|
|
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Joined: 16-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 2917 |
![]() Posted: 09-Maj-2007 at 11:03 |
Hej Jeg havde overvejet en DAB radio til brug på badeværelse, køkken, haven, mv. Men da dækningen vist nok er tvivlsom her og finishen på fundne radioer også er ret tvivlsom så har jeg overvejet en lidt mere nørdet løsning. Har kigget på Philips SLA5520 som vist nok kan spille netradio uden, at være afhængig af en computer. Men der er da ikke højttalere i vel? Hvad hedder _enheden_ som kan fungere som en normal transistorradio med højttaler i, fornuftig lyd og som streamer direkte fra nettet, fx. P3, Frisky Radio mv...? |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
Køb Noxons iRadio, som inkluderer det hele: Wifi, UPnP, højttaler... http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236971 kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Per Røntved ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 14-Januar-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 426 |
![]() |
Jeg har to af denne type : http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/dab_radio/ARG ON_DAB1_DAB_radio_Hvid.htm?aID=7478&rID=7479 Og er utrolig godt tilfreds Den har rigtig god lyd Edited by Per Røntved - 09-Maj-2007 at 12:33 |
|
Mvh. Per Røntved
______________________ |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Joined: 16-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 2917 |
![]() |
Per det er da kun en DAB/FM er det ikke? Den Noxon ligner en der kan det den skal.. skal lige kgige nærmere på den efter work : |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 184 |
![]() |
Hvis man har internetadgang (flatrate vel og mærke) vil jeg anbefale Kris's løsning. Mængen af tilgængelige staioner er 1000 gange større + man mulighed for streame audio fra en mediaserver og det er rigtig rigtig smart. Noxon Iradio er fint produkt, lyden er fornuftig og der lige kommet en ekstra højtaler i samme design, så man har et lille stereoanlæg. // JM
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1046 |
![]() |
jeg er selvsagt enig! så også lige det med ekstrahøjttaleren på nettet - ganske smart. og ang. dab - det er dødt inden for meget få år. antallet af "wifi-radiostationer" er allerede enormt - og wifi-udbredelsen bare stiger og stiger. hele byer (og lande=mauritius!) er wifi-icerede, så det går kun den vej. kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
![]() |
Det skal skam også være via netradio. Jeg lytter næsten ikke til andet på min PC og Mac. Findes der andre lign. produkter end Noxon'en? Så kunne man evt. sammenligne lidt :) |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, Noxon er vist stadig solo, hvad angår den indbyggede højttaler... nej, vist ikke allligevel - jeg ser, at flere af wifi-radioerne tilknyttet www.reciva.com nu også er UPnP, så de kan både streame radio OG lagret musik. Men jeg ville stadig vælge Noxons iRadio.
kris |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det et krav, at routeren kører uPnP ...? Det er intet problem for mig, at give den en fast IP og åbne for en port eller 10 hvis det kan gøre det.. men uPnP bliver et problem. Den skal udelukkende streame fra nettet. |
|
![]() |
|
j_mil ![]() Bruger ![]() Joined: 05-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 184 |
![]() |
Ud over Noxon'en kender jeg til to af omtale, Bush har en, der nærmest ligner en transitorradio og Strong har også en. Men Noxon Iradio er altså uhyre velfungerende. Gear har testet den i et af de nyere numre og var begejstret for den. // JM |
|
![]() |
|
![]() |
Radiodelen er uafhængig af UPnP-standarden (det tror jeg i hvert fald!) - det fungerer på klienten (Noxon) bare den trådløse router er tændt. UPnP er vigtigt, hvis du fx vil streame lagret musik gennem klienten. Det har intet med routeren at gøre.
Jeg har selv en Bush wifi-radio (indbygget højttaler), men jeg ville bestemt bytte den for en Noxon iRadio! Uanset at Bush'en har 5500 radiostationer! UPnP funker ikke og lyden er dårlig. På Noxon'en er den glimrende. kris Edited by kris - 09-Maj-2007 at 22:34 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Inden jeg smider en bestilling afsted så vil jeg lige sikre mig følgende..: Kan man bruge WEP/WPA eller bare mindst WEP? Kan man få den til, at vise MAC adressen? Understøtter den DHCP? Beklager hvis jeg spørger lidt meget.. er garvet inden for netværk generelt, men disse små musikenheder er totalt nyt for mig, så man står jo og vakler lidt EDIT: Er den 10000% uafhængig af en computer? Putter man stationer i den via enheden eller via webben ligesom med Philips' enhed? Kører den på batt. eller kun strømforsyning? Edited by MartinJohansen - 09-Maj-2007 at 22:51 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |