recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Film og udsendelser
  New Posts New Posts RSS Feed - Så erklærer blockbuster sig konkurs
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedSå erklærer blockbuster sig konkurs

Post Reply Post Reply
Author
Platin medlem
Platin medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Så erklærer blockbuster sig konkurs
    Posted: 24-September-2010 at 16:16
OuchSå gik den ikke længere i denne omgang fra blockbuster.
Jeg håber ikke det kommer til dk. For de er nogen af dem som kører med flests blu-ray film.

Edited by flemming larsen - 24-September-2010 at 16:17
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
DrageMester View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 16:37
Det er vel kun det amerikanske Blockbuster, der er gået konkurs, og ikke Blockbuster i Danmark?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 16:40
De skriver dette.
Blockbuster har indgivet konkursbegæring. Det betyder imidlertid ikke, at din lokale afdeling lukker lige med det samme.
Så jeg ved ikke hvad man tro. Jeg vil da nødig undvære, biksen på hovedgaden i taastrup.
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
Naiera View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 16:42
Den danske kæde er et helt separat firma, som har givet overskud igennem hele 'krisen', blandt andet. Den amerikanske kædes konkurs får ingen betydning her.
Back to Top
Allan Olesen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 18:42
Så vidt jeg kan se, er nyheden forkert/fejloversat.

Der er tale om en "Chapter 11 bankrupcy protection". Så vidt jeg ved, svarer det til en dansk betalingsstandsning, ikke en konkurs.

I det eneste tilfælde af en Chapter 11, jeg selv har haft berøring med, kom virksomheden særdeles helskindet ud af sagen. Jeg ved dog ikke, hvor normalt det er.
Back to Top
frugtkompot View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 19:42
Blockbuster er simpelthen nødt til at tilpasse deres forretning, hvilket de ikke har været villige til at gøre i USA. De har i stedet forsøgt at forhindre spredningen af streaming og dvd-by-mail, og har i de forsøg i øvrigt haft stor opbakning fra en del af de større studier i Hollywood, der tilsyneladende heller ikke forstår sig på moderne distributionsmuligheder.

Dejligt, at forbrugerne endelig har talt. Lad os håbe, det får lidt mere ryk i udviklingen, og at denne spreder sig hurtigere til Danmark, hvor Lovefilm i øjeblikket er det eneste fornuftige filmudlejningssted.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Back to Top
Henrik K Kristensen View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 20:05
Jeg kan ikke se det ærgelige i at et Amerikansk firma må lukke ned hvis markedet til deres produkt ikke længere eksisterer?
Back to Top
lunddal View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 21:32
Originally posted by Allan Olesen Allan Olesen wrote:

Så vidt jeg kan se, er nyheden forkert/fejloversat.Der er tale om en "Chapter 11 bankrupcy protection". Så vidt jeg ved, svarer det til en dansk betalingsstandsning, ikke en konkurs. I det eneste tilfælde af en Chapter 11, jeg selv har haft berøring med, kom virksomheden særdeles helskindet ud af sagen. Jeg ved dog ikke, hvor normalt det er.

Det kan netop sammenlignes med betalingsstandsning, og Blockbuster har absolut ikke i sinde at lukke i USA.

Planen er bl.a. at rekapitalisere sig, så gælden går fra $1 mia. til $100 mio.
Back to Top
JesperLund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 24-September-2010 at 22:58
Originally posted by Allan Olesen Allan Olesen wrote:

Der er tale om en "Chapter 11 bankrupcy protection". Så vidt jeg ved, svarer det til en dansk betalingsstandsning, ikke en konkurs.

Det er mindre en en dansk betalingsstandsning, da den amerikanske konkurslov i udpræget grad handler om at videreføre virksomheden efter en restrukturering, mens den danske konkurslov efter tysk mønster primært handler om at beskytte kreditorerne.

Chapter 11 er nærmest blevet en forretningsstrategi i USA, hvis man vil tvinge kreditorer, fagforeninger, eller sagsøgere til en genforhandling af deres krav. Store dele af de amerikanske flyselskaber er eller har været i Chapter 11.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.