|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Jens Thomsen ![]() Bruger ![]() Joined: 06-August-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 136 |
![]() Posted: 01-December-2011 at 11:08 |
Jeg er på udkig efter et nyt LCD-fjernsyn. Jeg vil helst ikke bruge mere end 6.000,- kr på det, så jeg regner med, at jeg kan få omkring 40" i hæderlig kvalitet for det.
Jeg har selv kigget på Sony KDL-40EX721. Det skulle være samme model som KDL-40EX720, som jeg har læst godt om, blot med indbygget wi-fi. Det kan fås hos Elmutanten til 5550,- kr og hos mit lokale Sony Center til ca. 5.800,- kr (inkl. 5 års fuld garanti). Men er der andre fjernsyn i prisklassen, jeg bør kigge på?
|
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Joined: 21-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 117 |
![]() |
Panasonics 46G30Y - det er det bedste TV i 6000,- klassen
![]() http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722784/TV/Panasonic-Viera-TX-P46G30Y-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=46g30y&search=46g30y&other_hits=;;;&sort=4 Jeg ved godt at det er lidt større end du lige regnede med og at det ikke er LCD/LED, Panasonicen er et væsentligt bedre TV og når det har den kvalitet bliver du ikke ked af de ekstra tommer! ![]() |
|
![]() |
|
Jens Thomsen ![]() Bruger ![]() Joined: 06-August-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 136 |
![]() |
Tak for forslaget. Jeg har fravalgt plasma af hensyn til strømforbruget, så jeg kigger udelukkende på LCD.
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Januar-2011 Location: Vejle Status: Offline Points: 4283 |
![]() |
Er super tilfreds med min ex721, og fravalgte også tidligere nævnte plasma fordi jeg syntes billedet var utroligt uroligt. Havde også kigget på nogle af samsungs 6 serie, men syntes efter at have set Sony og en samsung 6 serie i en kammerats hjem, at sonyen havde det bedste billede.
|
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Joined: 21-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 117 |
![]() |
Forskellen er virkelig ikke særlig stor mere :) du kommer næppe til at mærke det på din regning! |
|
![]() |
|
Platon ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 02-Juni-2009 Status: Offline Points: 156 |
![]() |
Jeg hægter mig lige på denne tråd da jeg også skal have nyt i 40-46" klassen og heller ikke over 6k.
Ingen tvivl om det skal være LCD/LED de jeg skal have et TV, der bare virker fra dag 1 under alle forhold og som ikke skal nurses, kallibreres, indkøres med alverdens special DVD'er og specielle krav til mørklægning af stuen, en påtrængende larm under stille scener og ikke fungere som spejl... fik jeg det hele med ?? ![]() Edited by Platon - 02-December-2011 at 12:59 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, du fik vist alle fordommene med ![]() Edited by DavidHimself - 02-December-2011 at 13:27 |
|
![]() |
|
Platon ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 02-Juni-2009 Status: Offline Points: 156 |
![]() |
Tjaaa... men kan jo starte med at kigge de 304 indlæg i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98646&title=panasonic-55vt30y-retention-burnin Og det er bare en blandt rigtigt mange, der er om fornøjelserne ved at have Plasma. Ingen tvivl om at et perfekt kallibreret plasma i en stue, der er indrettet efter det viser et bedre billede end et LCD/LED... jeg gider bare ikke at skulle spilde tid på at nørde med den slags. Med to småbørn kan jeg sagtens få tiden til at gå med mange andre ting ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
I princippet skal alle skærme kalibreres - de kommer altid med en helt skæv indstilling, så det slipper du aldrig for
![]() Og det er ikke noget du kommer til at bruge hverken en hel eller halv dag på... de fleste modeller kan du finde indstillinger til det "perfekte" billede (det er subjektivt i know). Men det ændre ikke på at dit LED også skal indstilles! Det eneste man skal være rigtigt opmærksom på er burn-in. Som i dag ikke repræsentere den store fare med almindelig sund fornuft (og bliver mindre over tid) og når gevinsten er det BEDSTE billede...... så er der jo næsten ingen valide argumenter tilbage. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg gider ikke at skulle bekymre mig om at bruge apperatet rigtigt.
Vi kan sagtens have en af børnenes film stående på pause i en halv dag og det tager et LED/LCD ikke skade af. Et plasma vil aldrig kunne vise et ordentligt billede under alle lysforhold og herhjemme er stuens funktion nr. 1 og TV'et sekundært. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
![]() |
Det gælder alle tv teknikker, ikke kun plasma. Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Nok om det - jeg har nok 5 LCD/LED og 5 plasma fjernsyn i vennekredsen og jeg har nemt ved at se hvad der fungerer
![]() Så tilbage på sporet - anbefalinger til køb af LCD/LED fjernsyn uden det koster en bondegård. Ikke noget 3D, internet og whatever... bare ganske almindelig low-tec husalter, der kan vise et RIMELIGT billede... ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |