recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - LG og alle deres modelnumre
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedLG og alle deres modelnumre

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: LG og alle deres modelnumre
    Posted: 19-August-2011 at 14:36

Hejsa

Hvis man nu fandt på, at udskifte sit Panasonic PX80 til et LG 50" plasma-TV - hvad pokker skal man så vælge? Det er noget nær umuligt at finde rundt i deres forskellige serier (PKxxx, PZxxx, PJxxx, etc, etc). Er der nogen logik i disse serier?

Nå ja, nye gadgets kan man jo altid bruge, og kunne sagtens bruge mit Panasonic i soveværelset, og i min søgen er jeg derfor kommet frem til blandt andet PK550N. Det skulle være Full-HD, men LGs egen hjemmeside skriver, at det er 'HD Ready' - hmm, forvirringen breder sig.

Kravene er nogenlunde disse og skal primært bruges til TV (SD- og HD-TV) og film fra Bluray:

Full-HD
THX-godkendt
Gerne mindst 3 HDMI-tilslutninger
Pris mellem 5000-6000,-

Internet, 3D, Youtube, Skype, etc, har jeg ikke og får jeg heller ikke brug for og vil helst heller ikke betale for det.

Er der andre LG, som jeg også bør kigge på?

Edited by sbndk - 19-August-2011 at 14:37
Back to Top
bruger udmeldt 5 View Drop Down
--
--

Direct Link To This Post Posted: 19-August-2011 at 17:38
kik efter de ældre 50PS8000 herinde i forum, der har vist også været en 60PS8000 til 6-8K.
så får du det meste som du beder om og ingen SmartTV funktion, men stadig mulighed for afspilning af foto og medie via usb, hvis du ønsker.

PZ serien er vist de nyeste plasma med 3D , PT er uden...
PJ serien er vist en gammel serie?

Edited by pendec - 19-August-2011 at 17:41
Back to Top
jj79 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 19-August-2011 at 22:14
Mindes jeg så et 50" pv2xx i bilka bladet i denne uge til 5k, dog vist kun med 2 hdmi - men kan ikke helt hitte ud af forskellen på pv & pk må jeg nok indrømme, synes de lyder meget ens i opgivelserne - men "tror" pv er den nye lavere serie uden 3D...
Back to Top
SteffenD89 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 19-August-2011 at 22:44
Originally posted by sbndk sbndk wrote:

Hejsa

Hvis man nu fandt på, at udskifte sit Panasonic PX80 til et LG 50" plasma-TV - hvad pokker skal man så vælge? Det er noget nær umuligt at finde rundt i deres forskellige serier (PKxxx, PZxxx, PJxxx, etc, etc). Er der nogen logik i disse serier?

Nå ja, nye gadgets kan man jo altid bruge, og kunne sagtens bruge mit Panasonic i soveværelset, og i min søgen er jeg derfor kommet frem til blandt andet PK550N. Det skulle være Full-HD, men LGs egen hjemmeside skriver, at det er 'HD Ready' - hmm, forvirringen breder sig.

Kravene er nogenlunde disse og skal primært bruges til TV (SD- og HD-TV) og film fra Bluray:

Full-HD
THX-godkendt
Gerne mindst 3 HDMI-tilslutninger
Pris mellem 5000-6000,-

Internet, 3D, Youtube, Skype, etc, har jeg ikke og får jeg heller ikke brug for og vil helst heller ikke betale for det.

Er der andre LG, som jeg også bør kigge på?

Hvis du er heldig, kan du stadigvæk finde et LG PK950, men det er så lige en smule dyrere - 7000kr
Back to Top
--
--

Direct Link To This Post Posted: 20-August-2011 at 00:36
Originally posted by jj79 jj79 wrote:

Mindes jeg så et 50" pv2xx i bilka bladet i denne uge til 5k, dog vist kun med 2 hdmi - men kan ikke helt hitte ud af forskellen på pv & pk må jeg nok indrømme, synes de lyder meget ens i opgivelserne - men "tror" pv er den nye lavere serie uden 3D...
pv2xx serien er så også kun med 1024x768 opløsning, så selvom jeg var glad for min PQ skærm, så burde man vel vælge FullHD nu?
Back to Top
jj79 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 20-August-2011 at 19:16
Originally posted by pendec pendec wrote:

Originally posted by jj79 jj79 wrote:

pv2xx serien er så også kun med 1024x768 opløsning, så selvom jeg var glad for min PQ skærm, så burde man vel vælge FullHD nu?

Tjek lige dette link http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/LG/LG-50PV250N--01158000070(Purchase_Other_DS) - i så fald har de klokket i beskrivelsen - den fremgår nemli som fuld hd både i bilka og elgigantenSmile
Back to Top
--
--

Direct Link To This Post Posted: 20-August-2011 at 21:40
det var så 50PJ250 som var med 1024x768.. det var en qoute fejl :)
Back to Top
sbndk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 22-August-2011 at 10:30
Tak for alle indspark indtil videre.

Nu har jeg kigget lidt på PZ550N, som udover at være et 3D-TV, ser ud til, at opfylde alle krav. 3D kan man vel bare lade være med at bruge?

Er der nogen, der kender dette TV og kan sige lidt om billedkvaliteten på dette? Godt/skidt?
Back to Top
--
--

Direct Link To This Post Posted: 22-August-2011 at 11:52

Nu har jeg kigget lidt på PZ550N, som udover at være et 3D-TV, ser ud til, at opfylde alle krav. 3D kan man vel bare lade være med at bruge?

Er der nogen, der kender dette TV og kan sige lidt om billedkvaliteten på dette? Godt/skidt?
test på flatpanels.dk

Edited by pendec - 22-August-2011 at 11:53
Back to Top
sbndk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 22-August-2011 at 12:04
Originally posted by pendec pendec wrote:

test på flatpanels.dk

Merci! Smile
Back to Top
sbndk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 22-August-2011 at 12:08
Men det link er vedrørende PZ950W, som er i en helt anden prisklasse. Giver det mening, at sammenligne de to skærme?
Back to Top
--
--

Direct Link To This Post Posted: 22-August-2011 at 17:16
funktionsmæssig jo.. billed kommer jo an på om man kan tweake sig til det samme udover frekvens opdatering som jo nok ikke er en tweak.

men korrekt panel kan være lidt bedre. men alligevel.. ekstra software funktioner koster også, og lg er gode til det med topmodeller som primært er software som smides oveni.

og design! (edit, den manglede)

Edited by pendec - 22-August-2011 at 17:16
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.