|
Hvilken robotplæneklipper? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 28-Januar-2007 Location: vestjylland Status: Offline Points: 1184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22-Maj-2019 at 10:21 |
|
Hejsa
Ønsker mig en robot plæneklipper som er er ligeså god som min Roborock S50 robotstøvsuger:):) Har overvejet denne model: kr 4.895,00 er der nogen der har erfaring med den eller ligende robot plæneklipper til en fornuftig pris. |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
inden du køber noget, skal du finde ud af hvad din have kræver? Hvor mange m2 hvor meget hældning osv..
|
||
![]() |
||
keldp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 16-August-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 713 |
|
Jeg ville vælge en Husqvarna.topkvalitet der også kører i regnvejr.
|
||
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
||
![]() |
||
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 28-Januar-2007 Location: vestjylland Status: Offline Points: 1184 |
|
Jeg har ca maks 250 m2
Ingen hældning på plæne, men nogle bede midt i græsplæne hvis det betyder noget? Jeg kigger også på prisen. Hvad koster Husqvarna og hvilken model er god til prisen der?
|
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
|
Robomow skulle være husqvarna i forklædning.
Må indrømme jeg er fint tilfreds med vores worx
|
||
![]() |
||
keldp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 16-August-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 713 |
|
Husqvarna Automower 105 (Model 2019) koster omkring 6000kr det er mange penge men den er god |
||
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
||
![]() |
||
dyff ![]() Junior bruger ![]() Joined: 29-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 36 |
|
Købte robotplæneklipper for et par år siden og blev også rådet til Husqvarna. Nogenlunde samme størrelse plæne og hældning som dig. Jeg valgte mindste Husqvarna (mener det er Automover 105) den gang kostede den næsten 10.000 men har bestemt ikke fortrudt. Er meget tilfreds med den og når først guide/kant tråd er i jorden passer den stort set sig selv :-)
|
||
![]() |
||
dumb ![]() Super bruger ![]() Joined: 27-Oktober-2008 Location: Aalborg,Denmark Status: Offline Points: 439 |
|
Du mener vist Gardena og Husqvarna. Robomow er en selvstændig producent, som udelukkende laver robotplæneklippere
|
||
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
||
![]() |
||
|
Jo, tanketorsk... min fejl
|
||
![]() |
||
Tonedøv ![]() Bruger ![]() Joined: 02-Januar-2011 Status: Offline Points: 123 |
|
Min trofaste Robert - en Robomow RL1000 - gnasker nu rundt på 12. sæson og har ikke kostet andet end nyt batteri for et par år siden + nye knive i ny og næ. Der er vel 8-900 kvm græs til ham at tygge i.
Kan varmt anbefale mærket - og de nye modeller er selvfølgelig meget mere fikse og avancerede.
Edited by Tonedøv - 23-Maj-2019 at 22:25 |
||
![]() |
||
|
Hej Tonedøv
Den model du har svarer den til den her? og hvad bruger man blutooth og APP til tænker jeg? - kan se den måske støjer lidt mere l 69db - mens husqvarne står til 58 db men det har måske ikke den store betydning, men hvis man er på terrassen mens den klipper, er det måske fint med lav støjniveau.... Edited by tyros1 - 24-Maj-2019 at 08:11 |
||
![]() |
||
Tonedøv ![]() Bruger ![]() Joined: 02-Januar-2011 Status: Offline Points: 123 |
|
Hej Tyros
Nej, min er jo en gammel hund, som er noget større og knap så fikst designet - jeg fandt en tilfældig video af en magen til her: Støjniveauet på denne video lyder dog væsentligt højere end min - det kan blive højere, hvis knivene er slidt og/eller der sidder "græskager" fast rundt om knivene, hvis den har kørt i fugtigt vejr. Men jeg tror roligt, du kan regne med, at de nye modeller larmer langt mindre. Min har heller ingen bluetooth eller app - det er ren displayaktivering (kan også kodes til f.eks. ugedag og tid, men det har jeg aldrig brugt) og den kan "håndstyres" ved at tage displayet ud, som er forbundet med spiralledning. Vores have har en del forhindringer, så der er som regel nogen hjemme, når Robert kører, for han ynder at kile sig fast under gyngestativ og trampolin, hvor kofanger-sensoren ikke aktiveres. Men så kan man jo luge ukrudt, læse en bog eller drikke en bajer mens man nyder havearbejdet... ;-) I så fald har støjniveauet selvfølgelig en betydning, men de nye modeller af f.eks. Husqvarna og andre mærker, jeg har hørt, siger næsten ingen ting. Jeg har ikke hørt de nyere Robomow, og firmaet er heller ikke særligt meget fremme i skoen med markedsføring og distribution i DK, hvilket egentlig er sært. Jeg har heller ikke aktier i dem – kun gode erfaringer med holdbarheden - men mon ikke Husqvarna og andre kendte mærker er på niveau. Så længe du holder dig fra at købe de billige legetøjsmodeller i et supermarked, skal du nok blive glad - især hvis du har et nogenlunde regulært havelayout, men igen - de nye er smartere på den front også. Jeg har da overvejet en ny med alt, der bimler, men man fyrer jo ikke en trofast gammel havemand...;-)
Edited by Tonedøv - 24-Maj-2019 at 09:09 |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |