|
Boxer lancerer HD TV |
Post Reply ![]() |
Page 123 6> |
Author | |
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Joined: 05-Oktober-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 15694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 14-September-2011 at 09:23 |
Edited by Lars - 14-September-2011 at 09:24 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder godt! Så blir' jeg måske alligevel Boxer kunde på sigt
![]() Og så alligevel ikke
![]() "Ja, vi skal have flere kanaler ind i MUX3 og MUX4, men det er vi også overbeviste om at vi kan." siger Steen Ulf Jensen til recordere.dk Edited by Kampus - 14-September-2011 at 13:02 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Det kan der vel egentlig også komme, men så må der også på de MUX bruges T2, ellers vil det tvivlsomt blive godt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Joined: 14-Maj-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 2247 |
Uanset hvad Boxer siger om bedre MPEG komprimering og stat-muxing, så kan man ikke på nogen god måde få 30 SD kanaler med lyd og signalering ind i 44.6 Mbit/sek (2 x 22.3 Mbit/sek).
Men man kunne måske tænke, at Boxer flyttede de dyreste og de mindst købte kanaler til den nye mux5. Boxer kunne så give et tilbud om en ny boks - meget billigt - til disse kunder, der enten betale meget eller kun er ganske få.
I en ny DVB-T2 mux5 kan der vel sendes ca 36,5 Mbit/sek og så fylder fx 6 SD kanaler @ 2 Mbit/sek = 12 Mbit/sek jo ikke så meget. Der ville stadig være 20-22 Mbit/sek tilbage til HD kanaler og måske 2 Mbit/sek til signalerings-overhead.
Man kunne vel også tænke at TV Sport blev sendt i HD på DVB-T2 muxen - er der ikke noget med en ny fodbold aftale her ?
Man kan nok meget bedre klemme 2 ekstra SD kanaler ind i hver af mux3 og mux4 end 5 ekstra - en 20% forbedring synes mig sandsynlig.
Man skal huske, at de billigste DVB-T2/MPEG-4 HD bokse i England koster £30 ~250 kr. OK de er uden kortlæser, men alligevel.
Lars
![]() Edited by reslfj - 14-September-2011 at 14:52 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Januar-2005 Status: Offline Points: 2047 |
Er TV2 HD med hos Boxer nu ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Den vil som flere steder oplyst, komme hos Boxer når de til April er klar til at kunne udsende i T2.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
spmo ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 28-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 84 |
Hej
De er allerede begyndt at sende DR1 i HD & TV2-LORRY (den nye 24 timers kanal).
mvh
Søren
|
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 12-August-2006 Location: Brøndby,Denmark Status: Offline Points: 1218 |
Det er ikke Boxer der sender DR1 og TV2 Lorry
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Joined: 05-Oktober-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 15694 |
Det er ikke Boxer. De er de kanaler som alle frit kan modtage via egen antenne (public service). Boxer tager sig kun af betalingskanalerne. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Det har man kendt længe at de kanaler ville komme i i HD efter omlægningen, de har jo heller ikke noget at gøre med Boxer, de kan som skrevet ikke sende HD før til April.
|
|
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 15-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 4172 |
Ud over mit CD skal jeg have noget Boxer. Jeg kan jo så slå 3 fluer med et smæk.
Ville tegne et mini abb. tage sport som tillæg.
1. Så har junior TV2 sport.
2. Ville så tage deres Modtager med HD og smide i soveværelset hvor jeg har mit gamle Pio lx508d hængene, den koster 199,- ved nytegning.
3. Ville så tage ekstra kort til sommerhuset, koster 299,- i engangsudgift som jeg ser det. Hertil modtager uden HDD i og hd til 499,-
Så egentligt får jeg 2 modtagere for 995,- med ekstrakort, det kan jo ikke gøres billigere.
Mit spørgsmål er så. Jeg har jo flere små TV på ungernes værelser med DVB-T mpeg4 modtager i. Kan jeg købe et CI+ modul til dem, eller er det kun CI modul der er i dem. CI+ ville være bedst da jeg forventer at de fremtidige TV har DVB-T2 tunere. Programkortet, er det ligeglad med om det sidder i CI eller CI+ modul. Er programkort låst til modtager ?
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Helsinge ![]() Bruger ![]() Joined: 20-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 115 |
Slettet!
Edited by Helsinge - 27-Marts-2012 at 07:57 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 6> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |