recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - Hvordan finder jeg en ip på min receiver?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hvordan finder jeg en ip på min receiver?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvordan finder jeg en ip på min receiver?
    Posted: 23-Maj-2020 at 15:44
Hej.

Jeg har oprettet et indlæg herinde, da jeg ikke kan få min app til at virke sammen med min Yamaha receiver.

Hvordan finder jeg ip'en på receiveren?
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2020 at 16:11
Originally posted by pipper pipper wrote:

Hvordan finder jeg ip'en på receiveren?
Manual:

Start side 118 - "Viewing information about the unit" 
Mvh. JørgenT
Back to Top
orm08 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orm08 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2020 at 16:32
eller kan du bruge Fing app fra iOS eller Android

Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2020 at 16:43
Originally posted by orm08 orm08 wrote:

eller kan du bruge Fing app fra iOS eller Android

Med Fing finder den ikke min receiver.
Back to Top
Potter View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Potter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2020 at 17:23
Tænd for din receiver så du kan dens menu på skærmen "ON SCREEN" scroll ned til den menu som hedder information og tryk enter. Med piletasterne venstre eller højre skifter du så "menu" i mellem video signal - audio signal - System - multi zone etc. Når du komme til Network kan du b.la. se din IP adresse øverst. 

Ud over det kan du også se din Gateway - Subnet DNS - Mac Adresse - Navnet på din receiver - om du er tilsluttede med WIFI/ med styrken, eller Ethernet. 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2020 at 17:52
Originally posted by Potter Potter wrote:

Tænd for din receiver så du kan dens menu på skærmen "ON SCREEN" scroll ned til den menu som hedder information og tryk enter. Med piletasterne venstre eller højre skifter du så "menu" i mellem video signal - audio signal - System - multi zone etc. Når du komme til Network kan du b.la. se din IP adresse øverst. 

Ud over det kan du også se din Gateway - Subnet DNS - Mac Adresse - Navnet på din receiver - om du er tilsluttede med WIFI/ med styrken, eller Ethernet. 

Det har jeg gjort og når jeg taster ip ind i app'en kommer den gule trekant frem.
Så det virker desværre ikke.

Jeg har i øvrigt en Sonos amp som kører igennem receiveren. Så jeg må tilgå Spotify af den vej, men ikke optimal.

Jeg kan ikke få det til at virke på andre måder. Har lige forsøgt med en Iphone, men samme problem.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2020 at 18:55

Det har jeg gjort og når jeg taster ip ind i app'en kommer den gule trekant frem.

Og, hvad er ip adressen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
TBC1 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TBC1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2020 at 01:25
Log på din router og se en liste over dens klienter og deres ip-adresser - Så kan du med sikkerhed få afklaret om din reciever overhovedet er tilkoblet og tilsluttet dit netværk eller ej, nu du hverken kan finde den med Fing eller andet. Er den ikke at finde i din router, ved du at du må træde 1 skridt tilbage og starte med at få recieveren tilsuttet dit netværk til en start før du kan gøre dig håb om at kunne finde den.

Edited by TBC1 - 24-Maj-2020 at 02:15
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2020 at 07:10
Selve recieveren skriver at wifi er fundet og connected.

Men jeg kan ikke se den inde i min router, så et eller andet er der galt.

Bare underlig at den smider wifi og ikke kan komme på igen.

Mht. Fing er jeg lidt i tvivl om den er fundet. Der er godt nok en der hedder AV Receiver men ud for den står der Sonos. Jeg har en Sonos amp tilsluttet recieveren så ved ikke om det er den eller min Yamaha den har fundet.

Edited by pipper - 24-Maj-2020 at 07:14
Back to Top
Potter View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Potter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2020 at 07:23
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Og, hvad er ip adressen?

Klaus
Når du nu oplyser den er tilsluttet dit wifi , kan du så ikke som Klaus spørger om, oplyse ip-adressen på din receiver, jeg har skrevet fremgangsmåden til at finde din receiver’s IP adresse via dens OSD menu 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2020 at 07:40
Ip er 169.254.9.236
Der står også den er connected til mit wifi, men appen viser stadig kun
Demo.

Back to Top
Gump View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gump Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2020 at 07:44
Der er et eller andet galt. 169.x.x.x er en såkaldt apipa adresse som bruges af Windows hvis den ikke har fået andre adresser tildelt. Så det ser ikke ud som om receiver en er rigtig forbundet... 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.