recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Philips PUS8102 og appletV 4K dobbeltryk
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Philips PUS8102 og appletV 4K dobbeltryk

Post Reply Post Reply
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dami4200 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Philips PUS8102 og appletV 4K dobbeltryk
    Posted: 25-Februar-2018 at 20:15
Hej, 

Jeg har for nyligt købt et Philips PUS 8102 tv, som jeg er super tilfreds med. 

Jeg oplever dog ofte at når jeg betjener mit AppleTv med Philips fjernbetjening, så reagerer AppleTV'et dobbelt på tastetryk. 

Hvis jeg f.eks. trykker på pilen op, så hopper AppleTv 2 takker op - og omvendt. 

Andre som har dette problem, og i så faldt hvordan kan det løses? 

Mvh
Dami
Back to Top
jec View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jec Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Februar-2018 at 09:38
Kan det være fordi du har indstillet Apple TV til at reagere på din tv-fjernbetjening ?
I få fald modtaget Apple TV både kommandoer via IR og via HDMI-CEC.
Hvis dette er tilfældet må du vælge enten at slå CEC fra eller fjerne tv-fjernbetjeningen fra Apple TV.
Back to Top
Dami4200 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dami4200 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Februar-2018 at 10:01
Jeg har ikke tilføjet Philips fjernbetjening i Apple Tv menu. 
Derved burde Apple Tv udelukkende modtage signal via HDMI-CEC.

Kan jeg dobbelttjekke det på nogle måder? Det skal siges, at der IKKE er tilføjet nogle IR fjernbetjeninger i Apple Tv menuen. 
Back to Top
TiXe View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TiXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Februar-2018 at 10:33
Back to Top
Dami4200 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dami4200 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Februar-2018 at 10:37
Originally posted by TiXe TiXe wrote:

https://www.apple.com/shop/question/answers/readonly/tag/appletv/can-i-program-my-universal-remote-to-work-with-apple-tv/QFPXHYX7XY9HCCFYC

Jeg har netop det modsatte problem - Apple TV reagerer dobbelt på fjernbetjenings tryk. 

Jeg gentager endnu engang - Jeg har IKKE tilføjet min Philips fjernbetjening i Apple TV's menu (som du linker til). 
Back to Top
TiXe View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TiXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Februar-2018 at 10:38
men hvorfor har du ikke det ? gør da det og se om det løser problemet :)
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Februar-2018 at 10:41
Originally posted by Dami4200 Dami4200 wrote:

Kan jeg dobbelttjekke det på nogle måder? Det skal siges, at der IKKE er tilføjet nogle IR fjernbetjeninger i Apple Tv menuen. 
Hvad med at tildække ATV med pap eller andet, så der ikke kan modtages IR signal (som test)?
Mvh. JørgenT
Back to Top
Ehlz View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ehlz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Februar-2018 at 12:03
JEg har et Philips POS 9002 og oplever det samme. Jeg styrer mit tv via HDMI_CEC og har ikke tilføjet fjernbetjeningen i ATV.Mit ATV er gemt af vejen så tror ikke det er et spørgsmål om at det reagerer via CEC OG IR samtidigt. Tror nærmere det er Philips HDMI-CEC der er fucked.

Edited by Ehlz - 26-Februar-2018 at 12:17
Back to Top
Dami4200 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dami4200 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Februar-2018 at 07:33
Nu har jeg forsøgt at gemme Apple Tv'et bag reolen, og det hjælper desværre ikke på problemet med dobbelttryk.
Back to Top
Rolf Lemmike View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rolf Lemmike Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Februar-2018 at 07:36
Originally posted by JørgenT JørgenT wrote:

Originally posted by Dami4200 Dami4200 wrote:

Hvad med at tildække ATV med pap eller andet, så der ikke kan modtages IR signal (som test)?

Apple kører heller ikke med IR.
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Februar-2018 at 09:36
Apple TV har både bluetooth og IR-øje.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.