|
Dali 104 defekt. Forslag til nye højtalere. |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Kolding Status: Offline Points: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24-Januar-2015 at 21:16 |
Hej.
Mine Dali 104 højtalere er defekt. Den ene spiller ikke nær så højt som den anden. Så der er nok gået en enhed i den ene. Hvad skal jeg have istedet. Jeg er helt blank på det område. Den ene betingelse er at de nye skal være ala Dali i størrelse. Kom gerne med forslag. mvh |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Kolding Status: Offline Points: 2074 |
Kender intet til højtalere. Men er disse gode, og hvad med prisen?
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Joined: 26-September-2014 Status: Offline Points: 351 |
En lille smule højere end Dali 104.
Bedre memmeltonegengivelse og mere attack i bassen. Enhederne har gummikantophæng, modsat Dali 104 som har skumophæng (Som er sygdommen på Dali 104) ![]() Link= http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-606-pass/id-1010428903/ |
|
![]() |
|
![]() |
|
Min reciever er en Yamaha RX-V595RDS.
Den skal vel passe til de nye højttalere. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
Jeg kender R66 ret godt - sidder og kigger på et par lige nu. De kræver lidt plads omkring sig, ellers kan de godt "buldre" lidt i bassen. Giver du dem plads er de til gengæld langt foran Dali 104. De er med silkediskant, mine ører kan bedst lide det, de er "allergiske" overfor metaldiskanter..... Jeg gav 3500 for mine for nogle år siden (brugt selvfølgelig). Klaus |
|
![]() |
|
Mht. pladsen kommer den ene til at stå i et hjørne inde ved væggen.
Så der er desværre ikke meget plads rundt om dem. |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1023 |
Alternativt kan du købe et par brugte dali 505 billigt af mig :-) Minder meget om 104'erne - samme størrelse - og i god stand.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Så kom konen lige indover
![]() Maks højde er 1 meter. |
|
![]() |
|
Hvordan er standen på dem Farve Alder Hvor i landet bor du |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Joined: 26-September-2014 Status: Offline Points: 351 |
Dali 606 blev kaldt "den ultimative kollegie højttaler" netop fordi den kunne stå meget tæt på væggen uden at mudre i bassen
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |