|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
pioman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 12-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 47 |
![]() Posted: 15-November-2005 at 22:54 |
|
Håber i kan hjælpe mig folkens... har prøvet at søge efter svar men finder ikk rigtigt noget... Jeg modtager LG´s plasma fra fælledskøbet imorgen og vil gerne overføre vga + lyd sigal fra min comp. --> vga + lyd til tvét trådløst.. mener engang at have set en sender der kunne overføre både vga, scart lyd og ir men kan selvfølgelig ikke huske hvor... hvis ikk det kan lade sig gøre, søger jeg en løsning der kan sende vga-->scart + lyd overvejer at køre det gennem min sony dvd-optager hvis det kun kan blive vga-->scart men er ikk sikker evt. andre bud på opsæning må gerne bringes håber i kan hjælpe >dreamer |
||
VAIO Z
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Joined: 05-Oktober-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 15694 |
![]() |
|
Det kan du ikke. VGA+lyd kan ikke overføres trådlåst. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
pioman ![]() Junior bruger ![]() ![]() Joined: 12-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 47 |
![]() |
|
hvad er så den bedste måde/kvalitet at sende fra pc?? har vga, s-vhs og dvi udgang på pc og hvilket av-link er pt det bedste?
Lige et andet ? der vel hører under dette forum: hvad er bedst - scart vs component ?? er der nogen forskel? (skal forbinde dvd optager (sony hx-710) med plasma (LG px5)
|
||
VAIO Z
|
||
![]() |
||
sussie ![]() Bruger ![]() Joined: 24-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 209 |
![]() |
|
Tilfældigt stødte jeg på denne sag til 140 dollar, som overfører billede og lyd trådløst fra PCens VGA henh. lydudgang til Fjernsynsskærmen.
Wireless PC to TV converter, 2.4 GHz ![]() This is the first truly wireless VGA to TV converter for professional presentations, computer gaming, internet browsing, and more on your TV. Simply connect the sender unit to the VGA and audio ports on any laptop, desktop, video game console, or any other VGA source with the supplied cable. The sender converts the signal from VGA to the signal your TV uses and sends both the video and audio signals wirelessly up to around 125-150 feet. The receiver unit is equipped with composite, S-Video, and RGB video outputs. Simply connect your TV to the receiver unit using the included cables of your choice (composite video/audio or S-video). The unit also functions as a wired VGA to converter box. There are composite, S-video, and RGB out ports on the sender unit as well. Specifications Package Contents Ultimate Wireless converter/transmitter Ultimate Wireless receiver Composite + stereo audio cable Composite video cable S-video cable PC audio cable VGA pass-through cable 2 wall-mountable power adapters Battery Pack User's Manual Video Interface VGA Female input port VGA Female output port (for simultaneous TV/Monitor viewing) Composite RCA output (Video/Audio) S-Video output (wired only, not on wireless receiver) RGB RCA output (wired only, not on wireless receiver)1+ $139.95 Wireless PC to TV Converter Edited by sussie - 21-Marts-2006 at 13:06 |
||
![]() |
||
RealMe ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 08-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 71 |
![]() |
|
Jeg sender selv trådløst vha. Medion MSN 5000 (kan købes i TDC) Her bruger jeg PCéns TV-out. Trådløst signal KAN forstyrres - bla. af at der kommer en person gennem signalet.
Derfor vil jeg fremover benytte flg fremgangsmåde:
Sende signalet til en kasseret Videooptager til en line in. Jeg vælger S-VHS out på PC og sender det gennem en scartadaptor og ind i AV1. Når jeg vælger AV1 som indgangskanal på min video videresendes signalet ud af RF-antennestikket. Jeg sender nu dette antennekabel hen i min RF fordelerbox - indstiller TV, HDoptager osv på den givne frekvens - og vupti - så løber mit PC-signal som e analogt TV-signal i alle husets antennestik.
Og dem har jeg i alle rum.
|
||
RealMe
TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J |
||
![]() |
||
Sool ![]() Bruger ![]() Joined: 22-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 123 |
![]() |
|
Undskyld jeg lige hiver et gammelt emne frem.. Men jeg vil gerne lige høre RealMe om du fik det til at virke ved at sende signalet trådløst fra pc til en vhs og så videre ud i antenne-netværket ?? Hvis vil jeg meget gerne høre lidt nærmere om det, er billedet ok? (til at leve med altså) og hvordan ser setuppet ud, så man kan kopiere det. :) |
||
![]() |
||
RealMe ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 08-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 71 |
![]() |
|
Undskyld jeg lige hiver et gammelt emne frem.. Men jeg vil gerne lige høre RealMe om du fik det til at virke ved at sende signalet trådløst fra pc til en vhs og så videre ud i antenne-netværket ?? Hvis vil jeg meget gerne høre lidt nærmere om det, er billedet ok? (til at leve med altså) og hvordan ser setuppet ud, så man kan kopiere det. :) [/QUOTE]
Jeg har haft setop'et til at køre, og det virkede fint. Men efter at jeg fik min Digiality CX 302 digitale HD-optager bruger jeg ikke mere optagelser fra PC til TV.
Men setop'et er:
PC-ens TV-out samt lydkortets line out føres til "udgået" video' AV1. Vælges AV1 som kanal på video sendes dette signal nu videre gennem RF-antenneudgangen. Antennekablet herfra skal nu kobles i en fordelerbox sammen med dit almindelige kabel fra antennen....men selvfølgelig FØR det fordeles ud i rummene. Hos mig var antennens fordelerbox på loftet lige over PC'en, så det var jo let nok.
PS. Der er selvfølgelig to ulemper:
1. Videoen skal være tændt (læs strømforbrug) for at det virker.
2. Skærmbilledet forsvinder jo fra PC'en til TV'et og efterlader PC'en som ubrugelig for andre mens den viser film mv.
|
||
RealMe
TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J |
||
![]() |
||
Sool ![]() Bruger ![]() Joined: 22-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 123 |
![]() |
|
Hej igen. Jeg fik selv forbundet det her forleden, har samme setup som dig med fordelerbox på loftet, har dog ledning fra video (står ved pc) til loft via loftlemmen. Billedet blev dog noget værre end forventet, havde bestemt ikke regnet med et godt signal, men det blev ekstremt dårligt :) Lyden går glimrende igennem uden forstyrrelser, så om ikke andet kan jeg bruge løsningen til at spille musik i stuen, fra mediacentrer. Jeg vil lige rode lidt med kablerne og se om jeg ikke kan få et bedre signal frem. Men ellers tak for hjælpen |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() |
|
På CES messen viste Philips en trådløs HDMI forbindelse, som virkede. Den skal nok blive interessant. Glemte link:
Edited by Kandersen - 19-Januar-2007 at 12:56 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det vil vi vist alle se frem ti Sådan engang om nogle år når det er til at købe |
||
![]() |
||
zaboom ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 29-November-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 354 |
![]() |
|
Der står i et af de links der er på siden: Ever wanted to connect a video component to a monitor or a projector on the other side of the room but didn't want to run an expensive, unsightly HDMI cable to it? Well, Philips has introduced a set of wireless HDMI "cables" that will allegedly hit stores midyear, with a $300 price tag. I know it sounds a little contradictory to call cables wireless, but hey, I don't write the press releases or name the products. Så omkring sommer - 300$ |
||
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
||
![]() |
||
Magosa ![]() Bruger ![]() Joined: 30-Juni-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 97 |
![]() |
|
Jeg glæder mig til http://www.netgear.com/Products/Entertainment/DigitalMediaPl ayers/EVA8000.aspx Tror den er cool... |
||
Sony 40" W-Series
Panasonic DMR-EH65 Onkyo TX-SR605 Qnap TS-201 Gallo Nucleus Micro PS3 Wii |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |