|
|
Post Reply ![]() |
Author | |
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 593 |
![]() Posted: 19-September-2011 at 16:51 |
Jeg havde egentligt bestemt mig for et LG PZ550N, men er milimeter fra at bestille et Panasonic 50VT20 i stedet. Efter hvad jeg kan læse mig frem til og se, så er Panasonic'en stadig helt i toppen både hvad angår 2D og 3D.
Spørgsmålet er: er merudgiften (cirka 4000,-) godt givet ud i forhold til, hvad man får af bedre billedkvalitet? Eller er der andre TV indenfor samme prisramme, så også er værd at overveje?
Dertil vil jeg have mig en Panasonic DMP-BDT310. Er det et problem i forhold til, at min Marantz-receiver "kun" afspiller DTS? Jeg vil vel stadig kunne få almindelig DTS-lyd ud, selvom bluray-afspilleren afspiller DTS-HD, etc?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() |
Ja, det vil altid være muligt at få højeste fællesnævner.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 593 |
![]() |
Ok, fint. Så er der en bekymring mindre :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu fik jeg bestilt Panasonic DMP-BDT310. Elgiganten har dog først 50VT20 på lager d. 0110, så jeg venter lige lidt med at trykke 'Bestil' hos dem.
Nu kom jeg dog til at tænke på, om jeg også skal have et nyt HDMI-kabel (1.4), for at tilslutte afspilleren til TV? Eller kan jeg bare fortsætte med at bruge mit nuværende HDMI-kabel?
Hvis jeg skal have et nyt: hvor finder jeg et godt kabel (uden det koster en bondegård)?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() |
Ja du skal bruge 1.4 til 3D. Kabler kan købes hos forhandleren.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Argh, det skulle jeg have tænkt på, inden jeg bestilte ved Komplett :)
Nå, anyway - nogle anbefalinger til sådan et kabel?
Jeg har selv kig på f.eks. sådan et her: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/clicktronic_14_high_speed_hdmi_kabel_2_m_4862_da.html |
|
![]() |
|
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Joined: 24-November-2010 Status: Offline Points: 305 |
![]() |
Jeg bruger nu HDMI 1.3 kabel uden problemer til 3D. Det afhænger nok mere af kvaliteten af kablet end standarten. Prøv det du har inden du bruger flere penge.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det vil jeg lige prøve af først - tak.
|
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Joined: 22-August-2006 Location: Aalborg Denmark Status: Offline Points: 1426 |
![]() |
køre med harald skral kabler og der virker fint med 3d
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er eddikesur over, at 50VT20 ikke er på lager nogle steder - udover hvis jeg vil betale 5000,- ekstra :(
Hvad med Panasonic TX-P50ST32Y i stedet? Er det et dårligere TV end 50VT20? Bedre? Samme panel og billede? Jeg har prøvet at sammeligne dem på Elgigantens hjemmeside, og ser kun marginale (og i mine øjne ikke voldsomt betydende forskelle), men den sammenligning siger desværre nok ikke ret meget om hvor godt TV'et er i forhold til 50VT20.
|
|
![]() |
|
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 17-Oktober-2010 Location: DK Status: Offline Points: 1330 |
![]() |
jeg vil tro, at man skal op i GT30, for at nå de samme højder som VT20, men vil umiddelbart TRO at der fåes et bedre billede i VT20...
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |