|
Minimere retention |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
Ellegaard74 ![]() Bruger ![]() Joined: 05-December-2009 Location: Dk Status: Offline Points: 140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17-December-2011 at 22:29 |
|
Hvis ens tv lider af mere eller mindre retention, hvordan minimere man så det..?
Mindre eller mere lys, har både "Cellelys" og "lysstyrke" at vælge imellem Mindre eller mere kontrast...? Kommer jo nok til at gå ud over kalibreringen og billedkvaliteten, men det er irriterende at se kanal 5's logo i hver reklameblok |
||
Mvh.
Lars Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nu har jeg aldrig selv oplevet retension med de 7 plasma paneler jeg har været heldig at eje, og jeg har aldrig kørt break in eller noget andet. Det jeg tilgengæld altid har sørget for er, at have indstillinger som er noget nær kalibreringsindstillinger. Jeg ser sjældent den samme tv kanal mere end 2-3 timer, og jeg har altid min "Orbiter" kørende. Og nå ja - jeg gamer ikke på PS3 eller lignende
![]() Jeg ved godt at nogle kloge hover vil mene, at jeg bestemt må, med de 7 paneler må have oplevet retension, men det har jeg faktisk ikke. Og jeg tester jævnligt mit billede med f.eks. HD Basic og recordere.dk´s test disc´s
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Ellegaard74 ![]() Bruger ![]() Joined: 05-December-2009 Location: Dk Status: Offline Points: 140 |
|
Så har du nok bare været heldig..... Jeg kører med de indstillinger Rasmus fra flatpanels anbefaler, +/- et eller to trin op eller ned..... Har ingen problemer med ps3 eller lign... faktisk er det som oftest kanal 5's logo der lige forbliver der en 5-10 minutter..... Bare irriterende at kigge på når mannu er begyndt at ligge mærke til det.... Kører jeg testdisk eller "ruller" så kan jeg heller ikke se noget.... det er jo ikke burn in jeg snakker om
![]() |
||
Mvh.
Lars Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10 |
||
![]() |
||
|
P.s... Hva' dælen er en "Orbiter".....???
![]() |
||
Mvh.
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
|
![]() En Orbiter er en facilitet som findes på mange plasmapaneler, som gør, at billedet "rykkes" en lille smule efter givne intervaller, og kan - og måske kan ikke, undgå rentension/burn in
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
Det var ikke sådan ment... ![]() Nååeh, ja, den er også sat til hos mig fra dag 1
|
||
Mvh.
||
![]() |
||
|
Jeg tror desværre ikke at der er ret meget at gøre ud over at justere kontra, farver m.v. en smule ned - dog uden at det går ret meget udover billednydelsen
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Joined: 20-Juni-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 4169 |
|
Ja jeg er så på min 4 plasma på 8-9 år vil jeg tro, og jeg har aldrig oplevet retension. Jeg er endda faldet i søvn ADSKILLIGE gange, UDEN efterfølgende problemer.
Mit første plasma-tv havde noget man vist nok kaldte plasma-slør eller lign, men det var vist afhængig af kildematerialet og det var også et 1. generations plasma , vist nok fra GRUNDIG.
Har aldrig kørt rense-dvd break-in eller lignende, bare brugt det grundigt, uden spil.
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
|
Det er dejligt for jer i aldrig har oplevet retention... :)
Problemet er bare at jeg ikke kan bruge det til ret meget.... for jeg oplever det. Har prøvet at skrue lidt ned for det forskellige uden det helt store held..... tænkte bare om evt kontrast gav mere held end f.eks lys eller vice versa...
|
||
Mvh.
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
|
Kontrast og lys kan dæmpes med fordel, for at imødegå retentionproblemer. Problemet ( hvis man har det ), aftager i takt med ældning af panelet.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Joined: 20-Juni-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 4169 |
|
Hvilket tv drejer det sig om?
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
|
Det er et Samsung PS50C7705
Nå, men det er jo det jeg har prøvet... så må jeg bare gå på kompromis med kvaliteten :(
|
||
Mvh.
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |