|
|
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | ||
Frenjon ![]() Bruger ![]() Joined: 30-December-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 62 |
![]() Posted: 26-August-2005 at 20:30 |
|
Et hurtigt spørgsmål - jeg har en række optagelse på min HDD optager (Pio720) Jeg har ATI all in wonder grafikkort og har kørt kabler fra optager til TV-in - so far so good. Jeg kan altså se og høre optagelser på computeren - har prøvet med ATI's egen software (ATI TV) samt det geniale Windows Media Player Classic (Open device) Nu vil jeg så lave nogle ordenlige .avi filer med optagelserne men ved ikke rigtigt hvordan jeg nemmest gør det? Et ønske vil være samme kvalitet som divese TV-rips altså Forslag til hvordan jeg kommer videre? Edited by Frenjon |
||
![]() |
||
lunge ![]() Super bruger ![]() Joined: 21-Marts-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 427 |
![]() |
|
Hej Frenjon.
Gør sådan her: 1. Brænd dine optagelser ud på DVD skiver. 2. Overfør din optagelse til harddisken via et DVD drev og vha programmet DVD Decrypter (gratis). 3. Konverter filerne til xvid (gratis) eller divx (ikke gratis) vha programmet AutoGordianKnot. (også gratis). Hvis det er den måde du vælger at gøre det på, hjælper jeg dig gerne videre med hvordan programmerne skal bruges. P.S. Programmerne er nemme og brugervenlige og det giver et rigtig fin kvalitet. Det med kabel og ind i computeren kan ikke anbefales. Det er for bøvlet. Edited by lunge |
||
![]() |
||
Frenjon ![]() Bruger ![]() Joined: 30-December-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 62 |
![]() |
|
Hejsa - tak for svaret Skiverne man laver på DVD optageren kan da på íngen måde læses af PC DVD drev - eller kan de? Jeg har prøvet adskillige gange - både VR og Video mode - der er intet at komme efter - PC DVD-drev fatter intet af indholdet Men jeg skal da prøve igen hvis du siger det virker |
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Januar-2004 Status: Offline Points: 2406 |
![]() |
|
Hvorfor alt det besvær med at koble recorderen sammen med pc'en? Har du ikke dvd-drev i pc'en?
Jeg ville brænder optagelserne på en rw, rippe på pc og bruger et af de _mange_ dvd2avi programmer der findes. Men jeg må indrømme at jeg ikke forstår hvorfor du vil konvertere til et andet format. Det er besværligt, det tager tid. kvaliteten bliver ringere. En blank dvd koster 3 kr. i Tyskland. Hvorfor dog ikke bare dubbe til en dvd? |
||
![]() |
||
lunge ![]() Super bruger ![]() Joined: 21-Marts-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 427 |
![]() |
|
Nej da. Med et DVD afspillerprogram som WinDVD el. PowerDVD (eller et helt tredje) skulle dit DVD drev da bestemt gerne kunne afspille skiverne. |
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Januar-2004 Status: Offline Points: 2406 |
![]() |
|
he he .. mange svar på samme tid.
Har du husket at finalize disken? Så SKAL de kunne læses af dvd-drevet (og andre afspillere) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det forstår jeg godt. Hvis man har en divx afspiller kan man have 6-7 optagne film på en skive. Kvaliteten er efter min mening helt ok, men selvfølgelig ikke så god som DVD. |
||
![]() |
||
![]() |
|
WHAT WHAT? Så er der sku noget jeg har misforstået - jeg prøver straks! Kan jeg have overset det med finalize i så mange måneder? Edited by Frenjon |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hehe. Jeg bruger såmænd bare DVD RW skiver. Så behøver man ikke tænke på at finalize. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg bruger også -RW skiver |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja
Rigtige mænd læser ikke manualer ....................... En klassiker btw ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg bruger godt nok RW+ skiver så jeg er ikke helt sikker, men jeg tror da ikke det skulle være nødvendigt (eller muligt). |
||
Venlig hilsen
Jan |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |