recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Rengøring af plasma
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Rengøring af plasma

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sbndk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rengøring af plasma
    Posted: 05-Januar-2012 at 15:08
Hejsa

Det er muligt, at emnet har været oppe før, men så har jeg blot ikke brugt de rigtige søgeord :)

Hvordan rengøres på bedste måde en plasmaskærm? Jeg har prøvet med en hårdt opvredet karklud (kun med vand), men jeg synes stadig at kunne ane nogle fedtede fingre.

Må man bruge decidererede rengøringsmidler på sådan en skærm eller er det no-go?
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 15:24
Du skal bruge microfiberklude med ganske lidt vand på. Det fjerner både støv og fedtfingre. Puds efter med en tør microfiberklud.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
sbndk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sbndk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 15:27
Sådan nogle har jeg forresten til bilen - 'Microfiber Glasklude'. Det må jeg lige have afprøvet med dem så!
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Back to Top
Liserling View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Liserling Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 15:46

Jeg bruger noget skærmrens der hedder Dr.Beckmann Fladskærmsrens det fjerner fedtede fingre og holder støv væk fra skærmen,har kunnet købes i Netto,man følger brugsanvisningen på dansk på 150 ml spraydåsen sprøjt på en klud ikke direkte på skærmen. Jeg har brugt det både på plasma-LCD og kameraskærme med 100% godt resultat.

Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:02
Det fungerer bedst med glas microfiberklude vredet hårdt op i lunkent vand. Hvis der stadig er fedtede pletter, så brug 1 dråbe opvaskemiddel til 5 l vand

Edited by Kampus - 05-Januar-2012 at 20:03
Back to Top
ShelbyPoker View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ShelbyPoker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:17
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Det fungerer bedst med glas microfiberklude vredet hårdt op i lunkent vand. Hvis der stadig er fedtede pletter, så brug 1 dråbe opvaskemiddel til 5 l vand

Der er altså ikke den store hokus-pokus ved sådan en plasma-skærm - det er nogenlunde almindeligt glas som fronten er lavet af, og kan den fugtige microfiber klub ikke klar det, så gør en gang vinduespuds eller Ecolab Spray Cleaner (http://www.thy-clean.dk/shop/ecolab-spray-cleaner-266p.html) ingen skade !

P.S. Jeg har INGEN økonomisk, eller anden, interesse i firmaet i ovenstående link

Mvh.

Back to Top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:27
Der er et tyndt plasticlag yderst på skærmen som ikke tåler vinduesrens. Det vil nok ikke ødelægge skærmen i første omgang, men blot lidt af gangen. Det er naturligvis op til dig selv hvad du vil bruge... JEG ville undgå alt med alkohol af nogen art.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:27
Vinduespuds eller andet med salmiak eller sprit kan ikke anbefales, da der kan være en antiglare belægning på glasset

Edited by Kampus - 05-Januar-2012 at 20:28
Back to Top
ShelbyPoker View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ShelbyPoker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:44
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Vinduespuds eller andet med salmiak eller sprit kan ikke anbefales, da der kan være en antiglare belægning på glasset

Hej

Det kan jeg ikke argumentere imod - dog har jeg gjort det masser af gange, uden at skærmene har taget skade - dog bruger jeg stort set altid en fugtig microfiberklud

Men står det nogle steder i manualerne ?

Mvh.
Back to Top
Lightyear View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lightyear Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:57
Sony skriver:

To avoid material degradation or screen coating degradation, observe the following precautions.

• To remove dust from the screen surface/ cabinet, wipe gently with a soft cloth. If dust is persistent, wipe with a soft cloth slightly moistened with a diluted mild detergent solution.

• Never spray water or detergent directly on the TV set. It may drip to the bottom of the screen or exterior parts and enter the TV set, and may cause damage to the TV set.

• Never use any type of abrasive pad, alkaline/acid cleaner, scouring powder, or volatile solvent, such as alcohol, benzene, thinner or insecticide. Using such materials or maintaining prolonged contact with rubber or vinyl materials may result in damage to the screen surface and cabinet material. 

Back to Top
Lightyear View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lightyear Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:57
Hov, det blev lidt småt...
Back to Top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Januar-2012 at 20:58
Edit. For sent :)

Edited by Yakken - 05-Januar-2012 at 20:59
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.