|
Rengøring af plasma |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 593 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05-Januar-2012 at 15:08 |
Hejsa
Det er muligt, at emnet har været oppe før, men så har jeg blot ikke brugt de rigtige søgeord :) Hvordan rengøres på bedste måde en plasmaskærm? Jeg har prøvet med en hårdt opvredet karklud (kun med vand), men jeg synes stadig at kunne ane nogle fedtede fingre. Må man bruge decidererede rengøringsmidler på sådan en skærm eller er det no-go?
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal bruge microfiberklude med ganske lidt vand på. Det fjerner både støv og fedtfingre. Puds efter med en tør microfiberklud.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Joined: 30-Januar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 593 |
Sådan nogle har jeg forresten til bilen - 'Microfiber Glasklude'. Det må jeg lige have afprøvet med dem så!
|
|
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|
![]() |
|
Liserling ![]() Ny bruger ![]() Joined: 05-December-2006 Status: Offline Points: 8 |
Jeg bruger noget skærmrens der hedder Dr.Beckmann Fladskærmsrens det fjerner fedtede fingre og holder støv væk fra skærmen,har kunnet købes i Netto,man følger brugsanvisningen på dansk på 150 ml spraydåsen sprøjt på en klud ikke direkte på skærmen. Jeg har brugt det både på plasma-LCD og kameraskærme med 100% godt resultat. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Det fungerer bedst med glas microfiberklude vredet hårdt op i lunkent vand. Hvis der stadig er fedtede pletter, så brug 1 dråbe opvaskemiddel til 5 l vand
Edited by Kampus - 05-Januar-2012 at 20:03 |
|
![]() |
|
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 05-December-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 110 |
Der er altså ikke den store hokus-pokus ved sådan en plasma-skærm - det er nogenlunde almindeligt glas som fronten er lavet af, og kan den fugtige microfiber klub ikke klar det, så gør en gang vinduespuds eller Ecolab Spray Cleaner (http://www.thy-clean.dk/shop/ecolab-spray-cleaner-266p.html) ingen skade ! P.S. Jeg har INGEN økonomisk, eller anden, interesse i firmaet i ovenstående link Mvh. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
Der er et tyndt plasticlag yderst på skærmen som ikke tåler vinduesrens. Det vil nok ikke ødelægge skærmen i første omgang, men blot lidt af gangen. Det er naturligvis op til dig selv hvad du vil bruge... JEG ville undgå alt med alkohol af nogen art.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Vinduespuds eller andet med salmiak eller sprit kan ikke anbefales, da der kan være en antiglare belægning på glasset
Edited by Kampus - 05-Januar-2012 at 20:28 |
|
![]() |
|
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 05-December-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 110 |
Hej
Det kan jeg ikke argumentere imod - dog har jeg gjort det masser af gange, uden at skærmene har taget skade - dog bruger jeg stort set altid en fugtig microfiberklud
Men står det nogle steder i manualerne ?
Mvh.
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Maj-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 527 |
Sony skriver:
To avoid material degradation or screen coating degradation, observe the following precautions.
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Maj-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 527 |
Hov, det blev lidt småt...
|
|
![]() |
|
Edit. For sent :)
Edited by Yakken - 05-Januar-2012 at 20:59 |
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |