|
|
Post Reply ![]() |
Author | |
Tinna ![]() Ny bruger ![]() Joined: 29-Oktober-2011 Status: Offline Points: 2 |
![]() Posted: 29-Oktober-2011 at 20:59 |
Vi, Min søster og jeg, er kommet i tanke om dele af en tegnefilm, som vi jo har glemt store dele af..
Men her er, hva vi husker Vi mindes, at det var en "spille-film", altså med levende mennesker.. en pige med lyst hår - rottehaler/hestehale, som møder en kænguru, som er tegnefilms-animeret. I dens pung gemmer den på 2 rødder - en rød + blå/grøn.. Hvis hun spiser af disse rødder, bliver hun enten stor eller lille... Hun møder en stor myrer, som hedder Big Mama - som synger "Big Mama, jeg er big Mama".. Hun møder også andre på sin vej, som vi ikke kan komme på hvad/hvem er.. Men hva hulan hedder denne film/tegnefilm??? Vi husker ikke om den er dansk produceret, eller om der er lagt danske stemmer oven i.. Hjælp os, inden vores hjerner går helt i overgang Hilsen Anette & Tinna
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() |
Jeg tænker da: Alice i eventyrland! Kan det være den?
http://www.scope.dk/film/6361-alice-i-eventyrland
![]() Edited by Kampus - 29-Oktober-2011 at 21:17 |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
![]() |
Jeg tror i mener "Dot and Keeto"
Samme serie (men ikke samme film) kan ses i bidder på youtube under navnet "Dot and the kangaroo": Wiki her: Det lader til at den oprindelige bog "Dot and the kangaroo" fra 1899 var inspireret af "alice in Wonderland" fra 1865: Så lærte vi også lidt i dag :-) MVH Edited by tvkartoffel - 29-Oktober-2011 at 21:38 |
|
![]() |
|
Tinna ![]() Ny bruger ![]() Joined: 29-Oktober-2011 Status: Offline Points: 2 |
![]() |
Kampus, det kunne det godt ha været, men desværre nej. Men tak for dit forslag :-)
tvkartoffel, for saaaaaaaaaaatan du er en skat - det er præcis Dot!!! *Nostalgien vil ingen ende tage pt* Tusind tak.. der var total hjernevrider-overgang, den aften, vi sad og snakkede om gamle tegnefilm hehe Jeg vil straks vække min søster på dette ukristelige tidspunkt, blot for at fortælle hende at mysteriet er opklaret... men i Dot-filmen, som jeg har skimtet igennem på youtube, ser jeg ikke nogen rødder på noget tidspunkt, som hun skal spise af :/ Måske blander jeg et par tegnefilm sammen??? Men tuuusind tak :-)
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |