recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Argon TT-pladespiller hopper riller over
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Argon TT-pladespiller hopper riller over

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kirchgässner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Argon TT-pladespiller hopper riller over
    Posted: 19-Oktober-2024 at 17:45
Hej

Jeg er indehaver af en (møgirriterende) Argon TT Mk2-pladespiller, som springer riller og nogle gange hele passager over ved starten af numrene. Den kan ikke indstille antiskating, og jeg har skruet nåletrykket helt i bund. Det hjælper ikke. Hvis jeg lægger nogle 50-ører ovenpå pickup-hovedet, hjælper det lidt, men så kan jeg høre et ekko af sangen. Kan det være nålen der går skævt ned i rillerne?

Den står naturligvis i vater og pickup'en er renset. Det kan være jeg bare skal gå op i pris og købe en lidt dyrere pladespiller? Er træt af det her unødige pjat. 

Martin

Back to Top
Jespus View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jespus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2024 at 20:24
Personligt var jeg nok gået til den autoriserede forhandler forlængst.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2024 at 20:45
Hvor gammel er den? En almindelig nål slides, så den kan springe i rillen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2024 at 21:08
Originally posted by Munch Munch wrote:

Hvor gammel er den? En almindelig nål slides, så den kan springe i rillen.

Kan den virkelig springe SÅ meget, som der beskrives? Utroligt...
Back to Top
Kirchgässner View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kirchgässner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2024 at 22:42
Ja, det bliver også næste træk.
Back to Top
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kirchgässner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2024 at 22:44
Faktisk springer den ikke, den kører bare i rillen uden lyd. Jeg kan dog høre lyden, hvis jeg lægger øret ned til pladen...
Back to Top
Jespus View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jespus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2024 at 08:47
Hvis du er heldig, er det bare en ny nål/pick-up.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
Back to Top
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kirchgässner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2024 at 08:57
Den er to år gammel...
Back to Top
itjf View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote itjf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2024 at 09:57
Check din RIAA ON/OFF Switch bagpå.
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2024 at 10:18
Start med at beslutte hvor meget du vil ofre på at afspille vinyl plader. Det udstyr du har er meget billigt, og nålen er sikkert slidt op. Du vil få meget bedre lyd med en dyrere pickup, nål og pladespiller.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2024 at 13:28
Originally posted by Kirchgässner Kirchgässner wrote:

Den er to år gammel...

Er itjf's forslag tjekket?
Er der tilkøbt 3 års-garanti? Tilbage til Hifi-klubben...

Pick up'en burde vel kunne klare mere end sølle 2 år.

Edited by mnielsen - 20-Oktober-2024 at 13:30
Back to Top
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kirchgässner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Oktober-2024 at 14:41
Den er tilsluttet et sæt Argon Fenris højttalere. Så skal RIAA vel være slået til?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.