|
|
Post Reply ![]() |
Author | |
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Joined: 17-Februar-2006 Status: Offline Points: 354 |
![]() Posted: 09-August-2007 at 15:12 |
Jeg går og fifler med tankerne om at anskaffe mig en NAS. Jeg skal bruge denne til følgende:
Jeg har kigget på følgende: http://www.synology.com/enu/products/DS207/index.php http://www.synology.com/enu/products/DS107+/index.php Jeg er nok mest til den første, da denne har mulighed for tilslutning af to harddiske og dermed giver mulighed for mere plads. Den sidste skulle have en anelse bedre performance jf. Synologys eget website. Hvad ville I vælge af ovenstående eller måske nogle helt andre? Jeg formoder ikke jeg kan streame direkte til noget af mit nuværende udstyr som kan ses i min signatur forneden, hvorfor jeg nok skal have anskaffet mig en adapter til dette. Hvordan virker sådan en adapter? Opfanger den det trådløse signal fra NAS'en og sender dette videre til min receiver? Men hvordan vælger jeg en film, sker dette via TV skærmen eller hvad? Hvad vil I samtidig foreslå af adapter som kan spille sammen med ovenstående NAS'er samt min receiver? Jeg ved ikke om min PS3 kan være nogen hjælp her? Håber der er nogle der gider hjælpe, da jeg er lidt på herrens mark... Edited by extreme12 - 09-August-2007 at 15:38 |
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Joined: 04-August-2006 Location: Fredericia Status: Offline Points: 191 |
![]() |
Bedste serversoftware til formålet er ubetinget Twonkyvision, så den NAS du vælger skal helst kunne køre Twonky. Læs mere her http://www.twonkyvision.com/, og i særdeleshed her http://www.twonkyvision.com/Products/TwonkyMedia/nas.html |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-December-2006 Location: 4140 Borup Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
Twonky kan installeres på de to NAS'er, du har i tankerne.
Jeg var selv ude efter 207'eren, fordi den giver mulighed for god plads ![]() Jeg købte så en 406'er brugt for nogenlunde de samme penge, men jeg smed så tre diske i for at køre Raid 5 (spilder en disk, men får sikkerhed) Synologys webinterface er nemt at finde rundt i, mens det er lidt mere besværligt, når man skal installere nogle tredipartsprogrammer. Her er Twonky dog undtaget, idet der findes en 'installer', der kører på windows. (Jeg har bare ikke i skrivende stund fundet ud af, hvordan jeg indtaster licenskoden ![]() Jeg bruger Twonky sammen med en Noxon 2 audio, som jeg lige har pakket op ![]() ![]() Lydkvaliteten er faktisk lige så god, når man umiddelbart skifter mellem cd og Noxon i det samme nummer på begge. Det har faktisk ingen betydning i almindelighed, idet så'n en ka'l jo nok mest er til musikkonsum og ikke til de intense lytterier ![]() Mht streaming til tv skal du have et andet program på Synologien. Jeg bruger kissdx, for jeg jo har en Kiss ![]() Hvis du skal bruge din ps3, ville det måske også være værd at se på de meget roste qnap, idet man jf. dette link kan bruge ps3 og xbox. Venligst Søren |
|
![]() |
|
extreme12 ![]() Super bruger ![]() Joined: 17-Februar-2006 Status: Offline Points: 354 |
![]() |
Jeg troede egentlig også at Twonky kunne klare streaming af film? Men jeg er meget i tvilv om hvilken adapter der er god nok til at streame det hele trådløst fra NAS'en og i super kvalitet, da jeg ikke er interesseret i at gøre dette med kvalitetstab. Jeg ved egentlig heller ikke om jeg vil bruge min PS3 til dette formål, for jeg aner ikke hvor god den er til dette formål? Og kan det afspille alle gængse video formater eller kræver det installering af et hav af codecs som sikkert ikke er muligt? |
|
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126 Popcorn Hour A-100 JVC RX-D701 PS3 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-December-2006 Location: 4140 Borup Status: Offline Points: 2171 |
![]() |
Twonky kan streame film til en uPnP-klient. Min Kiss er ikke uPnP, så derfor denne løsning. Hvis du leder efter en musikklient, der kan håndtere lossless formater, så skal du måske kigge på Squeezebox eller Sonos - måske også Teac WAP-5000 Hvad PS3 angår er jeg fuldstændig blank ![]() Der skal du måske over i et andet forum end PC . måske Spillekonsoller ? Venligst Søren |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |