|
Hvordan finder jeg en ip på min receiver? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Kolding Status: Offline Points: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23-Maj-2020 at 15:44 |
|
Hej. Jeg har oprettet et indlæg herinde, da jeg ikke kan få min app til at virke sammen med min Yamaha receiver.
Hvordan finder jeg ip'en på receiveren? |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Start side 118 - "Viewing information about the unit"
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
orm08 ![]() Bruger ![]() Joined: 12-Januar-2010 Status: Offline Points: 237 |
|
eller kan du bruge Fing app fra iOS eller Android
|
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Kolding Status: Offline Points: 2074 |
|
Med Fing finder den ikke min receiver.
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Juni-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 3353 |
|
Tænd for din receiver så du kan dens menu på skærmen "ON SCREEN" scroll ned til den menu som hedder information og tryk enter. Med piletasterne venstre eller højre skifter du så "menu" i mellem video signal - audio signal - System - multi zone etc. Når du komme til Network kan du b.la. se din IP adresse øverst.
Ud over det kan du også se din Gateway - Subnet DNS - Mac Adresse - Navnet på din receiver - om du er tilsluttede med WIFI/ med styrken, eller Ethernet.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Det har jeg gjort og når jeg taster ip ind i app'en kommer den gule trekant frem. Så det virker desværre ikke. Jeg har i øvrigt en Sonos amp som kører igennem receiveren. Så jeg må tilgå Spotify af den vej, men ikke optimal. Jeg kan ikke få det til at virke på andre måder. Har lige forsøgt med en Iphone, men samme problem.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19682 |
|
Og, hvad er ip adressen? Klaus
|
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-Februar-2009 Status: Offline Points: 2032 |
|
Log på din router og se en liste over dens klienter og deres ip-adresser - Så kan du med sikkerhed få afklaret om din reciever overhovedet er tilkoblet og tilsluttet dit netværk eller ej, nu du hverken kan finde den med Fing eller andet. Er den ikke at finde i din router, ved du at du må træde 1 skridt tilbage og starte med at få recieveren tilsuttet dit netværk til en start før du kan gøre dig håb om at kunne finde den.
Edited by TBC1 - 24-Maj-2020 at 02:15 |
||
PC:9800X3D,RTX 5090 OC,32GB DDR5@6K-CL30,48" LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
![]() |
||
|
Selve recieveren skriver at wifi er fundet og connected.
Men jeg kan ikke se den inde i min router, så et eller andet er der galt. Bare underlig at den smider wifi og ikke kan komme på igen. Mht. Fing er jeg lidt i tvivl om den er fundet. Der er godt nok en der hedder AV Receiver men ud for den står der Sonos. Jeg har en Sonos amp tilsluttet recieveren så ved ikke om det er den eller min Yamaha den har fundet. Edited by pipper - 24-Maj-2020 at 07:14 |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Juni-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 3353 |
|
Når du nu oplyser den er tilsluttet dit wifi , kan du så ikke som Klaus spørger om, oplyse ip-adressen på din receiver, jeg har skrevet fremgangsmåden til at finde din receiver’s IP adresse via dens OSD menu
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Ip er 169.254.9.236 Der står også den er connected til mit wifi, men appen viser stadig kun Demo. |
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 25-Juni-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 377 |
|
Der er et eller andet galt. 169.x.x.x er en såkaldt apipa adresse som bruges af Windows hvis den ikke har fået andre adresser tildelt. Så det ser ikke ud som om receiver en er rigtig forbundet...
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |