|
windows router software |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Oktober-2006 Status: Offline Points: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22-April-2016 at 09:35 |
Hej
Jeg søger noget router software til en win8 maskine som kan styre lan og wifi trafik. Det skal være Windows baseret og gerne simpel at bruge. Håber i kan hjælpe.
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 4950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det fordi du vil benytte en Windows 8 som network bridge imellem wifi og lan?
Så mener jeg nemlig at man bare kan vælge begge netværk kort og trykke på "bridge" jeg har dog alfrig haft brug for den feature.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Oktober-2006 Status: Offline Points: 1151 |
Jeg vil gerne styre trafikken på min internetforbindelse
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Det må være en form for virtual router jeg søger
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-November-2009 Location: Virtual-utopia Status: Offline Points: 3291 |
Hvad vil du opnå når du skriver styre? Du kan få rigtige routere der kan næsten alt. Meget mere stabilt og strømbesparende end en win-dåse.
MVH BS
|
|
![]() |
|
Hej Jeg vil gerne kunne styre hvilken hjemmesider og andre kedelig ting som mine børn ikke skal kunne tilgå på nettet. Vedr. strømforbrug gør ikke så meget da min computer køre 24 time. Nej jeg vil ikke udskifte min 4G router
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
Du skal nok ud i at have to netkort i maskinen så. Og så laver du et WAN/LAN imellem dem. Din computer skal derfor lege router. Derefter sætter du din trådløse AP på LAN, (husk den ikke længere er router, hvis det er det du havde før).
Jeg ville dog nok lede efter en anden router i stedet. Stort set alle dem jeg har haft fat i, kan det som du søger. Nogle mere end andre. |
|
![]() |
|
Er der nogle der kan anbefale en LTE router som kan det jeg ønsker?Den skal kunne spærre for div snavs individuel for vær brugerKan tilsluttes eksterne LTE antenner evt også 2CA Mulighed for VPN
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Joined: 05-November-2009 Location: Virtual-utopia Status: Offline Points: 3291 |
Måske er det uden for trådens emne, jeg prøver alligevel. Bær over med mig.
Jeg har selv børn der til tider komme lidt uheldige stede på nettet men jeg har ikke fundet en løsning på problemet endnu :-( hvad tænker du på at spærre for? mvh BS
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Joined: 06-August-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 5570 |
det overordnede svar er "nej" - men der er "forældrekontrol" på de fleste windows maskiner, ipads og hvad der nu ellers måtte være hvor du har mulighed for at sætte indstillinger (og tidspunkter)
jeg kan sige med sikkerhed at der ikke findes nogen som helst routersoftware der er baseret på windowsplatformen. - de er alle en eller afart af en unix/linux(og er komplette operativsystemer og ikke bare en applikation). til gengæld er der en del seriøst gode som kan køre som virtuel maskine. Vyyos, pfsense, og andre. De er dog helt ude af proportioner i forhold til det du vil. Du skal udnytte forældrekontrol og "ikke admin konti" på deres maskiner. Bare vær opmærksom på følgende. Uanset hvad du gør, så er ungerne som regel klogere end dig. - og som med vand finder de som regel altid en vej gennem bjerget. :-) vi kan godt glemme alt om at tro vi er klogere end dem når det kommer til at "udnytte" teknologi
Edited by claus_jac - 22-April-2016 at 21:46 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 4950 |
Jeg vil også som claus_jac stemme i og gøre opmærksom på at alt kan omgås, medmindre du er BOFH.
Jeg mener ikke du skal forsøge at skærme dine børn, da det vil lave backfire. Et eksempel er en af mine skolekammerater, hvor hans forældre forbød ham alting. Når han så endelig ikke var under deres kontrol, så gik han helt amok og var altid uden for rækkevidde. Men nok om det. Det som du ønsker er Content filtering software. Det kører enten på en router/firewall eller som en proxy. Du kan vælge at købe eksempelvis en Dell SonicWALL firewall brugt og så tilkøbe Content filtering service på årsbasis. Der gives en måned gratis demo med en ny enhed, så du kan teste softwaren. alternativt skal du bygge firewall, selv som er en computer med flere netkort i og køre software som eksempelvis DansGuardian, som er en gratis løsning. De fleste filte benytter adresse blockering på baggrund af rapportering, så nye billeder og hjemmesider bliver ikke fanget. DansGuardian er også istand til at analyse billeder om the fly, men det er dog begrænset hvor meget man kan analysere sig ud af. Men så snart dine børn får fingre i mobildata, så er de udenfor hjemmet og du har ikke muligheden for at filtrere noget som helst.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Ja tråden er uden for emne nu.
Jeg mener jeg har pligt til at beskytte mine børen for div snavs der er på nettet. Jeg vil egentlig også være tilfreds med et system der kan lave en log over hvilken sider der er besøgt. Så hvis jeg har en mistanke over noget så kan jeg tjekke den og få en snak med barnet om det. |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |