recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - HJÆLP - Computeren genstarter
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedHJÆLP - Computeren genstarter

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: HJÆLP - Computeren genstarter
    Posted: 15-Juni-2006 at 13:48

Jeg har sat nyt bundkort, ram og grafikkort i min søns computer pentium 4 3,0

Grafikkort 6600 GT Ram Corsair 4* 256 mb. efter det er computeren begyndt at genstarte op til en 3-5 gange om dagen når han spiller Counter Strike og World of Warcraft. Driveren til grafikkortet en den sidste nye - er der nogen der har en ide til hvad det kan være?

Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Panasonic PZ800 50 tommer
Back to Top
Mollerup View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 14:09
Det kan være at pc'en bliver for varm, prøv at tage siderne af pc'en og se om det hjælper.
Back to Top
perhansen View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 14:20

Hej Mollerup

Det har jeg gjort - jeg har et program installeret til at se om den bliver for varm, og det gør den ikke.

Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Back to Top
pfugl View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 14:30

Det kan også være strømforsyningen der er overbelastet.

______

Peter

Back to Top
birkholm View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 15:22
Originally posted by perhansen perhansen wrote:

............Ram Corsair 4* 256 mb. efter det er computeren begyndt at genstarte op til en 3-5 gange om dagen ..........

Jeg har flere gange set ram give problemer. Hvad bus-hastighed kører du og hvad kan rammene!? Har du Overclocket?!

Venligst
Birkholm

Back to Top
perhansen View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 17:24

Hej Birkholm

Den er ikke overclocket - det med bus-hastighed hvor ser jeg det hen og hvad rammene kan køre med?

mvh Per Hansen

Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Back to Top
cjoscar View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 17:40
det er nok din cpu der bliver for varm prøv at tage den af bundkortet og se om kølepastaen er smurt ordenligt på
Back to Top
Pade2204 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 19:58

Jeg har haft samme problem. (trods der er mange ting der kan skyldes dit problem)

Bruger du nvidia's nyeste drivere til grafikkortet? Det er langt fra sikkert at den nyeste version er den bedste til dit kort. Prøv evt med en ældre version af nvidia drivere !

Det virkede for mig.

Back to Top
AndersPier View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 20:38

Højst sandsynligt strømforsyningen, som ikke leverer nok strøm (amperer) IKKE at forveksle med WATT, til dele af komponenterne i maskinen.

Har selv haft eksakt samme problem - og husk nu WATT'ene i strømforsyningen er IKKE alt. Der findes VIDT forskellig kvalitet, på strømforsyninger. Hvis strømforsyning, e.g. ikke er ordentlig istand til at give en tilstrækkelig vedvarende strøm (amperer) på 12  eller 5 volten, så opleves dette typisk med genstart af maskinen.

Eksempelvis kan en 350 WATT strømforsyning, være LANGT bedre / mere stabil og endda trække mere, end en 400 WATT (da WATT'ene opgivet er PEAK, ment intet siger om hvilken garanteret vedvarende MAX-amperer, den kan levere på feks. 12 Volten).

Jeg kan varm anbefale e.g. Enermax, Antec eller Thermaltake - det er dem jeg har BEDST erfaringer med.

Havde feks. selv en QTec strømforsyning (400WATT), som brændte af på et tidspunkt og før da, havde voldt en del problemer. Denne blev skiftet til en 350 WATT Antec (kvalitets strømforsyning), som er den min maskine kører 100% stabilt med i dag.

Jeg er INGEN Tweaker-Tom, med min PC, men lige præcis på dette områder - må jeg give mange af disse Tweaker ret. Der er STOR forskel på strømforsyninger.

Vil næsten æde min hat på, det er din strømforsyning, når det ikke er et varmeproblem og du ikke før har haft problemet med genstart. Typisk hvis man skifter bundkort, CPU, RAM og/eller grafikkort - kommer der ekstrakrav til strømforsyningen, samt spændingen (volt) og strømmen (amperer) denne kan levere.

Se feks. her, et lignende problem (jeg søgt på Google): http://www.hol.dk/traad.asp?tid=238366&fid=2

Skriv gerne tilbage i denne tråd - når du finder fejlen.

Edited by AndersPier - 15-Juni-2006 at 22:04
Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Back to Top
Johnny37 View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 21:53
den bliver for varm, eller din strømforsyning er for lille..... kunne også være driver, men tror ikke at fejlen ligger her
Back to Top
Zagadka View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Juni-2006 at 23:13
Man kunne sikkert analysere og skrive en masse til dette, men jeg hæfter mig ved at det sker når han spiller CS og WoW. Begge spil kræver så vidt jeg ved en del arbejde af grafikkortet, så det er min hovedmistænkte.

En løsning som jeg har hørt nogle gange på problemer der ligner problemer med varme er at pille grafikkortet helt ud og sætte det i igen. En dårlig forbindelse mellem soklen og grafikkortet kan få det til at sætte ud ved belastning.
Back to Top
fumse View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 16-Juni-2006 at 00:24

Det er gode bud som folk kommer med, og det er også typisk noget som Driver, PSU problem, hardware fejl.

Men lige netop din fejl fik jeg også da jeg gik fra et 128 til et 256 mb nvidia kort. Jeg opdagede at min bios var sat til at håndtere 128mb AGP, så da jeg satte den til 256mb AGP (hvis du kører pci express er det detsamme), virkede lortet med det samme. Så ind i BIOS og tjek det ud!

Alternativ, må man begynde at tage en ny PSU i (eller låne en vens), prøve med andre ram (låne en vens), se om man har installeret for meget crap, eller prøv at fjerne overflødig hardware (tunerkort, IO kort eller lign).

PS: du kan også være heldig at fange en fejlkode (se logfilen ved at klikke højremuseknap på DENNE COMPUTER, og vælg ADMINISTRER->logbog->

Hvis det er tilfældige programmer/fejlkoder den returnere med, så er det ikke et program der gør det, men en af ovenstående ting. Hvis der står det er det samme program/tjenneste m.m. der fucker, så prøv at afinstaller det.

Thomas

Edited by fumse - 16-Juni-2006 at 00:33
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.