recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Genstridigt plasma retention ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedGenstridigt plasma retention ?

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Genstridigt plasma retention ?
    Posted: 02-September-2011 at 20:57

Har lige et spørgsmål angående retention på et samsung PS63C7705YSXXE.

Jeg kom til at se i bunden af min skærm nederste i venstre hjørne at der efter et par timers spil på min Ps3 med Fifa 11 i at der nu er kommet noget retention efter et EA logo som bar ik vil gå væk igen.

Det skal lige med at jeg har haft spillet det samme spil igemmen noget tid dog kun nogen få timer om dagen vi snakker 1 til max 2 timer om dagen over som sagt en længer periode.

Nu til sagen :

Det skide logo som nu kun kan ses meget svagt på hvid og lyse baggrunde, Ja det kan eller vil bar ik gå væk jeg har kørt de ruller jeg har i jeg ved ikke hvor lang tid nu uden det desværre har hjulpet det helt store.

Lige da jeg opdaget at den var gal der kun man se at der stod ea sports i logoet det kan man dog ikke mere men man kan ane en rund cirkel der hvor logoet var eller er.

Hvad stiller man op med sådan noget retention vis det er hvad jeg ser på min skærme ?

Går det væk af sig selv ? vis ja hvor lang tid kan sådan noget så ta ?

Samsung 55" UE55HU7505XXE

logitech Z-5450 Wireless/5.1 speaker THX

Sony Playstation 3 500 gb

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:12

Retention vil forsvinde forholdsvis hurtigt når andet vises på panelet, er det ikke væk efter f.eks en time med Myrekrig, så kan det næsten kun være Burn In, og det er en permanent skade.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
NintendoB View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:15

Så må det være Burn In jeg har så. 

Fejlen om man vil blive opdaget for lidt over en uge siden der er bliver kørt fler timer/dage nu med både ruller og myrekrig som du nu kalder det.

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:26
Så kan det kun være Burn In hvis ikke det er væk nu, og det bliver ikke bedre hvis der i længere tid er et kraftigt logo på samme sted. Logoer er normalt ikke så kraftige at de skulle kunne gøre skade.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
tvkartoffel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:34
@ NintendoB

Jeg tror ikke du får andet svar på recordere end du allerede har fået på flatpanels.

Der er ikke noget særligt man kan gøre ved det. Myrekrig og ruller gør ikke noget almindeligt tv og video ikke gør. - Andet end at fjerne retention hurtigere.
Du kan vælge at klage over det hvis der stadig er garanti. Se tråd om panasonic burn in. Regn med at det er besværlig og tidskrævende, men det kan lade sig gøre.

MVH
Back to Top
NintendoB View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:35

Da problemet blive opdaget for lige godt en uge siden der stoppet jeg alt spil på tvet for netop at undgå at forværre problemet .

nu står jeg så tilbage med et tv som ikke er egnet til det jeg endelig købt det til Tak samsung for et skide godt produkt ;) 

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:44

Plasma paneler er suverene til TV, DVD og BD, men mindre velegnet til spil, det er for det meste dem der skaber problemer som du har oplevet. LCD er mere velegnet til Statiske elementer, som der en del af i spilgrafik. PC monitorer er jo heller ikke plasma.
Back to Top
NintendoB View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:45
Originally posted by tvkartoffel tvkartoffel wrote:

@ NintendoB

Jeg tror ikke du får andet svar på recordere end du allerede har fået på flatpanels.

Der er ikke noget særligt man kan gøre ved det. Myrekrig og ruller gør ikke noget almindeligt tv og video ikke gør. - Andet end at fjerne retention hurtigere.
Du kan vælge at klage over det hvis der stadig er garanti. Se tråd om panasonic burn in. Regn med at det er besværlig og tidskrævende, men det kan lade sig gøre.

MVH

Sikket ikke nej men derfor kan man jo godt prøve at søge hjælpen andre steder, Også selv om de svar der kommer måske godt kan lyde ens hvem ved måske der kunne ske at komme noget fram som kunne hjælp på mit problem. 

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Back to Top
NintendoB View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:50
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Plasma paneler er suverene til TV, DVD og BD, men mindre velegnet til spil, det er for det meste dem der skaber problemer som du har oplevet. LCD er mere velegnet til Statiske elementer, som der en del af i spilgrafik. PC monitorer er jo heller ikke plasma.

Da jeg i sin tid stod med valget mellem LCD som jeg altid har haft og så plasma der var folk ved at vælter over hinanden for at anbefale mig et plasma tv også selv jeg syntes at jeg gave pænt udtryk for den gang at det også skulle kunne håndter spil.

Edited by NintendoB - 02-September-2011 at 21:53

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Back to Top
tvkartoffel View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 21:57
Originally posted by NintendoB NintendoB wrote:

Originally posted by tvkartoffel tvkartoffel wrote:

@ NintendoB

MVH

Sikket ikke nej men derfor kan man jo godt prøve at søge hjælpen andre steder, Også selv om de svar der kommer måske godt kan lyde ens hvem ved måske der kunne ske at komme noget fram som kunne hjælp på mit problem. 

Det var ikke ment som en reprimande. Realiteten er desværre bare at der ikke er noget man selv kan gøre der er effektivt. Der har været utallige tråde om dette emne og svaret er hver gang at man kan prøve med myrekrig, ruller eller lignende i rigtig mange timer og se om det hjælper lidt. Det gør det som oftest ikke rigtig.
Gør dig selv en tjeneste og gør op med dig selv om det virkelig er et problem. Hvis det er så klag over det. Ellers lad det være og håb på det bliver bedre med tiden. Jeg har en lille smule uens slid på mit panel. Det er synligt - hvis jeg kigger nøje efter det - I praksis er det ikke længere et problem, da det er blevet lidt bedre med tiden.

MVH
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 22:01

Plasma kan godt køre spil, man skal bare være opmærksom på statiske elementer i længere tid, spilgrafik kan være meget "skarp" i forhold til TV billeder. Med forholdsregler (TV indstilling) over for det, så er der ikke problemer.
Back to Top
NintendoB View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 02-September-2011 at 22:08
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Plasma kan godt køre spil, man skal bare være opmærksom på statiske elementer i længere tid, spilgrafik kan være meget "skarp" i forhold til TV billeder. Med forholdsregler (TV indstilling) over for det, så er der ikke problemer.

De råd skulle jeg jo ha haft sammen med anbefalingen om at købe plasma den gang så hade jeg nok ikke haft problemet i dag Wink 

Xbox360 120 gb

Nintendo Wii
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.