|
Nyt tv - valget faldt på AF8 |
Post Reply ![]() |
Author | |
friedel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Oktober-2007 Status: Offline Points: 1462 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29-Maj-2019 at 23:47 |
Hej Recordere
Jeg har i længere tid gået og kigget på tv og især AF8 har været i kikkerten, har ikke rigtig kunne få det længere ned end de 10k så jeg har tålmodigt gået og ventet og samtidig tænkt det måske ville falde lidt mere i pris.
I dag var jeg så et smut i Bilka, skulle bare have en læse Chips. Tænker jeg lige smutter hen og kigger på mit kommende tv og til min overraskelse står det til 10.000 inkl en PS4 500gb Har egentlig en ps4 men den kan man jo sælge 😅 Så nu er jeg førstegangs køber af et OLED Nogen gode råd???? Har indstillet det efter flatpanels test/kalibrering Udover det er jeg hamrende nærvær for burn in 🙈 ser ofte film med 2 bjælker i top og bund, og disse kan jeg flere steder læse mig til skulle være trælse i OLED??? Løsningen i dag blev et zoom in på billedformat, men så mister man jo så også lidt billede 😏 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7196 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
som altid med oled. Undgå statiske billeder
Det er der skrevet lange tråde om. Vigtigst. Nyd dit køb, Brug ikke tiden til at lede efter skavanker. Ingen tv er fejlfrie
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 15-Januar-2012 Location: Vålse Danmark Status: Offline Points: 4060 |
Jeg har grundig oled, og ser også mest film osv. Der er intet med de sorte striber og burnin. Og vi har haft det i et år
|
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 16-April-2012 Status: Offline Points: 636 |
Til lykke med købet!
Det eneste problem med oled-tv er, ud fra de erfaringer jeg har gjort, at der er i en vis udstrækning er blevet anvendt paneler, som på grund af farvefejl (især yellow tint), burde være kasseret. Jeg vil derfor anbefale, at du inden returfristens udløb sikrer dig, at et billede, der skulle være hvidt, ikke bliver generende gult eller brunligt i den ene side. Hold også øje med, hvordan græsset på en fodboldbane ser ud. Der kan være tale om farvefejl, så græsset altid bliver brunt eller måske endda rødligt i den ene side. Fejl, som de her nævnte, kan det være svært at leve med og at skulle vænne sig til. Men lad ellers være med at lede for meget efter fejl, som egentlig er ubetydelige, og som generelt ikke er generende. Edited by C. Johansen - 30-Maj-2019 at 12:11 |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-December-2006 Location: Esbjerg Status: Offline Points: 1474 |
Hvis du er typen, der er bekymret for burn-in, så ville jeg bytte det med det samme, da der ingen grund er til at få gråt hår for tidligt!
Personligt ville jeg ikke skænke det en tanke, så længe man ser varieret indhold. Sorte bjælker, når der ses film, ville jeg ikke være bekymret for... Jeg kender én, der benytter et LG B6 i 55" som monitor, hvor der ikke har været skyggen af burn-in, og skærmene skulle de sidste par år være blevet bedre end tidligere i denne henseende... Jeg er ikke tvivl om, det kan forekomme, hvis man gentagne gange lader den stå med det samme mønster i mange timer (dage), men det er ikke noget, man skal tænke nærmere over; de samme forhold var jo også gældende for plasma. Hvis risikoen for burn-in er så stor, som mange gerne vil gøre den til, er jeg ret sikker på, fabrikanterne ikke ville turde sætte dem på markedet, da det ville kunne ruinere hele deres forretning...
Edited by Supergris - 30-Maj-2019 at 12:35 |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Basto ![]() Guld medlem ![]() Joined: 20-December-2011 Location: danmark Status: Offline Points: 533 |
Tillykke med købet først og fremmest.
Det bedste du kan er at læse alle de tråde der er om Oled glæder og sorger herinde og tag det hele med et gran salt da nogle går alt for meget op i krigen imellem oled/lcd/plasma ![]() Jeg husker det tydeligt da jeg købte mit elskede sony lcd tv. Gør dig selv den tjeneste.. brug din tid med dit tv frem for herinde i starten Og er der noget du tror ku være en fejl så spørg herinde. Nyd det gode billede og glæd dig over købet frem for at lede efter fejl Mvh Michael |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
Man skal i princippet teste med følgende farver for at opdage tint (som ikke kun er yellow): Hvid - rød - gul. Hvis panelet viser uens farver, så har man mere eller mindre tint fejl. For banding kan "Light Grey'' benyttes. For lysende pixels anvendes "Black". Alle farver kan findes på Youtube. Om man så "Gider" øvelsen er så op til den enkelte.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-Marts-2010 Location: DK Status: Offline Points: 1130 |
Jeg har nydt mit AF8 i 1 år nu og er glad hver gang jeg ser tv. Ingen problemer - kun irriterende feature mangler som feks time-shift mangel (pause live tv program) Til gengæld er knappen til at hoppe frem og tilbage imellem 2 programmer, genialt ved reklamer eller 2 fodbold kampe ;-)
|
|
![]() |
|
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 29-Maj-2009 Status: Offline Points: 1940 |
Hvor fandt du det tilbud ? I know -Bilka, men hvor?
|
|
![]() |
|
friedel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Oktober-2007 Status: Offline Points: 1462 |
Jeg vil prøve at kigge på det tint, jeg har nok ikke de største krav men vil gerne have at det spiller.
Tv’et er købt i Kolding, kan se den er i avisen gældende fra i dag, så det burde være i alle Bilka. Tror bare de var startet lidt tidligt 😅
|
|
![]() |
|
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 29-Maj-2009 Status: Offline Points: 1940 |
Gider du smide et link? Jeg kan finde TVet men ikke comboen!
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 23-Juni-2018 Location: Vejle Status: Offline Points: 5097 |
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |