moulder Moulder wrote:

Jeg havde samme problem, og en del andre problemer med CG3000 modemet fra YouSee.
Jeg ringede til dem og beklagede min nød, og oplyste dem om, at hvis DE ikke fandt en løsning på problemet nu og her, så kunne de afhente deres skrammel, og opsige både min TV pakke og bredbåndspakke.

Det hjalp at skrue bissen på, da de efterfølgende sendte mig en router til at koble efter modemet, og lade den styre wifi signalet.
Det er nu over et år siden, og siden har jeg genstartet den ca. 3-4 gange, hvor det før var det daglige antal genstarter af CG3000 Wink

Downloadhastigheden på Apple dimser iPhone 4S, iPhone6 og på iPad4 er dog på min 60/12 Mbs forbindelse "kun" omkring de 40/12. På knægtens Samsung halløj, og på hans Surface Pro3 er dog fuld hastighed.
den sidste måned har jeg vel genstartet den 4 gange hvoraf de 3 var i desperation for at få højere hastighed uden at det hjalp.

Reelle nedbrud har der nok været en 3-4 af i år. Hvilken router fik du fra dem?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.