recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - Opdateret anmeldelse af Canon printere
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedOpdateret anmeldelse af Canon printere

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Opdateret anmeldelse af Canon printere
    Posted: 15-Oktober-2004 at 17:05

Jeg har valgt at opdatere anmeldelsen af Canon i865 med et afsnit om afløseren IP4000, som er en virkelig god printer!

(Næe, jeg får ikke penge af Canon og de ville heller ikke forære Recordere.dk én til en konkurrence)Cry

Find anmeldelsen her

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Back to Top
p-HD View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Oktober-2004 at 18:41

Hvilke net-steder kan du anbefale at købe dette lille svendestykke? Her tænker jeg mest på prisen. Sådan en lille IP4000 vil jo være dejlig til at få sine skiver med arkiverede optagelser til at se lidt mere spændende ud.

Svar her eller send gerne en PM.

Mvh
p-HD

Back to Top
Lars View Drop Down
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 15-Oktober-2004 at 18:52

Hej p-HD

Originally posted by p-HD p-HD wrote:

Hvilke net-steder kan du anbefale at købe dette lille svendestykke? Her tænker jeg mest på prisen.

edbpriser.dk har altid lidt at vælge imellem

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Back to Top
MichaelS View Drop Down
--
--

Direct Link To This Post Posted: 15-Oktober-2004 at 19:05

Hej P-HD

Jeg vil meget nødigt anbefale nogen frem for andre, men kik på edbpriser og se hver der har en hjemme.

Da jeg havde ventet 3 måneder på min i865'er bestilt hos ITbutikken afbestilte jeg og købte den i en lokal butik. Den har pt udsolgt fordi jeg købte 4 stk IP4000'er til firmaet Tongue

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Back to Top
laursen View Drop Down
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2005 at 20:16

Jeg har nu set IP4000 til omkring de kr. 1000,- og er klar til at købe. blot kunne jeg en gang imellem have brug for at skrive på lidt tykkere papir (karton) - kan IP4000 klare det (er der andre printere der kan skrive på CD/DVD der kan)?

/Lars

Back to Top
Lars View Drop Down
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2005 at 20:55

Hej Lars

Originally posted by laursen laursen wrote:

Jeg har nu set IP4000 til omkring de kr. 1000,- og er klar til at købe.

Købte en før jul - den er FED!

De print direkte på DVD (Verbatim fullface printable) er bare så flotte, og den udskriver ret hurtigt.

Når man lige har udskrevet dem, så er de matte i overfladen. Men jeg har købt en spraylak hos Nierle, som hærder inkjet blækket og skulle gøre det både berøringsfast og lysægte. Den lak gør farverne mere blanke, så det ligner et rigtigt tryk (hvis man holder fnulder og støv væk inden man sprayer lakken på).

blot kunne jeg en gang imellem have brug for at skrive på lidt tykkere papir (karton) - kan IP4000 klare det (er der andre printere der kan skrive på CD/DVD der kan)?

Ingen anelse. Men hvis du sender mig et ark af dem du bruger, skal jeg gerne prøve.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Back to Top
MichaelS View Drop Down
--
--

Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2005 at 21:54

Jeg har nu set IP4000 til omkring de kr. 1000,- og er klar til at købe. blot kunne jeg en gang imellem have brug for at skrive på lidt tykkere papir (karton) - kan IP4000 klare det (er der andre printere der kan skrive på CD/DVD der kan)?

/Lars

Hvor kraftigt papir?

I følge spec kan den klare 64-105 g/m2 men det er duplex enheden der sætter den grænse.

Ved enkelt fødning kan den klare 273 g/m2 !

Jeg propper ofte 160 g/m2 i arkføderen og det går fint.

/MichaelS

mvh MichaelS
Back to Top
laursen View Drop Down
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2005 at 23:12
Originally posted by MichaelS MichaelS wrote:

Hvor kraftigt papir?

I følge spec kan den klare 64-105 g/m2 men det er duplex enheden der sætter den grænse.

Ved enkelt fødning kan den klare 273 g/m2 !

Jeg propper ofte 160 g/m2 i arkføderen og det går fint.

Cool - det var lige det jeg tænkte på (om den kunne tage tungere papir udenom arkføderen) - jeg har forskelligt papir op til ca. 240g/m2.

Den er købt -  nu er spørgsmålet så bare hvor. Jeg kan se at easyshopping har bedste pris (1.098,-), men de er ikke tilsluttet e-mærket (faktisk giver de den ordning et par hårde ord med på vejen). Skulle der måske hellere ofres 9 kroner mere hos ITButikken mod til gengæld at vente 10 dage længere?!?

- Er der nogle der har erfaring med easyshopping?

/Lars

Back to Top
MichaelS View Drop Down
--
--

Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2005 at 23:38

Jeg har ingen erfaring med Easyshopping, men jeg har rigtig dårlige erfaringer med ITButikken.
I et par år handlede jeg meget der, men lige pludselig var det forkerte varer jeg fik tilsendt og fejl på bundkort blev afvist, selv om det absolut ikke virkede. Alligevel - velsagtens fordi de havde kort leveringstid - bestilte jeg I865'en hos dem, men hver uge fik jeg en mail med at leveringen var blevet forsinket og efter 3 måneder, hvor de konstant annoncerede med kortere leveringstid end det de oplyste mig om, og efter en telefonsamtale hvor jeg fik at vide at jeg bare kunne købe den et andet sted, blev den afbestilt og i stedet købt hos kamerahuset.dk (lokal fotobutik, hvor jeg har handlet en del og fået god service hvergang), så det er min anbefaling til dig; en tur til det naturskønne København NV, eller en bestilling på deres hjemmeside.

/MichaelS

mvh MichaelS
Back to Top
laursen View Drop Down
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direct Link To This Post Posted: 07-Januar-2005 at 23:44

Originally posted by MichaelS MichaelS wrote:

så det er min anbefaling til dig; en tur til det naturskønne København NV, eller en bestilling på deres hjemmeside.

Nørre-Bronx here I come (skal jeg mon lade kontanterne blive hjemme )

Tak for tippet - når man når til erkendelsen at man bare 'må have' sådan en ting kan det kun gå for langsomt

/Lars

Back to Top
Moulder View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 08-Januar-2005 at 09:57

Hej med jer.

Kan kun anbefale denne skønne printer.. Jeg købte den selv for et par måneder siden, og har absolut ikke fortrudt. På "Canon Photopaper Pro HR-101" printer den billeder ud så man ikke kan se forskel på dem, og på dem som kommer fra fotohandleren... Print på DVD skiver er også bare helt i top, og det medfølgende software er meget nemt at bruge til formålet.

Jeg har indtil nu brugt 4 sæt farvepatroner, den indeholder jo 4 stk. BCI-6 patroner og 1 stk. BCI BK-3. De sidste 3 sæt er kompatible patroner, og der har ikke været nogle problemer med det. Så jeg kan kun anbefale kompatible patroner

BCI-6    = 25,- pr. stk.

BK-3     = 36,- pr. stk.      Ialt.  136,- + Porto.

Kan evt. købes her.

(Hos min lokale "blækpusher" koster samme bestilling af originale patroner ca. 565,- kr.  )

Mvh

Moulder
Back to Top
Keld View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 08-Januar-2005 at 21:01

Hej Moulder.

Printmore.dk har ikke ip4000. Er det samme patroner der bruges i de to maskiner?

Keld

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.