recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - Ny router?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ny router?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote torbenan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny router?
    Posted: 20-December-2018 at 07:45
Jeg har bredbånd fra Telenord og bruger den medfølgende router Sagemcom FAST3890. Bredbåndet leveres via kabel TV signalet. Ud over generel dårlig stabilitet, så oplever jeg, at jeg mister forbindelsen til en række enheder som WiFi switches, Ikea Trådfri Gateway, WebCam og seneste et Broadlink RM mini.
Desuden, har jeg ofte problemer med at Yousee TV boxen. Alle problemer forsvinder, når jeg laver en factory reset af Routeren, men kommer hurtigt igen.
To spørgsmål:
1) Har i ideer til, hvor jeg undgå, at forbindelsen mistes?
2) Hvilken alternativ router kan I anbefale? Min internet er som sagt leveret kabel tv (er det det der hedder coax?). Routeren står i kælderen og wifi skal kunne nå 1. sal.

Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 08:19

Det er bestemt ikke en god placering for Modemmet, hvis det flyttes op i stue etagen vil der være en mærkbar bedre dækning.
En gylden regel, så højt og så frit som muligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
torbenan View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote torbenan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 08:50
Ja, og af samme grund har jeg et access point i stue etagen
Back to Top
Deschain View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Deschain Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 09:10
Sæt SAGEMCOM routeren i bridge mode og køb en kvalitetsrouter.
Back to Top
torbenan View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote torbenan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 09:52
Originally posted by Deschain Deschain wrote:

Mit spørgsmål var, om I kan anbefale en kvalietsrouter.
Back to Top
Deschain View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Deschain Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 12:18
Originally posted by torbenan torbenan wrote:

Originally posted by Deschain Deschain wrote:

Mit spørgsmål var, om I kan anbefale en kvalietsrouter.

De bedre (dyre) modeller fra f.eks. Netgear og ASUS, går man sjældent fejl af.

Du kunne også gå MESH vejen, når nu du har flere etager. Det kunne f.eks. være Google WiFi.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 12:35
Jeg havde nogenlunde samme problem med min yousee router.

Købte google wifi og satte router i brigde. Nu er problemer væk. Hastigheden er meget bedre. Dækningen er markant bedre.

Så jeg kan kun anbefale.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 12:40
Hvad siger Telenor til din fejlbeskrivelse?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
torbenan View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote torbenan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 14:23
De har byttet routeren en gang - det hjalp noget med ikke nok. Eller siger det "Lav en reset til fabriksindstillinger". Det hjælper lidt, men ikke så meget, at jeg kan bruge det.

Jeg er i gang med et SmartHome. Fruen vil hellere have gammeldags kontakter, når man ikke kan stole på, at lyset tændes, når man trykker på tabletten Big smile
Back to Top
orm08 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orm08 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 16:30
Kører Google Wifi (Mesh) og har en 8ports switch stående i skabet sluttet til Google Wifi der kun har etnetværksstik ud, og et ind.

Virker perfekt

NAS, TV, AppleTV 4 og Ikea Trådfri sidder i switch
Back to Top
torbenan View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote torbenan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 23:29
Jeg overvejer, at sætte routeren i bridge mode og så købe en par Ubiquity UAP-AC_LR access points. Et til kælderen og et til stueetagen. Jeg kender intet til Bridge Mode, så jeg bliver nødt til at høre, om det vil virke? Hvor kommer DHCP fra i det scenarie? Jeg skal lave port forwarding til en Raspberry PI jeg har - kan man det?
Er der andet jeg skal være opmærksom på?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-December-2018 at 23:59
Hvis du sætter den i bridge, har du ingen dhcp server. Det kræver en router at have dhcp server.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.